Nezíská si vás emocemi, ale tichým motorem, prostorným interiérem a kultivovaným podvozkem

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG Trend&Fun
Čtěte více: Testy
Vydáno: 17. 4. 2012  /   Aktualizováno: 17. 4. 2012
Nezíská si vás emocemi, ale tichým motorem, prostorným interiérem a kultivovaným podvozkem
S Tiguanem se to má jako se vztahem, který nevznikl po ohnivém vzplanutí, ale pomalu a nenuceně prorůstá do vašeho života.

Není těžké pochopit, proč ho mají lidé rádi. Má všechno, co běžnému řidiči k životu stačí. Kultivované a výkonné motory, tichou a dobře zpracovanou kabinu, prostorný interiér i kufr. Tiguan si uměl zákazníky získat i umírněným designem. Ten v rámci faceliftu trochu poupravili, aby se více podobal většímu Touaregu. Zároveň pozměnili a rozšířili úrovně výbavy. První dvě mají nájezdový úhel 18 stupňů, až nejdražší Track&Style by měla v terénu zvládnout větší výzvy. Testovaná nejlevnější verze Trend&Fun se do města, kde se Tiguan vyskytuje stejně nejčastěji, hodí ideálně. Na hýčkání posádky je teď připraven víc než předtím. Tiguan vás udrží v jízdním pruhu, umí rozpoznávat značky, do zatáčky milerád posvítí adaptivními světlomety, nebo za vás rovnou zapluje mezi zaparkovaná auta. A podle změny stylu jízdy vám dokonce doporučí, jestli byste nechtěli raději zastavit a dát si pauzu. I bez adaptivního podvozku byste chování Tiguanu na silnici chválili. Nepohupuje se, není ale ani zbytečně tuhý. Do zatáček se sice nevrhá s nadšením, zato má přesné řízení. Prostě o chování auta moc nepřemýšlíte, když je tak uživatelsky přátelské.
To platí i pro dobře známý naftový dvoulitr a sedmistupňové DSG, které nově z kopce vyřazuje na neutrál. Motor měl najeto pouhých 1500 kilometrů. Až se zajede, určitě bude spalovat v průměru méně než aktuálních osm litrů na sto.
Kdyby se někdo zeptal, čím si vás Tiguan získal, asi byste dlouze hledali slova. Nenuceně plní svou roli, že si na něj tak moc zvyknete, až ho začnete mít rádi. Tenhle typ dlouhodobého vztahu má budoucnost. Statistiky prodeje VW to jen potvrzují.

Technické údaje
Motor: 
řadový čtyřválec, 1968 ccm, turbodiesel
Výkon: 
140 koní v 4200 ot./min.
Toč. moment: 
320 Nm při 1750 ot.
Hmotnost: 
1665 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
10,2 s
Max.rychlost: 
188 km/h
Spotřeba: 
6,0 l/100 km
Cena: 
725 000 Kč
Autor: 
Eva Srpová
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)