Ten druhý

Land Rover Discovery 4 HSE
Čtěte více: Testy
Vydáno: 24. 4. 2012  /   Aktualizováno: 24. 4. 2012
Ten druhý
Discovery žije ve stínu Range Roveru se statusem auta pro děti a manželku.

Mám to stejně. Když Range, tak Range Rover. Něco jako tvrzení, že když si koupíte Cayman, tak jen proto, že nemáte na Carreru. Jasně že je to blábol a blbý předsudek, ale přece… Když vidíte na parkovišti majestátní Range, tak vedle něj Disco vypadá pubertálně vytáhle, se spoustou zbytečných ozdob, prostě ne tak cool. Jenže pak se s ním objevíte v běžném provozu a najednou jsou ostatní SUV menší a nudnější – a vy si uvědomíte, že kvalita jízdy je s Rangem srovnatelná. Aby ne. Land Rover do nového Disca nacpal takové věci jako pneumatické odpružení, systém potlačování bočního náklonu a hlavně odvedl spoustu práce při navrhování interiéru. Sedadla s vysokými opěráky mají vysloveně ortopedické pojetí, zmizely laciné plasty, při stisknutí jakéhokoli tlačítka se dočkáte odezvy v podobě jemného kliknutí a otočné ovládací prvky mají pevný chod bez jediné vůle. Tady se nešetřilo. To poznáte, i když otevřete zadní dvoudílné dveře kufru, je perfektně čalouněný a propracovaný. A dolní díl dveří unese až dvě stě kilogramů, takže na něm můžou v pohodě sedět dva dospělí.
Hned při prvních kilometrech jsem si uvědomil, jak moc se Disco snaží, aby nebylo jen za menšího bráchu. Turbodieselový šestiválec je perfektně odhlučněný a kvalitu silnice vnímáte spíše očima, protože vzduchové pérování to všechno pobere. S tím bohužel souvisí řízení, které je až moc lehké a nedává žádné informace. Třílitrový naftový motor má dvě turba, výkon 250 koní a masivní točivý moment 600 Nm ve dvou tisících otáčkách. Je spřažený s šestistupňovým automatem řadícím naprosto nepostřehnutelně a měkce, a stejné je to i v terénu.
Stejně jako v Range Roveru, i tady ovládáte nastavení auta přes kouzelný systém Terrain Responsible. Otočením knoflíku měníte nastavení motoru, převodovky, podvozku a všech asistenčních systémů, a to jak mechanických, jako třeba diferenciály a jejich uzávěrky, tak stabilizace a dalších. A jestliže u prvních generací byl tento systém poruchový, tak teď už se automobilka dušuje, že všechno funguje výborně, že vychytali všechny mouchy. Vzal jsem Disco na svoji oblíbenou motokrosovou trať a jezdilo se mi tam s ním lépe než s Roverem, ale dokonce i než s Defenderem. Jasně, že je to o tom, že tady dělá auto všechno za mě a já jsem nemehlo, ale někdy je příjemné žít v iluzi.
A na silnici se chová stejně sebejistě, jede s podobným uklidňujícím pocitem jako větší bráška, izoluje od okolního světa a stará se o vás. A když zrychlíte, tak vám jen svist větru od zrcátek a střešního okna dává vědět, že řidičák je v ohrožení.
Takže je lepší než Range? Sakra, lidi, nechtějte po mně tuhle odpověď! Cayman S je lepší než obyčejná 911, ale jsou to dvě rozdílná auta, i když k sobě mají proklatě blízko.

Technické údaje
Motor: 
turbodiesel, V6, 2993 ccm
Výkon: 
245 koní v 4000 ot./min.
Toč. moment: 
600 Nm v 2000 ot./min.
Hmotnost: 
2583 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
9,6 s
Max.rychlost: 
180 km/h
Spotřeba: 
9,3 l/100 km
Cena: 
1 435 525 Kč
Autor: 
Jan Červenka
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)