Na plný plyn!

Subaru Forester 2,5X
Čtěte více: Testy
Vydáno: 7. 2. 2011  /   Aktualizováno: 7. 2. 2011
Na plný plyn!
Alternativní druh paliva do japonského SUV tak nějak patří

Až do teď jsem dosud nikdy neřídil auto na LPG. A ani jsem se k tomu nechastal, že má testovací Forester 2.5X v kufru plynovou bombu jsem zjistil až posléze. A první dojmy? Nedokážu přijít na zásadní rozdíly během jízdy, když do motoru pronikal plyn nebo byl vstřikován benzín. "Hmatatelnou“ zkušeností je zvýšení dojezdu na devět set kilometrů a to je jak na prvním rande skočit přímo na třetí metu.
Jinak je tenhle Forester jako ty, se kterými jsem měl čest v minulosti. Má parádní pohon všech kol a nemám představu, kam bych musel vjet, abych zapojil do hry redukční převodku. Příjemné chování v zatáčkách, náklony odpovídající rozměrům a hmotnosti.
Boxer má krouťák 229 Nm a výkon 170 koní. To není málo, ale vzhledem k potenciálu podvozku bych se nebál většího stáda.
Mezi pohodlnými sedačkami trčí řadící páka manuálního pětikvaltu a já si říkám, že šestka by se hodila. Přijdete na to ale na dálnici, v Německ, kdy budete snít o maximálce vyšší než udávaných 184 km/h.
Chvilkovou skepsi kompenzuje výbava. Ve specifikaci Comfort bohatá na to, aby vás hýčkala. Při pohledu do oficiálního ceníku postrádá jen šestnáctipalcová kola (má totiž frajerštější sedmnáctky) a základní rádio (je tady audio se sedmi reproduktory a složitě dlouhým označením plným „disků, changerů, dinů a surroundů“). Takže jde o plnou nálož. Za tři čtvrtě milionu korun. A to je cena, proti které můžete u velkého, robustního, pohodlného a plně vybaveného SUV jen těžko něco namítnout.

Technické údaje
Motor: 
2457 ccm
Výkon: 
125 kW
Toč. moment: 
229 Nm
Hmotnost: 
1545 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
10,4 s
Max.rychlost: 
184 km/h
Spotřeba: 
9,3 l/100km
Cena: 
750000 Kč
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)