Zásah do černého

Subaru Impreza 2,0D
Čtěte více: Testy
Vydáno: 7. 2. 2011  /   Aktualizováno: 7. 2. 2011
Zásah do černého
Subaru Impreza na benzínce u stojanu s naftou? Co se to sakra děje?
Čtěte více: test, Subaru, Impreza, Boxer, Diesel

Tahle dieselová Impreza vypadá naprosto fantasticky a na první pohled si ji každý splete s rychlým benzínovým WRX. Může za to hlavně obří sací otvor v kapotě. Podle něj jste až doposud mohli rozeznat rychlé imprezy od těch normálních. Auto má také příplatkové nárazníky a prahy
– prostě vypadá, že to myslí s ježděním vážně. Připočtěte si pohledné sedmnáctipalcové ráfky a máme tu opravdického krasavce. Nevěříte? Tak se běžte zeptat všech těch subaristů, kteří mě na českých silnicích zdravili ze svých modrých WRX STi s polepy. Ti by o imprezách měli něco vědět, ne? Interiér z tvrdších plastů jsem schopen odpustit autům, která mě dokážou na silnici zabavit tak, že si nevšímám lícování, občasného skřípnutí nebo ne zrovna aktuálního designu. Ano, třeba s Golfem nebo novým Renaultem Mégane srovnání nesnese. Nicméně třeba s Lancerem si nemá absolutně co vytýkat. Nevěnoval jsem mu dostatečnou pozornost (mimo jiné důkaz, že je po ergonomické stránce vše v pořádku), protože jsem se stoprocentně soustředil na jízdu a královsky se bavil.
Ten motor. Dieselový boxer. Svět ještě nikdy nic takového neviděl. Rovnou vám řeknu, že je fantastický. Má 150 koní a 350 Nm točivého momentu, což je na hmotnost Imprezy ideální. Při normální jízdě ho téměř neslyšíte, stejně tak můžete zapomenout na typicky naftové vibrace. Nesmíte ho podtáčet, zapomeňte na to, že vás vytáhne z tisíce otáček nahoru. Musíte mu trochu víc šlapat na krk, začne se sbírat v nějakých patnácti stech otáčkách a plných 350 Nm na vás vyplivne ve chvíli, kdy jehla otáčkoměru mine hodnotu 1800. Nad 3500 otáčkami tah pochopitelně vadne, ale i tak máte docela dost prostoru k hraní si s plynem.

Technické údaje
Motor: 
1998 cm3
Výkon: 
150 koní
Toč. moment: 
350 Nm
Hmotnost: 
1410 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
8,6 s
Max.rychlost: 
205 km/h
Spotřeba: 
5,8 l/100km
Cena: 
650 000 Kč
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Pozorně sledujte. Tomu videu nechybí nic z klasicky průšvihové situace - rychle jedoucí auto v provozu, řidič...
Tomu říkáme frajeřina. O výjimečných schopnostech Imprezy WRX nemáme sebemenších pochyb a...
Volkswagen Golf 1.6 TDI Comfortline
Někdo mu vytýká, že je tak univerzální, až postrádá temperament nebo výjimečný rys charakteru. Ale znáte to - kdo chce psa bít, hůl si...
Nevypadá na to, ale ten titul si zaslouží. Golf získal ocenění Auto roku 2013 od českých novinářů...
Má všechno, co od SUV chcete. CX-5 je kultivovaná, úsporná i výkonná.
Už rozumím všem těm trpělivým zákazníkům, kteří v nejsilnější vlně při odstartov...
S naftovým tříválcem Hyundai i20 jezdí skoro na vzduch. Vítr vám ale udělá v peněžence, když byste si ho chtěli koupit.
4.2. se narodila Božena Němcová, rozpadla se Jugoslávie a začala vysílat česká největší komerčn...
Kia cee'd SW 1.6 CRDi 128 k
Už s předchozí generací měla Kia připravený tah na branku. Tentokrát se trefila z odpaliště přímo do jamky.
Znáte ty rubriky "proměna" v levných ženských časopisech? Fotka "před" vás vystraš...
Aby se neřeklo, má novou masku a pár detailů. Jinak je Jimny pořád stejný - stejně dobrý a jednoduchý malý off-road.
Změna není vždycky život. Někdy totiž není potřeba. Například takové Suzuki Jimny. Vyrábí se už...