Elegance a styl

Peugeot 308 CC
Čtěte více: Testy
Vydáno: 29. 5. 2012  /   Aktualizováno: 29. 5. 2012
Elegance a styl
Pevná skládací střecha, kompaktní motor, slušná cena.
Čtěte více: Peugeot 308 CC

Tohle je Peugeot 308 CC 1.6 THP. Pod kapotou má benzínovou jednašestku THP naladěnou na 156 koní. Má slušný výkon, slušný točivý moment 240 Nm a i přes hmotnost 1636 kilogramů je jako kupátko celkem agilní. Řízení je mocně ovlivněné posilovačem a nenabízí přehršle citu a zpětné vazby, ale volant jde příjemně do ruky. Sedačky jsou pohodlné, v zatáčkách podrží v rámci svých možností. Navíc disponují vyhříváním, máte-li pocit, že by vás mohl ofouknout studený vítr, a zpoza hlavové opěrky lze na šíji a krk poslat proud teplého vzduchu. Zvuk vytočeného turbomotoru mám rád, spotřeba je OK při klidné jízdě a při řidičských radovánkách ji neřeším. Na zadní sedačky jsem pohodlně složil synátora, kufr pojmul nějaká ta zavazadla, i když se složenou střechou jsem se k nim později dostával jen velmi obtížně. V interiéru bych s dovolením ještě chvíli zůstal, protože má styl, šmrnc a nepřehlédnutelný punc luxusu a přepychu. Mohou za to materiály, plasty příjemné na dotek, leckde se snad dá najít i kůže. Bílé budíky na přístrojové desce vypadají moderně a sportovně.
„Sportovně“ se dá ovšem s Peugeotem i jezdit, se střechou si drží pevnou konzistenci, bez střechy najdete rozdíly, zejména na příčných nerovnostech a horizontech, ale nic, s čím by se nedalo žít u auta tohoto typu. A propos, střecha. Nevím, jak dlouho se skládá, nestopoval jsem to, co mě ale mrzelo, byl příslib, že se bude se střešním mechanismem moci manipulovat za jízdy. V koloně, když začalo pršet, jsem zpomalil a pokusil se střechu nasadit. „Vaše rychlost je příliš vysoká“ na displeji mě přinutilo zpomalit ještě víc. Bez napínání, rychlost byla příliš vysoká do té doby, než jsem v odstavném pruhu zcela a potupně zastavil. Škoda. Malý puntík na kráse. 

Technické údaje
Motor: 
čtyřválec, turbo, 1598 ccm
Výkon: 
156 koní v 5000 ot./min.
Toč. moment: 
240 Nm v 1400 ot./min.
Hmotnost: 
1636 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
9,6 s
Max.rychlost: 
215 km/h
Spotřeba: 
7,2 l/100 km
Cena: 
639 900 Kč
Autor: 
Filip Rakovan
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)