Kluci ho chtěj taky

Citroen C4 2.0HDi
Čtěte více: Testy
Vydáno: 12. 7. 2012  /   Aktualizováno: 12. 7. 2012
Kluci ho chtěj taky
Hatchback, který staví pouze na vizuální přitažlivosti? Ne, C4 je lepší auto, než si dokážete představit.
Čtěte více: Citroen C4 2.0HDi

Ten nadpis berte asi tak, jako že citroeny pro mě vždy byly buď automatickou rodinnou volbou (Picasso, C5, C8 a tak podobně), nebo záležitostí holčičí image v podobě Plurielu či C3.
Nová C4, jakkoli vypadá elegantně, smyslně a neokoukaně, což znovu beru jako velkou devizu pro zaujetí dámské části publika, je mužským pohledem s jinými preferencemi a velmi nebezpečným rivalem pro Focus nebo Golf. Myslím to smrtelně vážně.
Samozřejmě nejede tak jako VW, postrádá jeho přesnost, umění položit se s ohromující přilnavostí a klidem na zadní nápravě do zatáček. Ale dvoulitrový turbodiesel je tichý, tahá odspodu a žene auto vpřed, oslňuje pružným zrychlením (a nízkou spotřebou).
Kola neodskakují, drží stopu, co to dá. Ve volantu nenajdete mnoho citu, ale na tupost či gumovost řízení si nepostěžujete. Chod řadicí páky není strojově přesný, ale k charakteru auta pasuje, nepůsobí rušivě a s podobně smířlivým pocitem přijmete i delší kvalty. Sedačky drží a jsou pohodlné, umí zahřát i masírovat. Tempomat, navigace (byť dost jednoduchá), klima… Je toho dost, pokud zabrousíme k výbavě. Kufr je v pořádku – a na to se v této kategorii hraje. Takže tady máme 380 litrů pod pátými dveřmi (pro přesnější informovanost) a zadní sedadla považujte za slušná v rámci kategorie. Hraje se i na cenu, jež se pohybuje s nejsilnějším naftovým motorem nabídky u hranice půl milionu. No problem.
Golf tak stále vévodí mému soukromému žebříčku kvalitních hatchbacků, kam však zařadit C4? Vysoko, hodně vysoko, řekněme, že se pere o stříbrnou medaili třeba s Astrou nebo Giuliettou.

Technické údaje
Motor: 
čtyřválec, turbodiesel, 1997 ccm
Výkon: 
150 koní v 3750 ot./min.
Toč. moment: 
340 Nm v 2000–2750 ot./min.
Hmotnost: 
1320 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
8,6 s
Max.rychlost: 
207 km/h
Spotřeba: 
4,9 l 100 km
Cena: 
509 900 Kč
Autor: 
Filip Rakovan
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)