Nová Lancia pro rodinné typy je velmi… americká

Lancia Voyager 2.8 CRD
Čtěte více: Testy
Vydáno: 23. 7. 2012  /   Aktualizováno: 23. 7. 2012
Nová Lancia pro rodinné typy je velmi… americká
Tento vůz rozhodně má čím zaujmout, budete se tu cítit jako v americkém snu.
Čtěte více: Lancia Voyager 2.8 CRD

Voyager je synonymem pro rodinné MPV stejně jako Transit pro dodávky. Lancia si toho zřejmě byla vědoma, takže rodinný vůz z dílen Chrysleru nepřejmenovali, ale ponechali mu jeho původní název. A to je jen dobře, protože už třicet let vyráběný Voyager hluboce zakořenil i u nás, z čehož by marketingové oddělení Lancie mohlo těžit.
Ať už má na kapotě ten nebo onen znáček, budete se tu cítit jako v americkém snu. Křesla vpředu připomenou babiččin ušák – a také jsou tak plochá, ještě že mají opěrky, které vás v zatáčkách podrží na svém místě. Všude je nějaká chytře řešená a prostorově velkorysá schránka, bez problémů byste si tu odložili i několik kelímků s reklamou na zlaté obloučky. Velký volant nebo chytře řešený volič převodovky na palubní desce tento pocit ještě umocňují. Kromě toho, že je tak lépe po ruce, šetří prostor. Ostatně, toho se vám tu dostává všude. Kufr v sedmimístné konfiguraci nabízí 934 litrů, a kdybyste třetí i druhou řadu sklopili do podlahy (což jde skutečně snadno), můžete rovnou vyrazit na veletrh nábytku. Přesto si myslím, že samotné řešení sedadel nebude vyhovovat úplně všem. Druhá řada totiž nabízí pouze dvě místa, nikoli obvyklejší tři. Pasažéři si tu sice budou sedět jako králové, ale rodiče svá tři děcka raději posadí hned za sebe a prostor vzadu využívají na zavazadla. Kromě toho byste dozadu tři lidi vedle sebe posadili jen za trest. Lavice je celkem úzká a hodně tvrdá. Prostřední opěrka hlavy se nedá vysunout tak, aby se tu někdo posadil alespoň trochu komfortně. Ale možná se mýlím a někomu toto řešení bude vyhovovat.
Voyager nenabízí extra bohatou výzbroj motorů. Můžete chtít buď benzínový vidlicový šestiválec, nebo rozumnější naftový čtyřválec o objemu 2,8 litru.
S 360 newtonmetry se umí od křižovatek slušně odpíchnout, ale živější zrychlení nad stokilometrovou hranici po něm raději nevyžadujte. S hmotností 2,3 tuny se od něj pružnost skutečně očekávat nedá, a když to pochopíte, odmění se vám alespoň slušnou spotřebou (v našem testu oscilující mezi osmi a devíti litry na sto) a pohodlným podvozkem. I když se samozřejmě nemůže rovnat preciznosti Fordu Galaxy. 

Technické údaje
Motor: 
řadový čtyřválec, 2776 ccm, turbodiesel
Výkon: 
163 koní v 3800 ot./min.
Toč. moment: 
360 Nm při 1800 ot.
Hmotnost: 
2330 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
11,9 s
Max.rychlost: 
185 km/h
Spotřeba: 
7,9 l/100 km
Cena: 
od 879 900 Kč
Autor: 
Eva Srpová
Mercedes-Benz C 250 Bluetec
Testy
Značka, která se stala průkopníkem automobilismu, si v devadesátých letech vybrala slabší chvilku, ale dnes nikdo nepochybuje, že opět vyrábí tak vynikající auta, jak se na Mercedes sluší. Lépe řečeno nepochybují o tom ti, kteří jsou dost bohatí, aby se o tom mohli... (Pokračování...)
Škoda Superb Combi 2.0 TDI 4x4
Testy
Ten den prostě jednou nastane, smiřte se s tím. Na stole před vámi přistane počůraný papírek a vy víte, že je konec. Už žádné výlety do Alp. Konec pravidelných návštěv okruhových dní. Dost laborování s váhou, výkonem, pneumatikami a brzdovými... (Pokračování...)
Volkswagen Golf R
Testy
Zkuste se někoho mladšího zeptat na  Golf VR6 a nejspíš vám bude odpovědí jen tázavě zvednuté obočí. Doby, kdy šel výkon ruku v ruce s objemem, jsou prostě dávno pryč a Golf R mačká všech 300 koní z dvoulitrového motoru – toho samého, jak... (Pokračování...)
Mercedes-Benz E 300 BlueTec Hybrid
Testy
Mercedes dělá E 300 BlueTec hybrid tak, že kombinuje vcelku povedený naftový čtyřválec 2,1 l (model E 250 CDI) s malým elektromotorem, který se hodí hlavně při popojíždění po městě. Netaháte s sebou žádné těžké a objemné baterky, využijete ho, jen když popojížd... (Pokračování...)
Jaguar F-Type R Coupe
Testy
Sychravé ráno na jihu Španělska – ta země se mimo sezonu prostě vypne. Nikde ani živáčka, všichni jsou zalezlí někde v teple. Až na mě a pár dalších postav v bundách, které se klepou zimou na okruhu Catalunya třicet kilometrů od Barcelony. Proč? Je to prý nejdynamičtěj... (Pokračování...)
Maserati Ghibli
Testy
Úplně první Ghibli pochází z roku 1960 a je to přenádherné kupé, jehož tvary pocházejí z pera Giorgetta Giugiara. Koupíte ho za čtyři miliony. Nebo si za ty peníze můžete koupit hned deset novějších Ghibli – v osmdesátých letech se pod tím jmé... (Pokračování...)