Nová Lancia pro rodinné typy je velmi… americká

Lancia Voyager 2.8 CRD
Čtěte více: Testy
Vydáno: 23. 7. 2012  /   Aktualizováno: 23. 7. 2012
Nová Lancia pro rodinné typy je velmi… americká
Tento vůz rozhodně má čím zaujmout, budete se tu cítit jako v americkém snu.
Čtěte více: Lancia Voyager 2.8 CRD

Voyager je synonymem pro rodinné MPV stejně jako Transit pro dodávky. Lancia si toho zřejmě byla vědoma, takže rodinný vůz z dílen Chrysleru nepřejmenovali, ale ponechali mu jeho původní název. A to je jen dobře, protože už třicet let vyráběný Voyager hluboce zakořenil i u nás, z čehož by marketingové oddělení Lancie mohlo těžit.
Ať už má na kapotě ten nebo onen znáček, budete se tu cítit jako v americkém snu. Křesla vpředu připomenou babiččin ušák – a také jsou tak plochá, ještě že mají opěrky, které vás v zatáčkách podrží na svém místě. Všude je nějaká chytře řešená a prostorově velkorysá schránka, bez problémů byste si tu odložili i několik kelímků s reklamou na zlaté obloučky. Velký volant nebo chytře řešený volič převodovky na palubní desce tento pocit ještě umocňují. Kromě toho, že je tak lépe po ruce, šetří prostor. Ostatně, toho se vám tu dostává všude. Kufr v sedmimístné konfiguraci nabízí 934 litrů, a kdybyste třetí i druhou řadu sklopili do podlahy (což jde skutečně snadno), můžete rovnou vyrazit na veletrh nábytku. Přesto si myslím, že samotné řešení sedadel nebude vyhovovat úplně všem. Druhá řada totiž nabízí pouze dvě místa, nikoli obvyklejší tři. Pasažéři si tu sice budou sedět jako králové, ale rodiče svá tři děcka raději posadí hned za sebe a prostor vzadu využívají na zavazadla. Kromě toho byste dozadu tři lidi vedle sebe posadili jen za trest. Lavice je celkem úzká a hodně tvrdá. Prostřední opěrka hlavy se nedá vysunout tak, aby se tu někdo posadil alespoň trochu komfortně. Ale možná se mýlím a někomu toto řešení bude vyhovovat.
Voyager nenabízí extra bohatou výzbroj motorů. Můžete chtít buď benzínový vidlicový šestiválec, nebo rozumnější naftový čtyřválec o objemu 2,8 litru.
S 360 newtonmetry se umí od křižovatek slušně odpíchnout, ale živější zrychlení nad stokilometrovou hranici po něm raději nevyžadujte. S hmotností 2,3 tuny se od něj pružnost skutečně očekávat nedá, a když to pochopíte, odmění se vám alespoň slušnou spotřebou (v našem testu oscilující mezi osmi a devíti litry na sto) a pohodlným podvozkem. I když se samozřejmě nemůže rovnat preciznosti Fordu Galaxy. 

Technické údaje
Motor: 
řadový čtyřválec, 2776 ccm, turbodiesel
Výkon: 
163 koní v 3800 ot./min.
Toč. moment: 
360 Nm při 1800 ot.
Hmotnost: 
2330 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
11,9 s
Max.rychlost: 
185 km/h
Spotřeba: 
7,9 l/100 km
Cena: 
od 879 900 Kč
Autor: 
Eva Srpová
Ford Grand Tourneo Connect
Testy
Opravdu, do auta se vejde celkem sedm lidí, dva vpředu, tři uprostřed a dva vzadu. A všech sedm míst nabízí takřka stejný komfort, takže se nikdo nebude hádat kde chce sedět. Vpředu, uprostřed i vzadu je místa dostatek a to nejen pro hlavu a ramena, ale i pro nohy. Nicméně Ford Grand Tourneo Connect standardně patří mezi pětim... (Pokračování...)
Porsche 911 Turbo S
Testy
Existují jen tři auta, ve kterých zažijete výpadek smyslů, v podstatě chvilkové bezvědomí. Bugatti Veyron, Nissan GT-R a nové Porsche 911 Turbo. V teorii jde proti všemu, co by měl nadšenec chtít – má přeplňování, automat a pohon všech kol. Ale praxe ve skutečném světě… Šlá... (Pokračování...)
BMW 320d xDrive
Testy
Co všechno chcete od rodinného auta? Prostor? Pohodlí? Spolehlivost? Rychlost? Aby všude dojelo? A že se trochu prestiže taky hodí? Výběr aut je velký, ale stejně bude trojkové BMW Touring jedním z hlavních favoritů, dost možná vlastně úplně první auto, které vás napadne. A... (Pokračování...)
Audi RS7
Testy
Sednete si do něj a hned vám stoupne sebevědomí. Takže si řeknete, že je čas pořádně ho protáhnout po místních okreskách. Vyrazíte. Do první zatáčky vlétnete jako smyslů zbavení. Audi RS7 drží tak, že se tomu skoro nedá věřit. Začnete si myslet, že možná umíte trochu... (Pokračování...)
Porsche Panamera Turbo
Testy
A přitom na jeho palubě panuje klid a mír, sedíte v prostorné chlazené sedačce a po sešlápnutí plynu nevlajete za volantem s akutní potřebou sepsat závěť. Přes veškerou rychlost tohle auto na každém metru ukazuje svoji dospělost a vyrovnanost. Reakce na plyn nejsou... (Pokračování...)
Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI
Testy
Od aut z Mladé Boleslavi čekáte určité kvality – a nebo ještě lépe, berete je jako samozřejmost. Největší kufr, nejvíce místa nad hlavou i před koleny a velký počet praktických řešení patří mezi ně. Určitě se vám to po dlouhodobé marketingové... (Pokračování...)