Nová Lancia pro rodinné typy je velmi… americká

Lancia Voyager 2.8 CRD
Čtěte více: Testy
Vydáno: 23. 7. 2012  /   Aktualizováno: 23. 7. 2012
Nová Lancia pro rodinné typy je velmi… americká
Tento vůz rozhodně má čím zaujmout, budete se tu cítit jako v americkém snu.
Čtěte více: Lancia Voyager 2.8 CRD

Voyager je synonymem pro rodinné MPV stejně jako Transit pro dodávky. Lancia si toho zřejmě byla vědoma, takže rodinný vůz z dílen Chrysleru nepřejmenovali, ale ponechali mu jeho původní název. A to je jen dobře, protože už třicet let vyráběný Voyager hluboce zakořenil i u nás, z čehož by marketingové oddělení Lancie mohlo těžit.
Ať už má na kapotě ten nebo onen znáček, budete se tu cítit jako v americkém snu. Křesla vpředu připomenou babiččin ušák – a také jsou tak plochá, ještě že mají opěrky, které vás v zatáčkách podrží na svém místě. Všude je nějaká chytře řešená a prostorově velkorysá schránka, bez problémů byste si tu odložili i několik kelímků s reklamou na zlaté obloučky. Velký volant nebo chytře řešený volič převodovky na palubní desce tento pocit ještě umocňují. Kromě toho, že je tak lépe po ruce, šetří prostor. Ostatně, toho se vám tu dostává všude. Kufr v sedmimístné konfiguraci nabízí 934 litrů, a kdybyste třetí i druhou řadu sklopili do podlahy (což jde skutečně snadno), můžete rovnou vyrazit na veletrh nábytku. Přesto si myslím, že samotné řešení sedadel nebude vyhovovat úplně všem. Druhá řada totiž nabízí pouze dvě místa, nikoli obvyklejší tři. Pasažéři si tu sice budou sedět jako králové, ale rodiče svá tři děcka raději posadí hned za sebe a prostor vzadu využívají na zavazadla. Kromě toho byste dozadu tři lidi vedle sebe posadili jen za trest. Lavice je celkem úzká a hodně tvrdá. Prostřední opěrka hlavy se nedá vysunout tak, aby se tu někdo posadil alespoň trochu komfortně. Ale možná se mýlím a někomu toto řešení bude vyhovovat.
Voyager nenabízí extra bohatou výzbroj motorů. Můžete chtít buď benzínový vidlicový šestiválec, nebo rozumnější naftový čtyřválec o objemu 2,8 litru.
S 360 newtonmetry se umí od křižovatek slušně odpíchnout, ale živější zrychlení nad stokilometrovou hranici po něm raději nevyžadujte. S hmotností 2,3 tuny se od něj pružnost skutečně očekávat nedá, a když to pochopíte, odmění se vám alespoň slušnou spotřebou (v našem testu oscilující mezi osmi a devíti litry na sto) a pohodlným podvozkem. I když se samozřejmě nemůže rovnat preciznosti Fordu Galaxy. 

Technické údaje
Motor: 
řadový čtyřválec, 2776 ccm, turbodiesel
Výkon: 
163 koní v 3800 ot./min.
Toč. moment: 
360 Nm při 1800 ot.
Hmotnost: 
2330 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
11,9 s
Max.rychlost: 
185 km/h
Spotřeba: 
7,9 l/100 km
Cena: 
od 879 900 Kč
Autor: 
Eva Srpová
Lamborghini Huracán LP610-4
Testy
Je hezké, když mají potomci ambice navázat na úspěchy, jichž dosáhli jejich předci, a netouží pouze drancovat to, co po sobě zanechali. Jenže to samozřejmě není vůbec snadné. Pokud to otec dotáhl na prezidenta nebo nejúspěšnějšího podnikatele široko daleko, je krajně složit... (Pokračování...)
Cadillac Escalade
Testy
Nemá smysl si nic nalhávat, Escalade je nejdůležitější model značky a synonymum pro Cadillac. Obrovské luxusní SUV je bezpochyby prvním modelem, který vám vytane na mysli, a tak se není čemu divit, že vývoji čtvrté generace byla věnována taková pozornost. Pod překvapivě čistým... (Pokračování...)
Bentley Mulsanne
Testy
Koukněte na ten čumák s dlouhou kapotou a obřími světly – jedním slovem impozantní. Auta na dálnici M56 vedoucí do Manchesteru před ním uhýbají a zdrhají jako slepice před liškou. Jedu zhruba 180 km/h a na palubě je klid, absolutní klid. Žádný svist větru... (Pokračování...)
Mercedes-Benz C 250 Bluetec
Testy
Značka, která se stala průkopníkem automobilismu, si v devadesátých letech vybrala slabší chvilku, ale dnes nikdo nepochybuje, že opět vyrábí tak vynikající auta, jak se na Mercedes sluší. Lépe řečeno nepochybují o tom ti, kteří jsou dost bohatí, aby se o tom mohli... (Pokračování...)
Škoda Superb Combi 2.0 TDI 4x4
Testy
Ten den prostě jednou nastane, smiřte se s tím. Na stole před vámi přistane počůraný papírek a vy víte, že je konec. Už žádné výlety do Alp. Konec pravidelných návštěv okruhových dní. Dost laborování s váhou, výkonem, pneumatikami a brzdovými... (Pokračování...)
Volkswagen Golf R
Testy
Zkuste se někoho mladšího zeptat na  Golf VR6 a nejspíš vám bude odpovědí jen tázavě zvednuté obočí. Doby, kdy šel výkon ruku v ruce s objemem, jsou prostě dávno pryč a Golf R mačká všech 300 koní z dvoulitrového motoru – toho samého, jak... (Pokračování...)