Nová Lancia pro rodinné typy je velmi… americká

Lancia Voyager 2.8 CRD
Čtěte více: Testy
Vydáno: 23. 7. 2012  /   Aktualizováno: 23. 7. 2012
Nová Lancia pro rodinné typy je velmi… americká
Tento vůz rozhodně má čím zaujmout, budete se tu cítit jako v americkém snu.
Čtěte více: Lancia Voyager 2.8 CRD

Voyager je synonymem pro rodinné MPV stejně jako Transit pro dodávky. Lancia si toho zřejmě byla vědoma, takže rodinný vůz z dílen Chrysleru nepřejmenovali, ale ponechali mu jeho původní název. A to je jen dobře, protože už třicet let vyráběný Voyager hluboce zakořenil i u nás, z čehož by marketingové oddělení Lancie mohlo těžit.
Ať už má na kapotě ten nebo onen znáček, budete se tu cítit jako v americkém snu. Křesla vpředu připomenou babiččin ušák – a také jsou tak plochá, ještě že mají opěrky, které vás v zatáčkách podrží na svém místě. Všude je nějaká chytře řešená a prostorově velkorysá schránka, bez problémů byste si tu odložili i několik kelímků s reklamou na zlaté obloučky. Velký volant nebo chytře řešený volič převodovky na palubní desce tento pocit ještě umocňují. Kromě toho, že je tak lépe po ruce, šetří prostor. Ostatně, toho se vám tu dostává všude. Kufr v sedmimístné konfiguraci nabízí 934 litrů, a kdybyste třetí i druhou řadu sklopili do podlahy (což jde skutečně snadno), můžete rovnou vyrazit na veletrh nábytku. Přesto si myslím, že samotné řešení sedadel nebude vyhovovat úplně všem. Druhá řada totiž nabízí pouze dvě místa, nikoli obvyklejší tři. Pasažéři si tu sice budou sedět jako králové, ale rodiče svá tři děcka raději posadí hned za sebe a prostor vzadu využívají na zavazadla. Kromě toho byste dozadu tři lidi vedle sebe posadili jen za trest. Lavice je celkem úzká a hodně tvrdá. Prostřední opěrka hlavy se nedá vysunout tak, aby se tu někdo posadil alespoň trochu komfortně. Ale možná se mýlím a někomu toto řešení bude vyhovovat.
Voyager nenabízí extra bohatou výzbroj motorů. Můžete chtít buď benzínový vidlicový šestiválec, nebo rozumnější naftový čtyřválec o objemu 2,8 litru.
S 360 newtonmetry se umí od křižovatek slušně odpíchnout, ale živější zrychlení nad stokilometrovou hranici po něm raději nevyžadujte. S hmotností 2,3 tuny se od něj pružnost skutečně očekávat nedá, a když to pochopíte, odmění se vám alespoň slušnou spotřebou (v našem testu oscilující mezi osmi a devíti litry na sto) a pohodlným podvozkem. I když se samozřejmě nemůže rovnat preciznosti Fordu Galaxy. 

Technické údaje
Motor: 
řadový čtyřválec, 2776 ccm, turbodiesel
Výkon: 
163 koní v 3800 ot./min.
Toč. moment: 
360 Nm při 1800 ot.
Hmotnost: 
2330 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
11,9 s
Max.rychlost: 
185 km/h
Spotřeba: 
7,9 l/100 km
Cena: 
od 879 900 Kč
Autor: 
Eva Srpová
Ford Focus ST
Testy
První zkouška: Dám si to ještě jednou? Výhoda velkoměsta je v tom, že sehnat rohlíky ke snídani i v neděli brzy ráno je obvykle otázkou několika minut a pár kroků. To ale bohužel znamená, že budete mít velký problém drahé polovičce vysvětlit, proč vám to zabralo... (Pokračování...)
Bentley Continental GT V8 S
Testy
Vím, jak to působí. Bentley dá do svého Continentalu osmiválec, aby tak vytvořilo levnější variantu pro ty, jimž přijde dvanáctiválec moc drahý – byť s výslednou cenou takový výrok působí víc než směšně. Ale takto šmahem odsoudit GT V8 by byla kolosáln... (Pokračování...)
Mercedes-Benz E 400 kupé
Testy
„Co má tohle k čertu být?“ řeknete si v momentu, kdy poprvé spatříte čtyřku se dvěma nulami na zádi tohoto kupé třídy E. Že by omlazená verze vyhlášeného cestovního kupé dostala nový čtyřlitrový osmiválec? Hm, zkušenosti s babylonským... (Pokračování...)
Subaru Forester XT
Testy
Marně si lámu hlavu s tím, jak asi vypadá běžný zákazník, který jde a koupí si Forester XT. Přemýšlím, jaké nosí hodinky, kam jezdí na dovolenou a co asi dělá. Nemůžu se pořád rozhodnout, ani kolik mu je let. Jedno však vím jistě. Je to chlap. A ... (Pokračování...)
BMW 750d xDrive
Testy
Dobře si na ni vzpomínám. Neuměla se rozhodnout, jestli má být sportovní, nebo luxusní, což vedlo k lehce schizofrennímu chování na silnici. Na nerovnostech byla zvláštním způsobem prkenná a nechovala se jako správná limuzína. Tato nová verze je na ... (Pokračování...)
Audi S1
Testy
Audi S1 má zpoždění několik let, vlastně už jsme skoro zapomněli, že Audi nějakou jedničkovou řadu vůbec dělá. Potkat ji na silnici je stejně vzácné jako vidět vzducholoď a vlastně neznám vůbec nikoho, kdo by si ji chtěl koupit, natož aby si ji někdo opravdu koupil. Snad o to víc mě ale zajímala nová S1, protože na... (Pokračování...)