Nová Lancia pro rodinné typy je velmi… americká

Lancia Voyager 2.8 CRD
Čtěte více: Testy
Vydáno: 23. 7. 2012  /   Aktualizováno: 23. 7. 2012
Nová Lancia pro rodinné typy je velmi… americká
Tento vůz rozhodně má čím zaujmout, budete se tu cítit jako v americkém snu.
Čtěte více: Lancia Voyager 2.8 CRD

Voyager je synonymem pro rodinné MPV stejně jako Transit pro dodávky. Lancia si toho zřejmě byla vědoma, takže rodinný vůz z dílen Chrysleru nepřejmenovali, ale ponechali mu jeho původní název. A to je jen dobře, protože už třicet let vyráběný Voyager hluboce zakořenil i u nás, z čehož by marketingové oddělení Lancie mohlo těžit.
Ať už má na kapotě ten nebo onen znáček, budete se tu cítit jako v americkém snu. Křesla vpředu připomenou babiččin ušák – a také jsou tak plochá, ještě že mají opěrky, které vás v zatáčkách podrží na svém místě. Všude je nějaká chytře řešená a prostorově velkorysá schránka, bez problémů byste si tu odložili i několik kelímků s reklamou na zlaté obloučky. Velký volant nebo chytře řešený volič převodovky na palubní desce tento pocit ještě umocňují. Kromě toho, že je tak lépe po ruce, šetří prostor. Ostatně, toho se vám tu dostává všude. Kufr v sedmimístné konfiguraci nabízí 934 litrů, a kdybyste třetí i druhou řadu sklopili do podlahy (což jde skutečně snadno), můžete rovnou vyrazit na veletrh nábytku. Přesto si myslím, že samotné řešení sedadel nebude vyhovovat úplně všem. Druhá řada totiž nabízí pouze dvě místa, nikoli obvyklejší tři. Pasažéři si tu sice budou sedět jako králové, ale rodiče svá tři děcka raději posadí hned za sebe a prostor vzadu využívají na zavazadla. Kromě toho byste dozadu tři lidi vedle sebe posadili jen za trest. Lavice je celkem úzká a hodně tvrdá. Prostřední opěrka hlavy se nedá vysunout tak, aby se tu někdo posadil alespoň trochu komfortně. Ale možná se mýlím a někomu toto řešení bude vyhovovat.
Voyager nenabízí extra bohatou výzbroj motorů. Můžete chtít buď benzínový vidlicový šestiválec, nebo rozumnější naftový čtyřválec o objemu 2,8 litru.
S 360 newtonmetry se umí od křižovatek slušně odpíchnout, ale živější zrychlení nad stokilometrovou hranici po něm raději nevyžadujte. S hmotností 2,3 tuny se od něj pružnost skutečně očekávat nedá, a když to pochopíte, odmění se vám alespoň slušnou spotřebou (v našem testu oscilující mezi osmi a devíti litry na sto) a pohodlným podvozkem. I když se samozřejmě nemůže rovnat preciznosti Fordu Galaxy. 

Technické údaje
Motor: 
řadový čtyřválec, 2776 ccm, turbodiesel
Výkon: 
163 koní v 3800 ot./min.
Toč. moment: 
360 Nm při 1800 ot.
Hmotnost: 
2330 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
11,9 s
Max.rychlost: 
185 km/h
Spotřeba: 
7,9 l/100 km
Cena: 
od 879 900 Kč
Autor: 
Eva Srpová
Subaru BRZ
Testy
Tu zatáčku můžete projet dvěma způsoby. Můžete ji přesně vykroužit a jet plynule, jako když řezbář řízne do měkkého dřeva. Žádný pohyb volantem navíc, protože to není potřeba. A nebo můžete těch pohybů udělat víc, když se s BRZ dostanete do výborné nálady. To se nevyhnutelně stane hned po... (Pokračování...)
Jaguar XJR
Testy
Tak si to shrňme. Velké auto je těžké auto. Proto potřebuje k rychlosti obrovský výkon, silné brzdy, které by krotily jeho hmotu, a hromadu přilnavosti, aby nevylétlo v tempu v zatáčkách mimo asfalt. Je to vytloukání klínu klínem a od začátku marný boj. Do ... (Pokračování...)
Audi RSQ 3
Testy
Pětiválců je na trhu jako šafránu. Vlastně je to skoro vymírající druh. A zrovna tento je jedním z těch opravdu čistokrevných. Jeho zvuk připomíná rallyové bestie, které se proháněly na rychlostních zkouškách v minulém století. Duní a ... (Pokračování...)
Peugeot 308 1.6 HDI
Testy
Podívejte se na něj a hned uvidíte tu velkou změnu. Ano, mluvíme o exteriéru nového Peugeotu 308. Posuďte sami, jestli je to změna k lepšímu, ale za nás říkáme, že tento hranatější vzhled se docela povedl. Ten předchozí byl totiž plný různých zbytečných... (Pokračování...)
Nissan GT-R
Testy
Základní fakta jsou následující: dvakrát přeplňovaný šestiválec má 550 koní a 630 Nm, což teď víc než kdy dříve představuje v kombinaci s pohonem všech kol mocnou kombinaci. V přímce je stále nadpozemsky rychlé a se zrychlením z místa i... (Pokračování...)
Ford Ranger Wildtrak 3.2 TDCi
Testy
Nemusíte nosit boty z krokodýlí kůže, vestičku a klobouk, abyste nadobro propadli novému Fordu Ranger Wildtrak. Ani nemusíte mít ovčí farmu nebo alespoň provozovat vleky někde v lyžařském areálu. Nový Ranger se totiž ve srovnání s minulou generací neuvěřitelně změnil. Je pohodlněj... (Pokračování...)