Pohodlné a úsporné GT

Porsche Panamera Diesel
Čtěte více: Testy
Vydáno: 24. 7. 2012  /   Aktualizováno: 24. 7. 2012
Pohodlné a úsporné GT
Precizně se ovládá, má kultivovaný a adekvátně výkonný motor a ultranízkou spotřebu.

Zkuste to, i když je to tak těžké. Zapomeňte na všechny ty předsudky. Zkuste jí teď prominout nejen to, jak vypadá, ale i to, že má pod kapotou diesel. Přistupte k naftové Panameře jako k Lockově nepopsanému listu papíru. Podstatné je přece to, jak funguje. Otočením klíčku šestiválcový turbodiesel, jinak také známý jako 3.0 TDI od Audi, hladce a tichounce naskočí. Palubní počítač zahlásí dojezd přes 1200 kilometrů. Sláva, nebudete si už muset tykat s každou obsluhou pumpy na cestě mezi domovem a prací. A pak se rozjedete. Vyboulená příď dokonale vyrovnává nedokonalosti silnice, ochotně a přesně namíří čumák tam, kam jste ji sice ne zrovna extrémně komunikativním, ale velmi akurátním řízením nasměrovali. Tiptronic probíhá svými osmi stupni jako Usain Bolt sprinterskou trať, a než se stačíte vzpamatovat, uvelebí se při padesátce na pětce a drží tak spotřebu ne pod krkem, ale rovnou za to nejcitlivější nádobíčko. Zdá se to neuvěřitelné, ale v běžném provozu v tom budete i pod sedm litrů, dvanáctilitrovou hranici byste překročili jen s chováním vygumovaného mozku. Hybridní Panamera v tomto světle absolutně postrádá smysl. Přitom to vůbec neznamená, že by papírově nejslabší sedan od Porsche byl chabrus na plíce. Podle oficiálních čísel 250 koní a 550 Nm bohatě stačí na to, abyste stihli předjet ty před vámi i na kratším úseku a nikdy nezačali pochybovat, jestli jste si do garáže nepořídili lenocha (alespoň do té doby, než vám kamarád půjčí Panameru Turbo). I přesto si ty pozérské stopky na palubní desce mohli odpustit. Naftová Panamera má přece jasnou roli – při rozumných nákladech překonávat dlouhé vzdálenosti, a přitom maximálně hýčkat svou posádku. Významnější než pocit z kabiny je ale styl jízdy. Šestiválec Porsche umístilo co nejblíže směrem ke středu vozu (a právě proto si naftovou Panameru pořídíte pouze jako zadokolku), což se pozitivně projevilo na perfektní vyváženosti šasi a ochotě měnit směr i ve vyšších rychlostech. Většina lidí by naftový motor pod kapotou poznala, až by se otáčky přiblížily červenému poli, kdy ho prozradí typické dunění. Většinu času se ale stejně budete pohybovat v rozmezí 1500 až 3000 otáček, kde vás bezpečně udržuje zmíněný perfektní Tiptronic.
Panamera Diesel viděna předsudky nezakalenou optikou znamená opravdový úspěch. Ale ze mě by John Lock moc nadšený nebyl. Omlouvám se, nemohu si pomoct, ale Mercedes CLS se mi na pohled líbí přece jen víc.

Technické údaje
Motor: 
V6, 2967 ccm, turbodiesel
Výkon: 
250 koní v 3800 ot./min.
Toč. moment: 
550 Nm při 1750 ot.
Hmotnost: 
1955 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
6,8 s
Max.rychlost: 
242 km/h
Spotřeba: 
6,5 l/100 km
Cena: 
2 183 000 Kč
Autor: 
Eva Srpová
Subaru BRZ
Testy
Tu zatáčku můžete projet dvěma způsoby. Můžete ji přesně vykroužit a jet plynule, jako když řezbář řízne do měkkého dřeva. Žádný pohyb volantem navíc, protože to není potřeba. A nebo můžete těch pohybů udělat víc, když se s BRZ dostanete do výborné nálady. To se nevyhnutelně stane hned po... (Pokračování...)
Jaguar XJR
Testy
Tak si to shrňme. Velké auto je těžké auto. Proto potřebuje k rychlosti obrovský výkon, silné brzdy, které by krotily jeho hmotu, a hromadu přilnavosti, aby nevylétlo v tempu v zatáčkách mimo asfalt. Je to vytloukání klínu klínem a od začátku marný boj. Do ... (Pokračování...)
Audi RSQ 3
Testy
Pětiválců je na trhu jako šafránu. Vlastně je to skoro vymírající druh. A zrovna tento je jedním z těch opravdu čistokrevných. Jeho zvuk připomíná rallyové bestie, které se proháněly na rychlostních zkouškách v minulém století. Duní a ... (Pokračování...)
Peugeot 308 1.6 HDI
Testy
Podívejte se na něj a hned uvidíte tu velkou změnu. Ano, mluvíme o exteriéru nového Peugeotu 308. Posuďte sami, jestli je to změna k lepšímu, ale za nás říkáme, že tento hranatější vzhled se docela povedl. Ten předchozí byl totiž plný různých zbytečných... (Pokračování...)
Nissan GT-R
Testy
Základní fakta jsou následující: dvakrát přeplňovaný šestiválec má 550 koní a 630 Nm, což teď víc než kdy dříve představuje v kombinaci s pohonem všech kol mocnou kombinaci. V přímce je stále nadpozemsky rychlé a se zrychlením z místa i... (Pokračování...)
Ford Ranger Wildtrak 3.2 TDCi
Testy
Nemusíte nosit boty z krokodýlí kůže, vestičku a klobouk, abyste nadobro propadli novému Fordu Ranger Wildtrak. Ani nemusíte mít ovčí farmu nebo alespoň provozovat vleky někde v lyžařském areálu. Nový Ranger se totiž ve srovnání s minulou generací neuvěřitelně změnil. Je pohodlněj... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Porsche Panamera Diesel
Chtěli jste si na cestování po Evropě koupit ultralehké letadlo? Mám pro vás luxusní alternativu, ke které stačí obyčejný řidičák – naftové...
Stojím u auta a snažím se najít úhel, ze kterého vypadá dobře. Obcházím ho, sed...