Pohodlné a úsporné GT

Porsche Panamera Diesel
Čtěte více: Testy
Vydáno: 24. 7. 2012  /   Aktualizováno: 24. 7. 2012
Pohodlné a úsporné GT
Precizně se ovládá, má kultivovaný a adekvátně výkonný motor a ultranízkou spotřebu.

Zkuste to, i když je to tak těžké. Zapomeňte na všechny ty předsudky. Zkuste jí teď prominout nejen to, jak vypadá, ale i to, že má pod kapotou diesel. Přistupte k naftové Panameře jako k Lockově nepopsanému listu papíru. Podstatné je přece to, jak funguje. Otočením klíčku šestiválcový turbodiesel, jinak také známý jako 3.0 TDI od Audi, hladce a tichounce naskočí. Palubní počítač zahlásí dojezd přes 1200 kilometrů. Sláva, nebudete si už muset tykat s každou obsluhou pumpy na cestě mezi domovem a prací. A pak se rozjedete. Vyboulená příď dokonale vyrovnává nedokonalosti silnice, ochotně a přesně namíří čumák tam, kam jste ji sice ne zrovna extrémně komunikativním, ale velmi akurátním řízením nasměrovali. Tiptronic probíhá svými osmi stupni jako Usain Bolt sprinterskou trať, a než se stačíte vzpamatovat, uvelebí se při padesátce na pětce a drží tak spotřebu ne pod krkem, ale rovnou za to nejcitlivější nádobíčko. Zdá se to neuvěřitelné, ale v běžném provozu v tom budete i pod sedm litrů, dvanáctilitrovou hranici byste překročili jen s chováním vygumovaného mozku. Hybridní Panamera v tomto světle absolutně postrádá smysl. Přitom to vůbec neznamená, že by papírově nejslabší sedan od Porsche byl chabrus na plíce. Podle oficiálních čísel 250 koní a 550 Nm bohatě stačí na to, abyste stihli předjet ty před vámi i na kratším úseku a nikdy nezačali pochybovat, jestli jste si do garáže nepořídili lenocha (alespoň do té doby, než vám kamarád půjčí Panameru Turbo). I přesto si ty pozérské stopky na palubní desce mohli odpustit. Naftová Panamera má přece jasnou roli – při rozumných nákladech překonávat dlouhé vzdálenosti, a přitom maximálně hýčkat svou posádku. Významnější než pocit z kabiny je ale styl jízdy. Šestiválec Porsche umístilo co nejblíže směrem ke středu vozu (a právě proto si naftovou Panameru pořídíte pouze jako zadokolku), což se pozitivně projevilo na perfektní vyváženosti šasi a ochotě měnit směr i ve vyšších rychlostech. Většina lidí by naftový motor pod kapotou poznala, až by se otáčky přiblížily červenému poli, kdy ho prozradí typické dunění. Většinu času se ale stejně budete pohybovat v rozmezí 1500 až 3000 otáček, kde vás bezpečně udržuje zmíněný perfektní Tiptronic.
Panamera Diesel viděna předsudky nezakalenou optikou znamená opravdový úspěch. Ale ze mě by John Lock moc nadšený nebyl. Omlouvám se, nemohu si pomoct, ale Mercedes CLS se mi na pohled líbí přece jen víc.

Technické údaje
Motor: 
V6, 2967 ccm, turbodiesel
Výkon: 
250 koní v 3800 ot./min.
Toč. moment: 
550 Nm při 1750 ot.
Hmotnost: 
1955 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
6,8 s
Max.rychlost: 
242 km/h
Spotřeba: 
6,5 l/100 km
Cena: 
2 183 000 Kč
Autor: 
Eva Srpová
Peugeot 308 1.6 HDI
Testy
Podívejte se na něj a hned uvidíte tu velkou změnu. Ano, mluvíme o exteriéru nového Peugeotu 308. Posuďte sami, jestli je to změna k lepšímu, ale za nás říkáme, že tento hranatější vzhled se docela povedl. Ten předchozí byl totiž plný různých zbytečných... (Pokračování...)
Nissan GT-R
Testy
Základní fakta jsou následující: dvakrát přeplňovaný šestiválec má 550 koní a 630 Nm, což teď víc než kdy dříve představuje v kombinaci s pohonem všech kol mocnou kombinaci. V přímce je stále nadpozemsky rychlé a se zrychlením z místa i... (Pokračování...)
Ford Ranger Wildtrak 3.2 TDCi
Testy
Nemusíte nosit boty z krokodýlí kůže, vestičku a klobouk, abyste nadobro propadli novému Fordu Ranger Wildtrak. Ani nemusíte mít ovčí farmu nebo alespoň provozovat vleky někde v lyžařském areálu. Nový Ranger se totiž ve srovnání s minulou generací neuvěřitelně změnil. Je pohodlněj... (Pokračování...)
BMW i3
Testy
Kůže na sedačkách byla vyčiněna za pomoci spadlých olivových listů. Eukalyptové dřevo na palubní desce je ošetřené výlučně přírodními postupy. Sedmadvacet recyklovaných PET lahví tvoří příměs materiálu pro sedačky. Palubní deska je z lisovaného technick... (Pokračování...)
Bentley Continental Flying Spur
Testy
Čistě teoreticky sem tedy můžu napsat cokoli a vy mi to budete muset věřit. A to je právě ten problém, protože tohle auto v sobě kombinuje dynamiku s luxusem takovým způsobem, že to zní až – teď byste se neměli divit – neuvěřitelně. Neuvěřitelné je i to, že i když je Flying Spur na trhu dlouhých osm let, jedn... (Pokračování...)
Infiniti Q50S 3.5 Hybrid
Testy
Jak zní to zlaté pravidlo, které ctí BMW, Mercedes a Audi? Vezmeme to dobré od konkurence a zkusíme to po svém. Ideálně o něco lépe. Proto jejich auta jezdí velmi dobře, ale pokud chcete něco ÚPLNĚ jiného, musíte se poohlédnout mimo kontinentální Evropu. Jaguar... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Porsche Panamera Diesel
Chtěli jste si na cestování po Evropě koupit ultralehké letadlo? Mám pro vás luxusní alternativu, ke které stačí obyčejný řidičák – naftové...
Stojím u auta a snažím se najít úhel, ze kterého vypadá dobře. Obcházím ho, sed...