Pohodlné a úsporné GT

Porsche Panamera Diesel
Čtěte více: Testy
Vydáno: 24. 7. 2012  /   Aktualizováno: 24. 7. 2012
Pohodlné a úsporné GT
Precizně se ovládá, má kultivovaný a adekvátně výkonný motor a ultranízkou spotřebu.

Zkuste to, i když je to tak těžké. Zapomeňte na všechny ty předsudky. Zkuste jí teď prominout nejen to, jak vypadá, ale i to, že má pod kapotou diesel. Přistupte k naftové Panameře jako k Lockově nepopsanému listu papíru. Podstatné je přece to, jak funguje. Otočením klíčku šestiválcový turbodiesel, jinak také známý jako 3.0 TDI od Audi, hladce a tichounce naskočí. Palubní počítač zahlásí dojezd přes 1200 kilometrů. Sláva, nebudete si už muset tykat s každou obsluhou pumpy na cestě mezi domovem a prací. A pak se rozjedete. Vyboulená příď dokonale vyrovnává nedokonalosti silnice, ochotně a přesně namíří čumák tam, kam jste ji sice ne zrovna extrémně komunikativním, ale velmi akurátním řízením nasměrovali. Tiptronic probíhá svými osmi stupni jako Usain Bolt sprinterskou trať, a než se stačíte vzpamatovat, uvelebí se při padesátce na pětce a drží tak spotřebu ne pod krkem, ale rovnou za to nejcitlivější nádobíčko. Zdá se to neuvěřitelné, ale v běžném provozu v tom budete i pod sedm litrů, dvanáctilitrovou hranici byste překročili jen s chováním vygumovaného mozku. Hybridní Panamera v tomto světle absolutně postrádá smysl. Přitom to vůbec neznamená, že by papírově nejslabší sedan od Porsche byl chabrus na plíce. Podle oficiálních čísel 250 koní a 550 Nm bohatě stačí na to, abyste stihli předjet ty před vámi i na kratším úseku a nikdy nezačali pochybovat, jestli jste si do garáže nepořídili lenocha (alespoň do té doby, než vám kamarád půjčí Panameru Turbo). I přesto si ty pozérské stopky na palubní desce mohli odpustit. Naftová Panamera má přece jasnou roli – při rozumných nákladech překonávat dlouhé vzdálenosti, a přitom maximálně hýčkat svou posádku. Významnější než pocit z kabiny je ale styl jízdy. Šestiválec Porsche umístilo co nejblíže směrem ke středu vozu (a právě proto si naftovou Panameru pořídíte pouze jako zadokolku), což se pozitivně projevilo na perfektní vyváženosti šasi a ochotě měnit směr i ve vyšších rychlostech. Většina lidí by naftový motor pod kapotou poznala, až by se otáčky přiblížily červenému poli, kdy ho prozradí typické dunění. Většinu času se ale stejně budete pohybovat v rozmezí 1500 až 3000 otáček, kde vás bezpečně udržuje zmíněný perfektní Tiptronic.
Panamera Diesel viděna předsudky nezakalenou optikou znamená opravdový úspěch. Ale ze mě by John Lock moc nadšený nebyl. Omlouvám se, nemohu si pomoct, ale Mercedes CLS se mi na pohled líbí přece jen víc.

Technické údaje
Motor: 
V6, 2967 ccm, turbodiesel
Výkon: 
250 koní v 3800 ot./min.
Toč. moment: 
550 Nm při 1750 ot.
Hmotnost: 
1955 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
6,8 s
Max.rychlost: 
242 km/h
Spotřeba: 
6,5 l/100 km
Cena: 
2 183 000 Kč
Autor: 
Eva Srpová
Lamborghini Huracán LP610-4
Testy
Je hezké, když mají potomci ambice navázat na úspěchy, jichž dosáhli jejich předci, a netouží pouze drancovat to, co po sobě zanechali. Jenže to samozřejmě není vůbec snadné. Pokud to otec dotáhl na prezidenta nebo nejúspěšnějšího podnikatele široko daleko, je krajně složit... (Pokračování...)
Cadillac Escalade
Testy
Nemá smysl si nic nalhávat, Escalade je nejdůležitější model značky a synonymum pro Cadillac. Obrovské luxusní SUV je bezpochyby prvním modelem, který vám vytane na mysli, a tak se není čemu divit, že vývoji čtvrté generace byla věnována taková pozornost. Pod překvapivě čistým... (Pokračování...)
Bentley Mulsanne
Testy
Koukněte na ten čumák s dlouhou kapotou a obřími světly – jedním slovem impozantní. Auta na dálnici M56 vedoucí do Manchesteru před ním uhýbají a zdrhají jako slepice před liškou. Jedu zhruba 180 km/h a na palubě je klid, absolutní klid. Žádný svist větru... (Pokračování...)
Mercedes-Benz C 250 Bluetec
Testy
Značka, která se stala průkopníkem automobilismu, si v devadesátých letech vybrala slabší chvilku, ale dnes nikdo nepochybuje, že opět vyrábí tak vynikající auta, jak se na Mercedes sluší. Lépe řečeno nepochybují o tom ti, kteří jsou dost bohatí, aby se o tom mohli... (Pokračování...)
Škoda Superb Combi 2.0 TDI 4x4
Testy
Ten den prostě jednou nastane, smiřte se s tím. Na stole před vámi přistane počůraný papírek a vy víte, že je konec. Už žádné výlety do Alp. Konec pravidelných návštěv okruhových dní. Dost laborování s váhou, výkonem, pneumatikami a brzdovými... (Pokračování...)
Volkswagen Golf R
Testy
Zkuste se někoho mladšího zeptat na  Golf VR6 a nejspíš vám bude odpovědí jen tázavě zvednuté obočí. Doby, kdy šel výkon ruku v ruce s objemem, jsou prostě dávno pryč a Golf R mačká všech 300 koní z dvoulitrového motoru – toho samého, jak... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Porsche Panamera Diesel
Dieselová Panamera dostala velkou porci síly navíc, ale směšně 
nízkou spotřebu avizuje nadále. Dá se s ní žít?
Panamera to od počátku vůbec nemá lehké. Lidé ji soudí v první řadě podle vzhledu,...
Porsche Panamera Diesel
Chtěli jste si na cestování po Evropě koupit ultralehké letadlo? Mám pro vás luxusní alternativu, ke které stačí obyčejný řidičák – naftové...
Stojím u auta a snažím se najít úhel, ze kterého vypadá dobře. Obcházím ho, sed...