Pohodlné a úsporné GT

Porsche Panamera Diesel
Čtěte více: Testy
Vydáno: 24. 7. 2012  /   Aktualizováno: 24. 7. 2012
Pohodlné a úsporné GT
Precizně se ovládá, má kultivovaný a adekvátně výkonný motor a ultranízkou spotřebu.

Zkuste to, i když je to tak těžké. Zapomeňte na všechny ty předsudky. Zkuste jí teď prominout nejen to, jak vypadá, ale i to, že má pod kapotou diesel. Přistupte k naftové Panameře jako k Lockově nepopsanému listu papíru. Podstatné je přece to, jak funguje. Otočením klíčku šestiválcový turbodiesel, jinak také známý jako 3.0 TDI od Audi, hladce a tichounce naskočí. Palubní počítač zahlásí dojezd přes 1200 kilometrů. Sláva, nebudete si už muset tykat s každou obsluhou pumpy na cestě mezi domovem a prací. A pak se rozjedete. Vyboulená příď dokonale vyrovnává nedokonalosti silnice, ochotně a přesně namíří čumák tam, kam jste ji sice ne zrovna extrémně komunikativním, ale velmi akurátním řízením nasměrovali. Tiptronic probíhá svými osmi stupni jako Usain Bolt sprinterskou trať, a než se stačíte vzpamatovat, uvelebí se při padesátce na pětce a drží tak spotřebu ne pod krkem, ale rovnou za to nejcitlivější nádobíčko. Zdá se to neuvěřitelné, ale v běžném provozu v tom budete i pod sedm litrů, dvanáctilitrovou hranici byste překročili jen s chováním vygumovaného mozku. Hybridní Panamera v tomto světle absolutně postrádá smysl. Přitom to vůbec neznamená, že by papírově nejslabší sedan od Porsche byl chabrus na plíce. Podle oficiálních čísel 250 koní a 550 Nm bohatě stačí na to, abyste stihli předjet ty před vámi i na kratším úseku a nikdy nezačali pochybovat, jestli jste si do garáže nepořídili lenocha (alespoň do té doby, než vám kamarád půjčí Panameru Turbo). I přesto si ty pozérské stopky na palubní desce mohli odpustit. Naftová Panamera má přece jasnou roli – při rozumných nákladech překonávat dlouhé vzdálenosti, a přitom maximálně hýčkat svou posádku. Významnější než pocit z kabiny je ale styl jízdy. Šestiválec Porsche umístilo co nejblíže směrem ke středu vozu (a právě proto si naftovou Panameru pořídíte pouze jako zadokolku), což se pozitivně projevilo na perfektní vyváženosti šasi a ochotě měnit směr i ve vyšších rychlostech. Většina lidí by naftový motor pod kapotou poznala, až by se otáčky přiblížily červenému poli, kdy ho prozradí typické dunění. Většinu času se ale stejně budete pohybovat v rozmezí 1500 až 3000 otáček, kde vás bezpečně udržuje zmíněný perfektní Tiptronic.
Panamera Diesel viděna předsudky nezakalenou optikou znamená opravdový úspěch. Ale ze mě by John Lock moc nadšený nebyl. Omlouvám se, nemohu si pomoct, ale Mercedes CLS se mi na pohled líbí přece jen víc.

Technické údaje
Motor: 
V6, 2967 ccm, turbodiesel
Výkon: 
250 koní v 3800 ot./min.
Toč. moment: 
550 Nm při 1750 ot.
Hmotnost: 
1955 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
6,8 s
Max.rychlost: 
242 km/h
Spotřeba: 
6,5 l/100 km
Cena: 
2 183 000 Kč
Autor: 
Eva Srpová
Ford Grand Tourneo Connect
Testy
Opravdu, do auta se vejde celkem sedm lidí, dva vpředu, tři uprostřed a dva vzadu. A všech sedm míst nabízí takřka stejný komfort, takže se nikdo nebude hádat kde chce sedět. Vpředu, uprostřed i vzadu je místa dostatek a to nejen pro hlavu a ramena, ale i pro nohy. Nicméně Ford Grand Tourneo Connect standardně patří mezi pětim... (Pokračování...)
Porsche 911 Turbo S
Testy
Existují jen tři auta, ve kterých zažijete výpadek smyslů, v podstatě chvilkové bezvědomí. Bugatti Veyron, Nissan GT-R a nové Porsche 911 Turbo. V teorii jde proti všemu, co by měl nadšenec chtít – má přeplňování, automat a pohon všech kol. Ale praxe ve skutečném světě… Šlá... (Pokračování...)
BMW 320d xDrive
Testy
Co všechno chcete od rodinného auta? Prostor? Pohodlí? Spolehlivost? Rychlost? Aby všude dojelo? A že se trochu prestiže taky hodí? Výběr aut je velký, ale stejně bude trojkové BMW Touring jedním z hlavních favoritů, dost možná vlastně úplně první auto, které vás napadne. A... (Pokračování...)
Audi RS7
Testy
Sednete si do něj a hned vám stoupne sebevědomí. Takže si řeknete, že je čas pořádně ho protáhnout po místních okreskách. Vyrazíte. Do první zatáčky vlétnete jako smyslů zbavení. Audi RS7 drží tak, že se tomu skoro nedá věřit. Začnete si myslet, že možná umíte trochu... (Pokračování...)
Porsche Panamera Turbo
Testy
A přitom na jeho palubě panuje klid a mír, sedíte v prostorné chlazené sedačce a po sešlápnutí plynu nevlajete za volantem s akutní potřebou sepsat závěť. Přes veškerou rychlost tohle auto na každém metru ukazuje svoji dospělost a vyrovnanost. Reakce na plyn nejsou... (Pokračování...)
Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI
Testy
Od aut z Mladé Boleslavi čekáte určité kvality – a nebo ještě lépe, berete je jako samozřejmost. Největší kufr, nejvíce místa nad hlavou i před koleny a velký počet praktických řešení patří mezi ně. Určitě se vám to po dlouhodobé marketingové... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Porsche Panamera Diesel
Chtěli jste si na cestování po Evropě koupit ultralehké letadlo? Mám pro vás luxusní alternativu, ke které stačí obyčejný řidičák – naftové...
Stojím u auta a snažím se najít úhel, ze kterého vypadá dobře. Obcházím ho, sed...