Nová X3 má silné, ale také slabší stránky

BMW X3 xDrive30d
Čtěte více: Testy
Vydáno: 20. 8. 2012  /   Aktualizováno: 20. 8. 2012
Nová X3 má silné, ale také slabší stránky
V nabídce BMW jsou jiné modely, které vás řidičsky odmění víc, ale X3 všechny své důležité vlastnosti vylepšuje k dokonalosti.
Čtěte více: BMW X3 xDrive30d

Můžete sice brblat nad tím, jak moc nová X3 vyrostla, a když vedle ní zaparkuje stará X5, budou se pokradmu velikostně porovnávat jako holky ve sprše. Jedno jí ale upřít nemůžete. Snaží se plně vyhovět požadavkům těch, kteří si X3 kupují. Uvnitř je významně prostornější než předchozí generace, takže děcka nebudou kňourat, že si otloukají kolena. Co se týče kvality jízdy, hladce přejíždí retardéry i městské boule. Tady je vidět, jak velký kus práce u BMW udělali, aby jejich městské SUV bylo pohodlnější a komfortnější. Má perfektně tvarovaná sedadla vpředu, ve kterých si najde vhodnou pozici snad každý. Všechny ovladače má člověk při ruce, a ač už se tolikrát opakuji, multimediální systém iDrive má nejintuitivnější ovládání na trhu a praktickou velkou obrazovku (za tučný příplatek 60 tisíc ovšem).
Mnoho nadšenců modrobílé vrtule BMW kritizuje za to, že už jim tolik nezáleží na požadavcích nadšeného řidiče, a je pravda, že X3 by zoufale nutně potřebovala citlivější řízení. Je možné, že cit se ztrácí i v tom tlustém volantu se znáčky M, když neodoláte M paketu, ale to by přece jako výmluva fungovat nemělo. Nedá se říci, že by se řízení X3 projevovalo nějak nepřesně, zkrátka byste ale v rychleji projetých zatáčkách ocenili více důvěry. A garantuji vám, že odolat svižnější jízdě je někdy těžké, protože BMW naftové šestiválce umí. U třílitrového turbodieselu máte na výběr mezi dvěma variantami – nejsilnější 35d, a pak touto slabší 30d. To je mimochodem perfektně odhlučněná jednotka s výkonem 258 koní a velmi slušným točivým momentem 560 Nm už od 1500 otáček. Audi takhle výkonný tříválec v nabídce pro Q5 ani nemá. Řazení osmistupňového automatu nepostřehnete snad ani ve chvíli, kdy se na to zaměříte. Celá pohonná jednotka funguje sebejistě a hladce, ať už si to šinete po městě nebo po dálnici na víkendový výlet.
Jestli čekáte nějaké ale, přichází právě teď. BMW totiž slibuje oficiální spotřebu přesně šest litrů na sto, ale mně se v běžném provozu město/dálnice nepodařilo dostat pod devět. X3 evidentně nepomohl ani horlivý systém stop-start. Myslím, že s ohledem na výkony i velikost auta by se tato hodnota dala označit spíše za průměrnou než enormně vysokou, ale nechápu, jak se k někdo k tomu imaginárnímu údaji v tabulce dostal.
Druhé ale směřuje k výbavě. Přijde mi opravdu poněkud donebevolající, že si musíte u auta za 1,3 milionu připlácet i za takové věci, jako jsou USB rozhraní, deaktivace airbagu spolujezdce, dešťový senzor nebo tempomat.

Technické údaje
Motor: 
řadový šestiválec, 2993 ccm, turbodiesel
Výkon: 
258 koní ve 4000 ot./min.
Toč. moment: 
560 Nm při 1500 ot.
Hmotnost: 
1875 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
6,2 s
Max.rychlost: 
230 km/h
Spotřeba: 
6,0 l/100 km
Cena: 
1 280 000 Kč
Autor: 
Eva Srpová
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)