Další pokus

Ssangyong Korando
Čtěte více: Testy
Vydáno: 10. 10. 2012  /   Aktualizováno: 10. 10. 2012
Další pokus
Karoserie od Giugiara a úplně nový vnitřek i podvozek. Povede se to už?
Čtěte více: Ssangyong Korando

Když jsem naposledy řídil Ssangyong, tak jsem ho jen přivezl do redakce a večer ho vrátil. Nechtěl jsem ho řídit a už vůbec jsem o něm nechtěl psát. Bylo to šílené. Teď, několik měsíců poté, co značka přešla pod indickou Mahindru, tady máme Korando, které má s předchozím modelem společné jen jméno. Karoserie od Giugiara je vcelku povedená a můžete si ji dopřát i ve výrazných sebevědomých barvách. A vedle takového Nissanu Qashqai vypadá jako designérský úlet.
I uvnitř je to o moc lepší, než bývávalo, i když Yeti nebo Sportage ho smáznou na první pohled. Volant je menší, plasty pořád tvrdé, ale konečně dobře slícované a sedadla jsou taky v pohodě – nejlepší je na tom všem asi prostor na zadních sedadlech. Každopádně klíček zapalování je příšerný a dálkové zamykání ještě horší.
Jenže klíček vás nebude trápit tolik jako motor. Dvoulitrový turbodiesel se sice tváří veskrze moderně, výkon 175 koní je skvělá hodnota a výrobce se chlubí spotřebou 6,4 l/100 i tím, že motor je připravený na plnění Euro VI, ale jeho zvuk a projev vůbec důvěru nevzbuzují. Skoro abyste se báli, jestli je všechno v pořádku.
A zbytek auta? Korando si můžete koupit i jako předokolku, ale verze s připojitelným pohonem zadní nápravy je určitě praktičtější volba. Kvalita odpružení je relativně v pohodě, horší je to s odezvou řízení a brzd.
Tohle je auto s vlastním přístupem k životu. Je o moc lepší, než byl předchozí model, vlastně je úplně někde jinde. A také má bohatou výbavu. Možná byste ho mohli alespoň zkusit, protože si myslím, že mu nedůvěřujete úplně stejně, jako jsem to měl na začátku já.

Technické údaje
Motor: 
dvoulitrový turbodiesel, 1998 ccm
Výkon: 
175 koní v 4000 ot./min.
Toč. moment: 
360 Nm v 2000 ot./min.
Hmotnost: 
1672 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
10,0 s
Max.rychlost: 
180 km/h
Spotřeba: 
6,4 l/100 km
Cena: 
659 900 Kč
Autor: 
Jan Červenka
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Ssangyong Korando
Zapomeňte na historické přešlapy a dejte Ssangyongu šanci. Korando si ji zaslouží.
Převody většinových podílů a změny vlastníků automobilky Ssangyong nejsou v zásadě nijak důležit...