Lepší už to nebude

Subaru Legacy 2.0D Kombi
Čtěte více: Testy
Vydáno: 11. 2. 2011  /   Aktualizováno: 11. 2. 2011
Lepší už to nebude
Mám problém. Nevím, o čem budu psát v testech dalších motorizací. Tohle je totiž nejlepší Legacy současnosti.
Čtěte více: Subaru Legacy Kombi

Seděl jsem za volantem nového Legacy asi hodinu a sahal jsem, mačkal, tlačil a ťukal na všechny plasty kolem dokola. Marně.
Nepřišel jsem na jediný racionální důvod, proč bych měl, tak jak jsem to už mnohokrát zahlédl u některých novinářských kolegů, zjišťovat tvrdost plastových panelů použitých v interiéru.
Ty v Legacy vypadají na pohled výborně (oproti minulosti je to zase posun dopředu), a jestli jsou tvrdší než u konkurence? Nevím, Audi, BMW nebo třeba Ford by mě jen těžko mohly nařknout z osahávání, tak nemám srovnání.
V autě se obvykle dotýkám jen řadicí páky a volantu – a ten v Legacy padne skvěle do ruky. Má příjemně útlý věnec a logicky uspořádané hnízdo tlačítek audia a tempomatu. Dá se příjemně nastavit do ideální pohody a i přes pohon všech kol vás statečně informuje o dění pod koly. Přejetého střevlíka v prstech neucítíte, ale postupnou ztrátu adheze ano, rozhodnete-li se jet s autem na hraně. Startovací tlačítko, pohodlné sedačky a řadicí páka manuálního šestikvaltu. Složeného tak, že se dá na nižší kvalty slušně sprintovat a že pětka s šestkou příjemně uleví motoru.

Technické údaje
Motor: 
čtyřválec, boxer, turbodiesel, 1998 ccm
Výkon: 
150 koní v 3600 ot./min.
Toč. moment: 
350 Nm v 1800–2400 ot./min.
Hmotnost: 
1631 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
9,6 s
Max.rychlost: 
203 km/h
Spotřeba: 
6,1 l/100km
Cena: 
855 000 Kč
Autor: 
Filip Rakovan
Mercedes-Benz C 250 Bluetec
Testy
Značka, která se stala průkopníkem automobilismu, si v devadesátých letech vybrala slabší chvilku, ale dnes nikdo nepochybuje, že opět vyrábí tak vynikající auta, jak se na Mercedes sluší. Lépe řečeno nepochybují o tom ti, kteří jsou dost bohatí, aby se o tom mohli... (Pokračování...)
Škoda Superb Combi 2.0 TDI 4x4
Testy
Ten den prostě jednou nastane, smiřte se s tím. Na stole před vámi přistane počůraný papírek a vy víte, že je konec. Už žádné výlety do Alp. Konec pravidelných návštěv okruhových dní. Dost laborování s váhou, výkonem, pneumatikami a brzdovými... (Pokračování...)
Volkswagen Golf R
Testy
Zkuste se někoho mladšího zeptat na  Golf VR6 a nejspíš vám bude odpovědí jen tázavě zvednuté obočí. Doby, kdy šel výkon ruku v ruce s objemem, jsou prostě dávno pryč a Golf R mačká všech 300 koní z dvoulitrového motoru – toho samého, jak... (Pokračování...)
Mercedes-Benz E 300 BlueTec Hybrid
Testy
Mercedes dělá E 300 BlueTec hybrid tak, že kombinuje vcelku povedený naftový čtyřválec 2,1 l (model E 250 CDI) s malým elektromotorem, který se hodí hlavně při popojíždění po městě. Netaháte s sebou žádné těžké a objemné baterky, využijete ho, jen když popojížd... (Pokračování...)
Jaguar F-Type R Coupe
Testy
Sychravé ráno na jihu Španělska – ta země se mimo sezonu prostě vypne. Nikde ani živáčka, všichni jsou zalezlí někde v teple. Až na mě a pár dalších postav v bundách, které se klepou zimou na okruhu Catalunya třicet kilometrů od Barcelony. Proč? Je to prý nejdynamičtěj... (Pokračování...)
Maserati Ghibli
Testy
Úplně první Ghibli pochází z roku 1960 a je to přenádherné kupé, jehož tvary pocházejí z pera Giorgetta Giugiara. Koupíte ho za čtyři miliony. Nebo si za ty peníze můžete koupit hned deset novějších Ghibli – v osmdesátých letech se pod tím jmé... (Pokračování...)