Lepší už to nebude

Subaru Legacy 2.0D Kombi
Čtěte více: Testy
Vydáno: 11. 2. 2011  /   Aktualizováno: 11. 2. 2011
Lepší už to nebude
Mám problém. Nevím, o čem budu psát v testech dalších motorizací. Tohle je totiž nejlepší Legacy současnosti.
Čtěte více: Subaru Legacy Kombi

Seděl jsem za volantem nového Legacy asi hodinu a sahal jsem, mačkal, tlačil a ťukal na všechny plasty kolem dokola. Marně.
Nepřišel jsem na jediný racionální důvod, proč bych měl, tak jak jsem to už mnohokrát zahlédl u některých novinářských kolegů, zjišťovat tvrdost plastových panelů použitých v interiéru.
Ty v Legacy vypadají na pohled výborně (oproti minulosti je to zase posun dopředu), a jestli jsou tvrdší než u konkurence? Nevím, Audi, BMW nebo třeba Ford by mě jen těžko mohly nařknout z osahávání, tak nemám srovnání.
V autě se obvykle dotýkám jen řadicí páky a volantu – a ten v Legacy padne skvěle do ruky. Má příjemně útlý věnec a logicky uspořádané hnízdo tlačítek audia a tempomatu. Dá se příjemně nastavit do ideální pohody a i přes pohon všech kol vás statečně informuje o dění pod koly. Přejetého střevlíka v prstech neucítíte, ale postupnou ztrátu adheze ano, rozhodnete-li se jet s autem na hraně. Startovací tlačítko, pohodlné sedačky a řadicí páka manuálního šestikvaltu. Složeného tak, že se dá na nižší kvalty slušně sprintovat a že pětka s šestkou příjemně uleví motoru.

Technické údaje
Motor: 
čtyřválec, boxer, turbodiesel, 1998 ccm
Výkon: 
150 koní v 3600 ot./min.
Toč. moment: 
350 Nm v 1800–2400 ot./min.
Hmotnost: 
1631 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
9,6 s
Max.rychlost: 
203 km/h
Spotřeba: 
6,1 l/100km
Cena: 
855 000 Kč
Autor: 
Filip Rakovan


Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)