Lepší už to nebude

Subaru Legacy 2.0D Kombi
Čtěte více: Testy
Vydáno: 11. 2. 2011  /   Aktualizováno: 11. 2. 2011
Lepší už to nebude
Mám problém. Nevím, o čem budu psát v testech dalších motorizací. Tohle je totiž nejlepší Legacy současnosti.
Čtěte více: Subaru Legacy Kombi

Seděl jsem za volantem nového Legacy asi hodinu a sahal jsem, mačkal, tlačil a ťukal na všechny plasty kolem dokola. Marně.
Nepřišel jsem na jediný racionální důvod, proč bych měl, tak jak jsem to už mnohokrát zahlédl u některých novinářských kolegů, zjišťovat tvrdost plastových panelů použitých v interiéru.
Ty v Legacy vypadají na pohled výborně (oproti minulosti je to zase posun dopředu), a jestli jsou tvrdší než u konkurence? Nevím, Audi, BMW nebo třeba Ford by mě jen těžko mohly nařknout z osahávání, tak nemám srovnání.
V autě se obvykle dotýkám jen řadicí páky a volantu – a ten v Legacy padne skvěle do ruky. Má příjemně útlý věnec a logicky uspořádané hnízdo tlačítek audia a tempomatu. Dá se příjemně nastavit do ideální pohody a i přes pohon všech kol vás statečně informuje o dění pod koly. Přejetého střevlíka v prstech neucítíte, ale postupnou ztrátu adheze ano, rozhodnete-li se jet s autem na hraně. Startovací tlačítko, pohodlné sedačky a řadicí páka manuálního šestikvaltu. Složeného tak, že se dá na nižší kvalty slušně sprintovat a že pětka s šestkou příjemně uleví motoru.

Technické údaje
Motor: 
čtyřválec, boxer, turbodiesel, 1998 ccm
Výkon: 
150 koní v 3600 ot./min.
Toč. moment: 
350 Nm v 1800–2400 ot./min.
Hmotnost: 
1631 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
9,6 s
Max.rychlost: 
203 km/h
Spotřeba: 
6,1 l/100km
Cena: 
855 000 Kč
Autor: 
Filip Rakovan
Subaru Forester XT
Testy
Marně si lámu hlavu s tím, jak asi vypadá běžný zákazník, který jde a koupí si Forester XT. Přemýšlím, jaké nosí hodinky, kam jezdí na dovolenou a co asi dělá. Nemůžu se pořád rozhodnout, ani kolik mu je let. Jedno však vím jistě. Je to chlap. A ... (Pokračování...)
BMW 750d xDrive
Testy
Dobře si na ni vzpomínám. Neuměla se rozhodnout, jestli má být sportovní, nebo luxusní, což vedlo k lehce schizofrennímu chování na silnici. Na nerovnostech byla zvláštním způsobem prkenná a nechovala se jako správná limuzína. Tato nová verze je na ... (Pokračování...)
Audi S1
Testy
Audi S1 má zpoždění několik let, vlastně už jsme skoro zapomněli, že Audi nějakou jedničkovou řadu vůbec dělá. Potkat ji na silnici je stejně vzácné jako vidět vzducholoď a vlastně neznám vůbec nikoho, kdo by si ji chtěl koupit, natož aby si ji někdo opravdu koupil. Snad o to víc mě ale zajímala nová S1, protože na... (Pokračování...)
Lamborghini Huracán LP610-4
Testy
Je hezké, když mají potomci ambice navázat na úspěchy, jichž dosáhli jejich předci, a netouží pouze drancovat to, co po sobě zanechali. Jenže to samozřejmě není vůbec snadné. Pokud to otec dotáhl na prezidenta nebo nejúspěšnějšího podnikatele široko daleko, je krajně složit... (Pokračování...)
Cadillac Escalade
Testy
Nemá smysl si nic nalhávat, Escalade je nejdůležitější model značky a synonymum pro Cadillac. Obrovské luxusní SUV je bezpochyby prvním modelem, který vám vytane na mysli, a tak se není čemu divit, že vývoji čtvrté generace byla věnována taková pozornost. Pod překvapivě čistým... (Pokračování...)
Bentley Mulsanne
Testy
Koukněte na ten čumák s dlouhou kapotou a obřími světly – jedním slovem impozantní. Auta na dálnici M56 vedoucí do Manchesteru před ním uhýbají a zdrhají jako slepice před liškou. Jedu zhruba 180 km/h a na palubě je klid, absolutní klid. Žádný svist větru... (Pokračování...)