Lepší už to nebude

Subaru Legacy 2.0D Kombi
Čtěte více: Testy
Vydáno: 11. 2. 2011  /   Aktualizováno: 11. 2. 2011
Lepší už to nebude
Mám problém. Nevím, o čem budu psát v testech dalších motorizací. Tohle je totiž nejlepší Legacy současnosti.
Čtěte více: Subaru Legacy Kombi

Seděl jsem za volantem nového Legacy asi hodinu a sahal jsem, mačkal, tlačil a ťukal na všechny plasty kolem dokola. Marně.
Nepřišel jsem na jediný racionální důvod, proč bych měl, tak jak jsem to už mnohokrát zahlédl u některých novinářských kolegů, zjišťovat tvrdost plastových panelů použitých v interiéru.
Ty v Legacy vypadají na pohled výborně (oproti minulosti je to zase posun dopředu), a jestli jsou tvrdší než u konkurence? Nevím, Audi, BMW nebo třeba Ford by mě jen těžko mohly nařknout z osahávání, tak nemám srovnání.
V autě se obvykle dotýkám jen řadicí páky a volantu – a ten v Legacy padne skvěle do ruky. Má příjemně útlý věnec a logicky uspořádané hnízdo tlačítek audia a tempomatu. Dá se příjemně nastavit do ideální pohody a i přes pohon všech kol vás statečně informuje o dění pod koly. Přejetého střevlíka v prstech neucítíte, ale postupnou ztrátu adheze ano, rozhodnete-li se jet s autem na hraně. Startovací tlačítko, pohodlné sedačky a řadicí páka manuálního šestikvaltu. Složeného tak, že se dá na nižší kvalty slušně sprintovat a že pětka s šestkou příjemně uleví motoru.

Technické údaje
Motor: 
čtyřválec, boxer, turbodiesel, 1998 ccm
Výkon: 
150 koní v 3600 ot./min.
Toč. moment: 
350 Nm v 1800–2400 ot./min.
Hmotnost: 
1631 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
9,6 s
Max.rychlost: 
203 km/h
Spotřeba: 
6,1 l/100km
Cena: 
855 000 Kč
Autor: 
Filip Rakovan
Subaru BRZ
Testy
Nakonec byl kratší, než by se mi líbilo, protože o co byl ten očekávaný déšť vytouženější, o to byl silnější. Spláchl ulice, zahnal lidi domů a vyprázdnil silnice. Už dlouho jsem se neprojížděl uprostřed noci, naposledy s Genesisem, když napadlo deset čísel sněhu. BRZ je nesmírně... (Pokračování...)
Jaguar XFR-S
Testy
Supersedany. Ne, řekněme raději übersedany. Tohle označení totiž nejvýstižněji charakterizuje nejen zeměpisný původ, ale je z něj současně cítit ta technologická zarputilost, asociovaná s těmito poměrně okrajovými auty. Na máloco jsou Němci tak pyšní jako na tyto přemotorované sedany, schopné cestovat po... (Pokračování...)
Peugeot RCZ 1.6 THP
Testy
Můžete mít námitky k jeho vzhledu. Je to otázka vkusu. Můžete mít námitky k jeho značce. Opět je to otázka vkusu. Ale nemůžete popřít jeho nevšední schopnosti. A to je fakt. Ten vzhled je spekulativní, avšak musím uznat, že se zlepšil. Pryč je přerostlá maska chladiče a nov... (Pokračování...)
Subaru Outback 2.0D Lineartronic
Testy
Subaru si dál razí svou cestu. Avšak jen na oko, jako by zamrzlo ve starších dobách. V Outbacku s naftovým plochým přeplňovaným čtyřválcem a převodovkou s plynule měnitelným převodem se vám dostává mechanického osvěžení hned na prvních metrech.... (Pokračování...)
Škoda Octavia RS TSI a TDI
Testy
Nejrychlejší Octavia všech dob! Dynamický vrchol celé řady s maximálkou 248 km/h! Taková jsou ústřední sdělení, která chce Škoda vtlouct do hlavy potenciálním zákazníkům třetí generace Octavie RS. A že je koho oslovovat, vždyť sportovně laděná verze tvoří přibližně... (Pokračování...)
Kia Pro_cee’d GT
Testy
Vlastně nevím, proč tolik povyku kolem. Takže začnu hledat. Nacházím to vzápětí, když nechám nohu na podlaze, twin-scroll turbo se roztočí naplno a motor letí do otáček… Na úvod jedno číslo. Pro_cee’d GT zajel Severní smyčku ve výborném čase. Polkněte. Chvilka... (Pokračování...)