Lepší už to nebude

Subaru Legacy 2.0D Kombi
Čtěte více: Testy
Vydáno: 11. 2. 2011  /   Aktualizováno: 11. 2. 2011
Lepší už to nebude
Mám problém. Nevím, o čem budu psát v testech dalších motorizací. Tohle je totiž nejlepší Legacy současnosti.
Čtěte více: Subaru Legacy Kombi

Seděl jsem za volantem nového Legacy asi hodinu a sahal jsem, mačkal, tlačil a ťukal na všechny plasty kolem dokola. Marně.
Nepřišel jsem na jediný racionální důvod, proč bych měl, tak jak jsem to už mnohokrát zahlédl u některých novinářských kolegů, zjišťovat tvrdost plastových panelů použitých v interiéru.
Ty v Legacy vypadají na pohled výborně (oproti minulosti je to zase posun dopředu), a jestli jsou tvrdší než u konkurence? Nevím, Audi, BMW nebo třeba Ford by mě jen těžko mohly nařknout z osahávání, tak nemám srovnání.
V autě se obvykle dotýkám jen řadicí páky a volantu – a ten v Legacy padne skvěle do ruky. Má příjemně útlý věnec a logicky uspořádané hnízdo tlačítek audia a tempomatu. Dá se příjemně nastavit do ideální pohody a i přes pohon všech kol vás statečně informuje o dění pod koly. Přejetého střevlíka v prstech neucítíte, ale postupnou ztrátu adheze ano, rozhodnete-li se jet s autem na hraně. Startovací tlačítko, pohodlné sedačky a řadicí páka manuálního šestikvaltu. Složeného tak, že se dá na nižší kvalty slušně sprintovat a že pětka s šestkou příjemně uleví motoru.

Technické údaje
Motor: 
čtyřválec, boxer, turbodiesel, 1998 ccm
Výkon: 
150 koní v 3600 ot./min.
Toč. moment: 
350 Nm v 1800–2400 ot./min.
Hmotnost: 
1631 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
9,6 s
Max.rychlost: 
203 km/h
Spotřeba: 
6,1 l/100km
Cena: 
855 000 Kč
Autor: 
Filip Rakovan
BMW M235i
Testy
Strategie BMW přejmenovat všechna kupé tak, aby začínala sudou číslovkou, je v případě M4 někomu možná pořád trochu proti srsti, ale u dvojkové řady docela dává smysl. Navazuje totiž na modely 1600-2 a 2002 z šedesátých let, ale duchovně nejbližším předchůdcem... (Pokračování...)
Ford Focus ST
Testy
První zkouška: Dám si to ještě jednou? Výhoda velkoměsta je v tom, že sehnat rohlíky ke snídani i v neděli brzy ráno je obvykle otázkou několika minut a pár kroků. To ale bohužel znamená, že budete mít velký problém drahé polovičce vysvětlit, proč vám to zabralo... (Pokračování...)
Bentley Continental GT V8 S
Testy
Vím, jak to působí. Bentley dá do svého Continentalu osmiválec, aby tak vytvořilo levnější variantu pro ty, jimž přijde dvanáctiválec moc drahý – byť s výslednou cenou takový výrok působí víc než směšně. Ale takto šmahem odsoudit GT V8 by byla kolosáln... (Pokračování...)
Mercedes-Benz E 400 kupé
Testy
„Co má tohle k čertu být?“ řeknete si v momentu, kdy poprvé spatříte čtyřku se dvěma nulami na zádi tohoto kupé třídy E. Že by omlazená verze vyhlášeného cestovního kupé dostala nový čtyřlitrový osmiválec? Hm, zkušenosti s babylonským... (Pokračování...)
Subaru Forester XT
Testy
Marně si lámu hlavu s tím, jak asi vypadá běžný zákazník, který jde a koupí si Forester XT. Přemýšlím, jaké nosí hodinky, kam jezdí na dovolenou a co asi dělá. Nemůžu se pořád rozhodnout, ani kolik mu je let. Jedno však vím jistě. Je to chlap. A ... (Pokračování...)
BMW 750d xDrive
Testy
Dobře si na ni vzpomínám. Neuměla se rozhodnout, jestli má být sportovní, nebo luxusní, což vedlo k lehce schizofrennímu chování na silnici. Na nerovnostech byla zvláštním způsobem prkenná a nechovala se jako správná limuzína. Tato nová verze je na ... (Pokračování...)