Nový rodinný hatchback by se rád v kvalitě vyrovnal VW Golf

Kia Cee’d 1.6 CRDi
Čtěte více: Testy
Vydáno: 18. 10. 2012  /   Aktualizováno: 18. 10. 2012
Nový rodinný hatchback by se rád v kvalitě vyrovnal VW Golf
Bez srovnání s konkurencí je to výjimečné auto, ale rozhodně ne nejlepší ve třídě.
Čtěte více: Kia Cee’d 1.6 CRDi

Kia má momentálně úspěch. Korejská automobilka zmodernizovala prakticky celou svou modelovou řadu, a proto je v letošním roce tou nejrychleji rostoucí automobilovou značkou v Evropě, zatímco konkurence se spíše snaží zastavit klesající prodeje.
V minulosti stačilo trochu zavětřit a zjistili jste, že když budete prodávat svá auta levněji než konkurence, povede se vám dobře. To se ale teď v případě automobilky Kia neděje. Picanto má stejně jako nová inkarnace Cee’du mnohem ambiciózněji nastavené ceny, a přitom automobilka věří, že prodá daleko víc aut než dříve.
I kdybyste měli možnost si vůz pouze prohlédnout nebo se posadit, jejich přesvědčení pochopíte. Korejské auto vyzařuje úroveň kvality, která se vyrovná volkswagenům. Působí luxusně a má styl, který očekáváte spíše od Lexusu. Vrcholné modely na prezentaci překypovaly kvalitní kůží, chromovanými doplňky a měkčenými materiály, a z falešného dřevěného obložení byste tu nenašli jedinou plastovou třísku. Za dvacet let tato značka udělala opravdu obrovský pokrok.
To ale není všechno. Díky neobvykle dlouhému rozvoru a chytře využitému prostoru v interiéru je Cee’d, stejně jako jeho sourozenec Hyundai i30, s nímž sdílí platformu, na poměry třídy opravdu prostorné a praktické auto. Zadní opěradla se navíc sklápějí do roviny. Jistě, pokud jste dosud nad Cee'dem pouze slintali v prodejně, můžete si myslet, že dorazila nová hvězda své třídy.
Jenže auta nejsou jen na koukání, ale hlavně na ježdění. A v této oblasti už si Kia není tak jistá. Ačkoli Cee’d nabízejí s čtrnácti- i šestnáctistovkami spalujícími benzín i naftu, zřejmě velmi prodávanou verzí bude tato 1.6 CRDi. Je to tichá jednotka, ale podává jen průměrné výkony, a ani šestikvalt vám nezprostředkuje alespoň trochu záživnější jízdu, protože spojka je až příliš ostrá na to, aby řazení probíhalo hladce. Je třeba říci, že je to chvályhodně úsporné auto i bez různých úsporných opatření verze EcoDynamics.
Větší problém představuje podvozek. Přestože má multi-link na zadní nápravě, samotné naladění podvozku se nějak nevydařilo. Možná kvůli nějakému scestnému nápadu vštípit autu sportovní nádech Cee’d naladili příliš tvrdě, což se projevilo dokonce i na hladkých rakouských silničkách, kde se konalo představení vozu. Výsledkem je průměrný jízdní komfort, který není vyvážen ani kdovíjak dobrou ovladatelností. Ano, je to bezpečné, stabilní auto, ale skutečně zábavné ani trochu.
Celkově je Kia Cee’d dobrý vůz a vítaný přírůstek do skupiny rodinných hatchbacků. Problém je, že navzdory svému vzhledu to není nijak výjimečné auto. Pokud chcete vyzvat na souboj v této třídě Ford nebo VW, nesmíte přijít s ničím horším.

Technické údaje
Motor: 
řadový čtyřválec, 1582 ccm, turbodiesel
Výkon: 
126 koní ve 4000 ot./min.
Toč. moment: 
260 Nm při 1900 ot.
Hmotnost: 
nezjištěna
Zrychlení 0-100 KM/H: 
10,9 s
Max.rychlost: 
198 km/h
Spotřeba: 
4,1 l/100 km
Cena: 
400 000 Kč (odhad)
Autor: 
Andrew Frankel
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)