Válka čísel

Volkswagen Sharan
Čtěte více: Testy
Vydáno: 14. 2. 2011  /   Aktualizováno: 14. 2. 2011
Válka čísel
Vydat se do výsostného teritoria francouzů chce hodně odvahy. Sedáme do nového německého MPV a vyráží do první linie.
Čtěte více: test, Volkswagen, Sharan, TSi

Němci na to jdou chytře - schválně, co vidíte když se podíváte na Sharan? Obří hranatou krabici? Přesně takhle mají MPV vypadat, ani chlup využitelného vnitřního prostoru nepřijde nazmar. Dovnitř v závislosti na konfiguraci nacpete buď sedm lidí nebo až 2,4 metru krychlového nákladu. Se sklopenými sedačkami pohodlně naložíte víc než jen pár horských kol, to mám osobně odzkoušeno.

Prostoru je dostatek pro jakoukoliv životní situaci, ale spousta nákladu rovná se vysoká hmotnost. A s tou má základní motor problém. Je to přeplňovaná čtrnáctistovka TSI naladěná na 150 koní a 220 Nm, což je na tak obrovské auto celkem málo. To že ztrácí dech je znát hlavně na dálnici kde byť jen zpola naložený Sharan zpomaluje pod únosnou mez. A ve městě kde se snaží pomáhat systém start stop se spotřeba často dostane na dostřel hranice desíti litrů na sto. Jediná logická volba je dvoulitrový diesel který v moderních koncernových autech jezdí skoro zadarmo a má dostatek točivého momentu.

Krabicoidní exteriér a vnitřní prostor jsou v pořádku, ale uvnitř je Sharan tak trochu strohý. Nejde o nějakou víkendovou hračku, s rodinou v něm budete trávit spoustu času a hravost kterou lze pozorovat třeba u levnějšího Peugeotu 5008 by mu prospěla. Stejně jako kvalitnější materiály, tady by zase mohl být inspirací o chlup dražší Ford S-Max.

Největší kámen úrazu leží v ceně. Tahle základní motorizace začíná na 660 tisících, první smysluplná verze s dieselem pak na 760 tisících. Seat vám nabídne v podstatě identickou a také úplně novou Alhambru o čtyřicet tisíc laciněji. V kategorii praktických MPV diktují podmínky čísla, nehledí se na značku ale na objem vnitřního prostoru, spotřebu a cenu. Sharan bude s vhodně zvoleným motorem dobré auto, ale musíte za něj být připraveni zaplatit.

Technické údaje
Motor: 
1390 ccm
Výkon: 
150 koní
Toč. moment: 
220 Nm
Hmotnost: 
1723 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
10,7 s
Max.rychlost: 
197 km/h
Spotřeba: 
7,2 l/100km
Cena: 
Cena: 659 600 Kč
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Volkswagen Kombi Last Edition
Volkswagen Kombi Last Edition
Kariéra nejdéle vyráběného modelu se brzy uzavře...
Produkce legendárního "busíku", populárního po celém světě, se v Brazílii vinou...
Volkswagen Tiguan
Volkswagen Tiguan 2,0 TDI Comfort Edition
Z jakého důvodu chtít SUV s předním pohonem a podladěným motorem? Co takhle cena?
Tiguan není žádná horká novinka, jen před nějakým tím pátkem dostal facelift s novou př...
Volkswagen CrossBlue
Volkswagen
Prohlášení Martina Winterkorna musí znít většině ostatních automobilek v současné situaci jako nehorázná provokace.
Šéf Volkswagenu Martin Winterkorn oficiálně oznámil, že automobilka v příštích letech pl...
Martin Winterkorn
Volkswagen
Martin Winterkorn se netají tím, že současných dvanáct firem v portfoliu VW Group nepovažuje za konečný počet.
Boss Volkswagenu Martin Winterkorn potvrdil spekulace, že by k současným dvanácti firmám, patřícím do VW...
Pod kapotou trůní dvoulitr se 16 ventily, kterému začíná červené pole otáčkoměru v 8800 ot./min....
Ale jistě. A dokonce i se staženou střechou. Akorát nesmíte zapomenout na jednu důležitou věc, tak jako chlapík v t...
Volkswagen Golf 1.6 TDI Comfortline
Někdo mu vytýká, že je tak univerzální, až postrádá temperament nebo výjimečný rys charakteru. Ale znáte to - kdo chce psa bít, hůl si...
Nevypadá na to, ale ten titul si zaslouží. Golf získal ocenění Auto roku 2013 od českých novinářů...