Šedá eminence

Fiat Bravo
Čtěte více: Testy
Vydáno: 14. 2. 2011  /   Aktualizováno: 14. 2. 2011
Šedá eminence
Dieselová auta z Itálie kdysi bývala postrachem majitelů i autoservisů. V roce 2011 je situace úplně jiná.
Čtěte více: test, Fiat, Bravo, Multijet

Fiat Bravo je taková nenápadná, skrytá hrozba. Nikdy ho nenajdete ve velkých srovnávacích testech hatchbacků po boku Focusů, Golfů, Méganů a jiné masové konkurence. Vězte tedy že k nim bez připomínek patří, i když po něm většinou není ani vidu, ani slechu.

Benzínové verze s turbem se dají bez uzardění označit za juniorské hot hatche, ale užít si můžete i s dieselem. Má víc než dostatečných 165 koní a hlavně vyzrálý a perfektně naladěný podvozek. V zatáčkách se drží asfaltu nehledě na nerovnosti, předvídatelná nedotáčivost se objeví až když překonáte strach a začnete auto výrazně tlačit přes hranu. Řízení je lehce přeposilované a citu moc nepobralo, ale spolehněte se že vám na silnici napoví pohyby auta a váš šestý smysl (k nalezení v oblasti hýždí).

Diesel reguje na plyn bez větší prodlevy, nevyplivne na vás svou sílu v krátké a náhlé dávce a s trochou snahy si můžete s pravým pedálem hrát i v zatáčkách. Ve vyšších otáčkách sice jeho zvuk hrubne, ale na závodění fakt není stavěný. Na druhou stranu, při normální jízdě je příjemný, tichý a nevibruje. Skoro o něm nevíte. Spotřeba se bez jakéhokoliv přemáhání pohybuje jen lehce nad oficiálními údaji, můžete ji úplně vypustit z hlavy a jezdit si jak se vám zlíbí.

Design interiéru s nenuceným a vkusným náznakem luxusu funguje na výbornou, materiály horší kvality jsou důkladně skryté očím. Pochvalu si zaslouží sedačky - na omak z příjemného materiálu a s dobrým vedením stehen i trupu. Na druhou stranu, multimediální systém není zrovna uživatelsky příjemný a než v něm najdete to co potřebujete, bude to chvíli trvat. Domácí úkol pro Fiat: chce to dotykový displej a přehlednější uživatelské rozhraní.

Bravo je po všech stránkách velmi dospělé auto. Má pár chyb, ale ty jeho kvality nemohou nijak zastínit. Nejdůležitější je že všechny klíčové vlastnosti, ty které potřebujete při každé jízdě a které dělají dobré auto dobrým autem, zvládá s přehledem. A notnou dávkou skromnosti.

Technické údaje
Motor: 
1956 cm3
Výkon: 
165 koní
Toč. moment: 
350 Nm
Hmotnost: 
1360 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
8,2 s
Max.rychlost: 
215 km/h
Spotřeba: 
5,2 l/100km
Cena: 
609 900 Kč
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Sergio Marchionne chce vytvořit silnější protiváhu VW Group, Toyoty a GM.
Podle zámořských médií se šéf Fiatu Sergio Marchionne rozhodl plně ovládnout koncern...
Fiat 500L
Po sedmimístném kompaktu 500XL bude následovat crossover 500X. Poté už se Fiat zaměří na další verze Pandy.
Šéf Fiatu Gianluca Italia se jasně vyjádřil ke spekulacím, podle nichž Italové připravují z...
Volkswagen Golf 1.6 TDI Comfortline
Někdo mu vytýká, že je tak univerzální, až postrádá temperament nebo výjimečný rys charakteru. Ale znáte to - kdo chce psa bít, hůl si...
Nevypadá na to, ale ten titul si zaslouží. Golf získal ocenění Auto roku 2013 od českých novinářů...
Innocenti
Šéf Fiatu Sergio Marchionne má plnou hlavu starostí, ale také plánů. A zrovna teď mu v žaludku leží úspěchy Dacie.
Ať má Renault momentálně jakékoli ekonomické potíže, v branži nikomu nedá spát obrovsk...
Má všechno, co od SUV chcete. CX-5 je kultivovaná, úsporná i výkonná.
Už rozumím všem těm trpělivým zákazníkům, kteří v nejsilnější vlně při odstartov...
S naftovým tříválcem Hyundai i20 jezdí skoro na vzduch. Vítr vám ale udělá v peněžence, když byste si ho chtěli koupit.
4.2. se narodila Božena Němcová, rozpadla se Jugoslávie a začala vysílat česká největší komerčn...
Kia cee'd SW 1.6 CRDi 128 k
Už s předchozí generací měla Kia připravený tah na branku. Tentokrát se trefila z odpaliště přímo do jamky.
Znáte ty rubriky "proměna" v levných ženských časopisech? Fotka "před" vás vystraš...