Fantastický motor v lehce komiksovém balení

Mini John Cooper Works Coupé
Čtěte více: Testy
Vydáno: 16. 11. 2012  /   Aktualizováno: 16. 11. 2012
Fantastický motor v lehce komiksovém balení
Za tuto sumu by se daly koupit i jiné ostré malé hračky. Obal ale prodává – a u Mini to platí dvojnásob.

Každé zboží má svého kupce. Jen je potřeba si uvědomit, za co vlastně platíte. V případě Mini jde především o styl. A i když vzhledově toto komiksové Coupé budí rozporuplné reakce, z praktického hlediska je na tom daleko lépe než hatch, jakkoli divně to zní. Téměř nepoužitelné zadní sedačky uvolnily prostor nyní o dost použitelnějšímu kufru. O převážení věcí se tu ale bavit nebudeme, tohle je nejsilnější a nejdrsnější verze, jakou si můžete pořídit – John Cooper Works. Když mrknete do tabulek, napadne vás, že o nejjemnější nuance řidičské potěchy tu asi nejde, bavíme se o naběhlých rukou svalovce s kladivem v ruce, který je připraven rozmetat vás na cucky. Coupé JCW má přeplňovanou šestnáctistovku s výkonem vyhnaným až na 211 k. Paradoxně se bude nejvíc líbit těm, kteří přeplňované motory moc v lásce nemají. Bez ohledu na kterýkoli zařazený stupeň po polechtání plynu probudíte k akci podrážděnou tygřici. S vyššími otáčkami motor překvapuje svou lineárně, ale přesto intenzivně vzrůstající naléhavostí a silou – nejvíce ze sebe vydává až asi 1500 otáček před červeným polem. A to odfukování od ventilů! U Mini vědí, jak se hraje drama a že bez precizního šestikvaltu by to nešlo.
Jen se obávám, že po nějakých 50 tisících kilometrech se k těm vzrušení vyvolávajícím zvukům (praskání od výfuku, blow-off ventil i svist turba) přidá chrastění a drnčení ozývající se od všech možných spojů jak pod palubkou, tak v podvozku. JCW totiž nastavuje nové standardy ve vnímání skutečné tvrdosti. Při ostře projeté zatáčce je cítit neustálá nervozita, jako když vypustíte hyperaktivní dítě na volné hřiště. Těká a šije sebou sem a tam a každou díru v zatáčce vám dá sežrat tak, až si cvaknete zubama, a neodpustí si přidat k tomu hlasitou ránu.
Zkrátka Coupé JCW je duší skutečná hračka, která se vás snaží zahrnout tím, na co se poslední dobou zapomíná – provokativní zábavou. Kdybyste ale neměli jeho výkonový potenciál využívat naplno, budete se při obyčejných popojížďkách po městě zanedlouho pro jeho povahu trápit. Hrát si s živým děckem je zábava, ale ne když vám skáče po hlavě 24 hodin denně. Na běžný život, jak ho dnes vnímáme, je naprosto nepraktické. Ale díky bohu, že existují lidé, kteří na výzvu „Pojď si hrát!“ neřeknou ne.

Technické údaje
Motor: 
řadový čtyřválec, 1598 ccm, turbo
Výkon: 
211 koní v 6000 ot./min.
Toč. moment: 
280 Nm při 1850 ot.
Hmotnost: 
1165 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
6,4 s
Max.rychlost: 
240 km/h
Spotřeba: 
7,1 l/100 km
Cena: 
785 000 Kč
Autor: 
Eva Srpová
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)