Cadillac vytasil konkurenta pro trojkové BMW

Cadillac ATS 2.0 turbo
Čtěte více: Testy
Vydáno: 15. 1. 2013  /   Aktualizováno: 15. 1. 2013
Cadillac vytasil konkurenta pro trojkové BMW
Schopná alternativa k zavedeným evropským rivalům.
Čtěte více: Cadillac ATS 2.0 turbo

Cadillac si o sobě stále myslí, že určuje světový standard, ačkoli ve skutečnosti to o značce neplatí už od dob jejích oploutvených silničních korábů. Ale po letech, kdy jen sledoval své evropské (a zejména německé) konkurenty, kterak formují segment luxusních aut, je Caddy pevně odhodlaný narušit zavedený status quo. Zásadním modelem, který by měl rozjet skutečný návrat Cadillaku mezi špičku, je ATS konkurující trojkové řadě. Jde vlastně o první průnik do segmentu kompaktních prémiových sedanů od doby, kdy se na počátku osmdesátých let objevil opravdu hrozný Cimarron.
Cadillac se ze svých chyb poučil. Nové ATS není přebrandovaný Chevrolet, ale skutečně přitažlivý a schopný sedan. Jeho největší chybou je sama image značky Cadillac. Jinak by to mohlo být přesně to auto, o kterém by se konečně začalo mluvit. Vzhled bude povědomý každému, kdo pochopil, jak to Cadillac myslel před deseti lety s novým designovým jazykem „Art&Science“ u modelu CTS. Přestože je ATS o 200 milimetrů kratší, má stejně hranaté tvary, i když už nejsou tak ostře řezané jako u většího sourozence. Nejpozoruhodnějším detailem je fakt, že se základním 2,5litrovým motorem váží jen 1,5 tuny, tedy o dost méně než CTS. Hmotnost je prakticky stejná jako u BMW 328i. Právě odlehčování bylo hlavním cílem při konstruování ATS – a velmi se na tom podílí nová vlastní platforma interně pojmenovaná Alpha.
Uvnitř je nový sedan přitažlivý tak, jak byste od schopného konkurenta trojkového BMW očekávali. Najdete tu spoustu opravdu luxusních detailů, jako jsou chromované a karbonové doplňky nebo opravdu technicky propracovaný a nejvíce uživatelsky přátelský multimediální systém na trhu.
Na americkém trhu jsou nabízeny tři motorizace. Základní dvoulitrový čtyřválec s 205 koni je akceptovatelný, ale zákazníci spíše sáhnou po zajímavějším přeplňovaném dvoulitru s 276 koni a 353 Nm (který byl zatím jako jediný motor potvrzen pro Evropu). Jde také o jediný agregát, jenž se nabízí s manuální převodovkou. To je zklamání, zvlášť když V6 o objemu 3,6 litru ukrajuje z času při sprintu další tři desetiny. Alespoň že automat nabízí sekvenční režim s řazením pádly.
Na silnici se chová schopně. Řízení s elektrickým posilovačem v sobě má solidní cit a klade navíc správný odpor. Také s náklony ATS nemá problémy, a navíc se slušně ovládá. Je tedy znát, že všechna ta snaha o snížení hmotnosti a vylepšení tuhosti karoserie přinesla své ovoce.
Otázkou je, jestli to zákazníci vzhledem k prodejům Cadillaku v tomto segmentu vůbec zaznamenají. My jsme ale skutečně příjemně překvapeni a myslíme si, že potenciální zákazníci to uvidí stejně.

Technické údaje
Motor: 
řadový čtyřválec, 1998 ccm, turbo
Výkon: 
276 koní v 5000 ot./min.
Toč. moment: 
353 Nm při 1700 ot.
Hmotnost: 
1530 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
5,7 s
Max.rychlost: 
250 km/h (odhad)
Spotřeba: 
8,5 l/100 km (odhad)
Cena: 
1 000 000 Kč (odhad)
Autor: 
PAUL EISENSTEIN
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)