Nový nový Brouk

VW Beetle 1.2 TSI
Čtěte více: Testy
Vydáno: 24. 1. 2013  /   Aktualizováno: 24. 1. 2013
Nový nový Brouk
Auto pro chlapy, ženské, staré i mladé. Tak jako kdysi. Chcete Golf? No a proč ne Beetle?

Už jen zaparkovaný na ulici budí pozornost. Tohle je opravdu moderní interpretace starého Brouka. Takhle měl vypadat vždycky a Volkswagen to ví, a proto říká, že tohle je Nový Beetle – a o tom předchozím novém ani slovo. Je sice postavený stejným postupem, tedy složením z koncernových dílů, ale klidně ho může řídit i chlap. A že je radost ho řídit.
Jeho mechanický základ je šestkový Golf, s výjimkou zadní nápravy. Pod kapotou je široká nabídka motorů a začíná se na přeplňované dvanáctistovce, což je i náš dnešní případ. Má 150 koní a 175 Nm, je spojen s šestistupňovou převodovkou, a jestli budete mít pocit, že s ním auto nejede tak, jak by mělo, tak vězte, že to není jen kvůli nedostatku výkonu, ale protože rozcapený podvozek je velmi dobře naladěný, a že Beetle ještě lépe funguje s 200koňovým přeplňovaným dvoulitrem. Přitom podvozek není zbytečně uskákaný, řízení je přesné a odezva na plyn příjemná. No, prostě Volkswagen se vším všudy.
V interiéru najdete spoustu odkazů na původního Brouka – vázička naštěstí chybí. Moc se nám líbí lakovaná palubka, ovladače jsou klasické a v autě se tradičně dobře sedí – určitě si kupte střešní okno, aby nebyl interiér tak moc tmavý.
A teď to nejdůležitější – tohle konkrétní auto můžete mít už za 400 tisíc. A 200koňová verze, byť bez nezávislého zavěšení zadní nápravy, je za velmi lákavých 690 tisíc. Takže ještě pořád chcete Golf?

Technické údaje
Motor: 
čtyřválec, 1197 ccm
Výkon: 
105 koní v 5000 ot./min.
Toč. moment: 
175 Nm v 1550 ot./min.
Hmotnost: 
1274 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
10,9 s
Max.rychlost: 
180 km/h
Spotřeba: 
5,9 l/100 km
Cena: 
399 900 Kč
Autor: 
Jan Červenka
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)