Třetí v řadě

Mercedes-Benz ML 350 CDI BlueTEC
Čtěte více: Testy
Vydáno: 28. 1. 2013  /   Aktualizováno: 28. 1. 2013
Třetí v řadě
Luxusní a schopný. Ve městě, v terénu i na dálnici. Je to nejpohodlnější velké SUV?

Třetí generace Mercedesu ML dělá všechno lépe než ty předchozí dvě. Je snadné se do něj zamilovat už jen proto, že si vás hýčká. No, vždyť má vlastně hvězdu na kapotě. Ale upřímně, s výjimkou Range Roveru, který je na silnici plavnější, poddajnější a ještě víc vás izoluje od okolního světa (také je ale o něco dražší), nenajdete na trhu auto, které by bylo tak komfortní. A to mnohdy ani mezi limuzínami.
Poznáte to už od prvního nastartování. Perfektně odhlučněný interiér, zvuk motoru k vám dolehne, jen když prohrábnete plyn, a až se rozjedete, tak se budete ptát, jak to jen mohli dokázat. No, dokázali to. Snad i proto, že v příplatkové nabídce najdete i třívrstvá skla. Kabina je přesně ve stylu moderních mercedesů – s krásnou architekturou, s ovládacími prvky, na něž si musíte zvyknout, a s novými materiály. Přijde vám kombinace kůže a dřeva jen pro staré páprdy? No, pak se podívejte do katalogu a asi vám spadne čelist.
A to samé se opakuje, i když jedete. Přestože je v nabídce i naftový osmiválec a také verze 63 AMG, rozhodně nebudete mít pocit, že by ML 350 CDI trpělo nedostatkem výkonu. Má 258 koní a 620 Nm dostupných už od 1600 otáček. V kombinaci s jemným sedmistupňovým automatem jste dost rychlí vždy, když to potřebujete, a přitom motor nepůsobí tak, aby narušoval celkově uvolněný charakter auta.
A tím uvolněným charakterem myslím to, jak ML 350 CDI jezdí na příplatkovém vzduchovém podvozku Airmatic. Drobné nerovnosti pohlcuje přímo královsky a vadí mu jen ty větší, hlavně podélné. Podvozek pak pracuje v komfortním a sportovním režimu, přičemž si vůbec neumím představit důvod, proč bych měl používat druhou možnost nastavení. Každopádně i když ho přitvrdíte, neubráníte se náklonům karoserie v ostřeji projížděných zatáčkách. Řízení s elektromechanickým posilovačem je pak asi nejslabší místo celého auta, a přestože je přesné, tak ani nijak zvlášť neumí měnit svůj projev v závislosti na rychlosti jízdy.
Přestože ML není žádný designérský výstřelek, tak nové ML je jednoduše elegantní a propracované do detailu. Taky je v něm hromada místa na předních i zadních sedadlech a větší kufr má snad jen Audi Q7.
Cena základní verze je 1,5 milionu, ale Mercedes nabízí celou hromadu výbavy. Můžete si koupit, na co si jen vzpomenete, a konfigurací toho správného provedení strávíte mnoho hodin, možná i dní. Ale bude to určitě stejně příjemné jako auto samotné. Jen nezapomeňte na ortopedické sedačky.

Technické údaje
Motor: 
turbodiesel V6 , 2987 ccm
Výkon: 
258 koní v 3600 ot./min.
Toč. moment: 
620 Nm v 1600 ot./min.
Hmotnost: 
2175 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
7,4 s
Max.rychlost: 
224 km/h
Spotřeba: 
7,4 l/100 km
Cena: 
1 498 800 Kč
Autor: 
Jan Červenka
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)