Znamená unikátní také praktické?

Čtěte více: Testy
Vydáno: 31. 1. 2013  /   Aktualizováno: 31. 1. 2013
Znamená unikátní také praktické?
Je pro vás pohodlné nastupování jednou z nejdůležitějších věcí? Ford B-Max vás nadchne.
Čtěte více: Ford, B-Max

Když do baru vejde holka s výstřihem, který sotva udrží na svém místě prsa číslo pět, taky se jí nebudete dívat nejdřív do očí. Podobně to má i Ford B-Max. Všechno se točí jen a jen okolo jediné věci - posuvných dveří a absence B sloupku. Ve všech možných testech už B-Max prokázal, že patří mezi nejbezpečnější vozy své třídy, ačkoli při pohledu na díru skrz auto, když se otevřou všechny čtvery dveře naráz, byste tomu sotva věřili. Ale když se podíváte na ty mohutné prahy a vezmete za kliku zadních dveří, které jsou snad těžší než pytel cementu, nebudete se už bát, že se auto v první ostré zatáčce nedejbože rozlomí. 
B-Max má zvlášní rozměry. Jakmile byste ho chtěli porovnávat třeba s Opelem Meriva, zjistíte, že Ford je o podstatných 20 centimetrů kratší. Objemem kufru na Opel ale ztrácí poměrně zanedbatelných 30 litrů. Spíš se dá porovnávat s Citroenem C3 Picasso, ale komfortním způsobem nastupování všechny ve své kategorii trumfne.
Právě nastupování je samozřejmě to nejpříjemnější. Dveře B-Maxu jsou opravdu docela těžké, ale dá se s nimi dobře manipulovat. Vpředu je místa jako ve Focusu, ale neumím si představit, že by se dozadu posadily tři děti v sedačkách - prostřední sedadlo je spíše nouzové.
Z pěti nabízených motorizací není testovaná šestnáctistovka s dvouspojkovou převodvkou tou nejlepší volbou. Výkon 105 koní a 150 Nm není extra moc, i když vůz s ohledem na nutnost výstuh není nijak závratně těžký (váží 1,3 tuny). V kombinaci s dvouspojkovou převodovkou vám ale připadá, jakoby se část výkonu ještě někde zatoulala. Motor na dálnici zní trochu ztrápeně a navíc se vám "odmění" téměř osmilitrovou spotřebou.
Zdaleka nejzajímavější je podle mne litrový tříválec Ecoboost, který se nabízí ve dvou výkonových verzích. Silnější má slušných 120 koní, a přitom ještě ušetříte deset tisíc z pořizovací ceny. Samozřejmě záleží na vašem jízdním stylu, jestli se přiblížíte nebo naopak zoufale oddálíte oficiální spotřebě. S tříválcem je hlavně auto i lehčí na přídi, takže bude lépe ovladatelné. A ještě jena poznámka na okraj, vyvarujte se příplatkovým šestnáctkám, jinak se přesvědčíte o existenci děr v silnici, o kterých jste předtím neměli ani ponětí.

Technické údaje
Motor: 
řad. 4válec, 1596 cm3
Výkon: 
105 koní v 6300 ot./min.
Toč. moment: 
150 Nm při 4200 ot.
Hmotnost: 
1308 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
12,1 s
Max.rychlost: 
180 km/h
Spotřeba: 
6,4 l/100 km
Cena: 
453 890 Kč
Autor: 
Eva Srpová
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Poslední generace byla správně retro, ta nová pojala styling o něco moderněji. Působí agresivněji a určitě ne...
Alan Mullaly líbá motor Ford Ecoboost
Spolupráce Mercedesu a Fordu na vývoji motorů nabírá konkrétních obrysů.
Automobilky Daimler a Ford podle všeho nezůstanou jen u nedávno uzavřené spolupráce na vývoji...
Tohle se povedlo Miku Higginsovi při klání upravených dodávek v Silver Lake v Michiganu. Tady se skáče...
Ford FF1
Ford FF1
Formuli nazvanou FF1 sice pohání jen litrový tříválec Ecoboost, ale na Nürburgringu je rychlejší než superauta.
Letošní červencový Festival rychlosti v Goodwoodu slibuje fantastickou podívanou. Dvacátý ročn...
Shelby Focus ST
I v Evropě se najde spousta obdivovatelů legendárního Carrolla Shelbyho. Teď už nemusejí kupovat pouze Mustang, ale mají šanci pořídit i...
Mnozí jsou přesvědčeni, že globální strategie One Ford v podání Alana Mulallyho, kdy koncern prod...
Ford Mustang Shelby GT500 Super Snake "Wide Body Street Edition"
Americký úpravce Shelby představil široký bodykit pro Ford Mustang a předvedl ho na své vlajkové lodi – Shelby GT500 Super Snake.
Kit, vyrobený pro Shelby GT500 Cobra k úmrtí Carolla Shelbyho, byl sice krásný, ale byl jen jeden. Teď...
Tady si nějaký fanda Kena Blocka hodně vyhrál. Gymkhana se proměnila ve Snowkhanu s malým modelem Fiesty. Jak napov...