Scirocco stárne s grácií

Volkswagen Scirocco 1.4 TSI
Čtěte více: Testy
Vydáno: 15. 2. 2013  /   Aktualizováno: 15. 2. 2013
Scirocco stárne s grácií
Stále toho dokáže hodně nabídnout.

Řekněme, že nejste praktikující katolík se sedmičlennou rodinou, který míří na čtrnáctidenní lyžování do Alp, ale vykradete se z práce jen na třídenní projížďku po krásách Šumavy. Pak nemusíte spoléhat na nekonečně se rozpínající, vesmírné interiéry Galaxy, Sharanu nebo Multivanu, ale zcela dostatečně může posloužit i kompaktní Scirocco.
To vypadá stále stejně i po čtyřech letech, ale nyní dostalo apartní exteriérový paket R-Line za 39 tisíc, s nímž prokoukne díky masivnějším nárazníkům, prahům a sedmnáctipalcovým kolům. Testovaný kus jezdil dokonce na osmnáctkách (za dalších jedenáct tisíc).
Karoserie Scirocca dokáže navzdory svým rokům stále budit pozornost. Zato interiér, jakkoli se mu po funkční stránce dá stěží něco vytknout a posez hraničí s dokonalostí, už polohlasně volá po omlazení. Zvlášť vedle nového Golfu nebo A3 bude rozdíl bít do očí.
Největší přednosti Scirocca ale vidět nemůžete, protože se projeví teprve na silnici.
Pokud neřídíte stylem Sebastiana Ogiera v zápalu boje, dvakrát přeplňovaná 160koňová čtrnáctistovka Twincharger představuje optimální volbu. Uznávaný motorářský skvost táhne díky kompresoru bez jakékoli prodlevy již od nejnižších otáček a slušných 240 Nm zůstává po připojení turba konstantních až do 4500 otáček. Čtyřválec má navíc příjemný zvuk a turbo po ubrání plynu návykově odfukuje. Není to žádná třísetkoňová bestie, ale Sciroccu ostudu určitě nedělá. Navíc je Twincharger díky dlouhým převodům tichý a úsporný také na dálnici a vykazoval dlouhodobou spotřebu lehce přes sedm litrů.
Druhou klíčovou předností Scirocca je podvozek. I bez adaptivních tlumičů a na osmnáctkách zůstává komfortní prakticky na každém povrchu, zatímco v zatáčkách umí vydatně pobavit také díky lehkému motoru nad přední nápravou a nižší karoserii ve srovnání s Golfem.
Jestli Scirocco něčím dokáže polechtat nervy, je to nemožnost otevřít kufr jinak než tlačítkem od řidiče, takže od zádi občas zazní nějaké to ostřejší slovíčko. Také nakládací hrana je extrémně vysoká, ale pokud se nechcete tolik namáhat nebo potřebujete i prostřední místo na zadních sedadlech, vždycky máte v záloze Golf. Který pro změnu nemá efektní bezrámové dveře.
Celkově je Scirocco velice schopné auto, ale možná největší otazník visí nad jeho sebevědomou cenou, nebezpečně blízkou ikonickému Golfu GTI.

Technické údaje
Motor: 
řadový čtyřválec, 1390 ccm, turbo+kompresor
Výkon: 
160 koní v 5800 ot./min.
Toč. moment: 
240 Nm při 1500 ot.
Hmotnost: 
1271 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
8,0 s
Max.rychlost: 
218 km/h
Spotřeba: 
6,6 l/100 km
Cena: 
728 900 Kč
Autor: 
Jan Cacek
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)