Zasloužený titul

Volkswagen Golf 1.6 TDI Comfortline
Čtěte více: Testy
Vydáno: 16. 2. 2013  /   Aktualizováno: 16. 2. 2013
Zasloužený titul
Někdo mu vytýká, že je tak univerzální, až postrádá temperament nebo výjimečný rys charakteru. Ale znáte to - kdo chce psa bít, hůl si najde!

Nevypadá na to, ale ten titul si zaslouží. Golf získal ocenění Auto roku 2013 od českých novinářů právem. Nevadí, že zvenku to spíš vypadá na facelift než na novou generaci. Nenápadný design se zákazníkům Golfu líbí, tak proč ho měnit.
To samé platí pro interiér. Golf měl vždycky přístrojovou, nad kterou jste se ihned zorientovali. Člověk tu má všechno vždycky po ruce, ví kam sáhnout, ať už chce štelovat klimatizaci nebo rádio. Sedmá generace Golfu vás dostane hlavně kvalitou. Můžete si tu připadat jako v o dost luxusnějším autě - klidně v Audi A3. Vážně.
K pocitu luxusu sice pomáhá střední výbava Comfortline s koženým volantem, barevným dotykovým displejem a dalšími prvky včetně například tempomatu, nebo příplatkové sedačky s šedým a na omak příjemným potahem, nicméně po zkušenosti s méně vybaveným Golfem se nám potvrdilo, že kvalita zpracování a cit pro detail nechybí ani levnějším verzím. Tohle se Volkswagenu povedlo.
Bohužel po chvále bude třeba přistoupit ke kritice. Náš Golf měl naftovou šestnáctistovku, dalo by se tedy očekávat, že bude zajímat přinejmenším fleetové zákazníky. Nabízí se ve dvou výkonových variantách – buď s 90 koni, nebo v tomto případě 105 koni mezi 3 až 4 tisíci otáček a koruťákem 250 Nm, kterých čtyřválec dosahuje už od 1500 otáček. Když venku mrzne, dieselový klapot nezamaskuje, ale jinak je docela tichý, tedy pokud jedete poklidně a nespěcháte. K takovému jízdnímu stylu naladili i převodovku. S jednašestkou spolupracuje manuální pětikvalt. Praxe ukáže, že když chcete akcelerovat, musíte si vždycky ve městě podřadit na dvojku, jinak se nic nestane. Od třetího stupně výš má opravdu dlouhé převody, aby zvládal i delší dálniční štreky s nízkou spotřebou. Podle tabulky je prý schopen si na stech kilometrech říct jen 3,8 litru, obvykle ale na palubním počítači ukáže pětilitrovou spotřebu.
Golf jezdí na nové platformě MQB, a slabší motory mají jednodušší zadní nápravu s vlečenými rameny a torzní příčkou, což je i případ našeho auta. I když jde o levnější řešení než náprava s multi-linkem, na silnici ten rozdíl prakticky nepoznáte. Naopak vás překvapí, jak komfortně Golf jede, jak snadno přejíždí díry v silnici, jakoby je plnil vatou, a nemá potřebu vás informovat o každém přejetém vajglu. 
Čekat od naftového Golfu nějaké supercitlivé řízení je příliš ambiciózní. S tímhle autem nebudete trefovat apexy, takže na normální způsob jízdy vám přeposilovanost volantu v nízkých rychlostech nebude ani vadit, a musím říct, že řízení je příjemně přesné, chválu si zaslouží i za rozmístění pedálů a cit v brzdách, které se dají dobře dávkovat.
Sedmičkový Golf je skvělý, má nádhernou kvalitní kabinu, komfortně jezdí, uvnitř i v kufru je dost místa pro normální rodinu a hlavně, Volkswagen nasadil zajímavé ceny.
Podle mě ale 105koňová 1.6 TDI s pětikvalten není nejlepší verzí, už proto, že stojí 450 tisíc. Já osobně bych šla do 1.2 TSI ve stejné výbavě, která je o 50 tisíc levnější. A těch 50 tisíc bych nechala protéct nádrží.

Technické údaje
Motor: 
řadový čtyřválec, 1598 cm3, turbodiesel
Výkon: 
105 koní v 3000 ot./min.
Toč. moment: 
250 Nm při 1500 ot.
Hmotnost: 
1295 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
10,7 s
Max.rychlost: 
192 km/h
Spotřeba: 
3,8 l/100 km
Cena: 
448 900 Kč
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Volkswagen Kombi Last Edition
Volkswagen Kombi Last Edition
Kariéra nejdéle vyráběného modelu se brzy uzavře...
Produkce legendárního "busíku", populárního po celém světě, se v Brazílii vinou...
Volkswagen Tiguan
Volkswagen Tiguan 2,0 TDI Comfort Edition
Z jakého důvodu chtít SUV s předním pohonem a podladěným motorem? Co takhle cena?
Tiguan není žádná horká novinka, jen před nějakým tím pátkem dostal facelift s novou př...
Volkswagen CrossBlue
Volkswagen
Prohlášení Martina Winterkorna musí znít většině ostatních automobilek v současné situaci jako nehorázná provokace.
Šéf Volkswagenu Martin Winterkorn oficiálně oznámil, že automobilka v příštích letech pl...
Martin Winterkorn
Volkswagen
Martin Winterkorn se netají tím, že současných dvanáct firem v portfoliu VW Group nepovažuje za konečný počet.
Boss Volkswagenu Martin Winterkorn potvrdil spekulace, že by k současným dvanácti firmám, patřícím do VW...
Pod kapotou trůní dvoulitr se 16 ventily, kterému začíná červené pole otáčkoměru v 8800 ot./min....
Ale jistě. A dokonce i se staženou střechou. Akorát nesmíte zapomenout na jednu důležitou věc, tak jako chlapík v t...
Volkswagen Golf R
Příští generace Golfu R bude skutečným vrcholem celé řady. Počítejte se stovkou za pět sekund.
Volkswagen plánuje během příštích dvanácti měsíců úvést hned sedm nových...