Stačí prahy a nárazníky – a Allroad nikdo nepřehlédne

Audi A6 Allroad quattro 3.0 TDIR
Čtěte více: Testy
Vydáno: 20. 2. 2013  /   Aktualizováno: 20. 2. 2013
Stačí prahy a nárazníky – a Allroad nikdo nepřehlédne
Zvýšený kombík dává okatě najevo, jak moc je luxusní.

Věřím, že všichni z konkurenčních automobilek se léta trápí, proč je Audi A6 Allroad tak neskutečně oblíbené už od chvíle, kdy se objevilo na trhu. První Allroad se v bazarech nikdy neohřál dlouho, a když ho majitel postavil před plot s cedulí s lákavou cenovkou, přilákal tím víc zvědavců než k růžovému Mercedesu.
Třetí Allroad bude díky firemní identitě se snadno rozpoznatelnou tváří a výjimečnými světlomety podle mého mezi klientelou Audi oblíbenější ještě víc. Jakmile ho potkáte v protisměru, ihned vás zaujme těmi propracovanými ledkami (44 tisíc), jež se zvláště v šeru blyští jako šperky. Allroad je s protaženými prahy a přidanými nárazníky zkrátka na pohled elegantní auto.
I v kabině se nebudete na sebe zlobit, proč jste utratili částku odpovídající pěknému městskému bytu. Je luxusní, detailně propracovaná a designem prakticky předčí všechno, co v této cenové relaci můžete mít. Interiéry BMW jsou také luxusní, ale kdyby je měl popsat architekt, přirovnal by je k funkcionalismu. A protože ten je mi blízký, interiéry BMW mám raději, ale přiznávám, že Audi umí na první pohled udělat daleko pompéznější dojem. Po stisknutí startovacího tlačítka napravo od voliče automatu se multimediální displej velice efektně vysune. Ambientní podsvícení v noci vypadá fantasticky a příjemné ticho na palubě je už jen další přidanou hodnotou.
Podvozek A6 Allroad má pneumatické pérování závislé na rychlosti. Jízda připomíná pocit, jako byste seděli na měkčím polštáři, a každou vymetenou díru utlumí přes molitanový podsedák na židli. Je to fajn. Allroad samozřejmě není žádné auto do terénu, ale podvozek můžete zvednout, kdybyste sjeli třeba na polňačku. Bohužel řízení už tolik nepotěší, okolo středu neklade odpor a působí kvůli tomu lehce nejistě. Od A6 Allroad se nedá požadovat komunikativnost, volant by mohl být přece jen tužší.
Třílitrový šestiválec TDIR značí nejsilnější verzi se dvěma turby, kombinovanou s osmistupňovým automatem. Tato vynikající jednotka má 303 koní a 650 Nm a díky skvělému zátahu ve středním spektru otáček vám na předjíždění budou stačit i superkrátké úseky s přerušovanou čárou. Kromě mrtvého řízení se tedy A6 Allroad nedá prakticky nic konkrétního vytknout. Interiér bere dech a svými schopností vás bude hýčkat při jízdě. Vynikající kombinace motoru s převodovkou patří k nejlepším pohonným ústrojím v tomto segmentu a dojmem z kabiny umí ohromit, i když na tom se podepsala cena za příplatky, a teď se držte – v hodnotě jednoho milionu.

Technické údaje
Motor: 
V6, 2967 ccm, twin-turbodiesel
Výkon: 
313 koní v 3900 ot./min.
Toč. moment: 
650 Nm při 1450 ot.
Hmotnost: 
1985 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
5,6 s
Max.rychlost: 
250 km/h
Spotřeba: 
6,7 l/100 km
Cena: 
1 597 600 Kč
Autor: 
Eva Srpová
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)