A potřebuje Ford vlastně vůbec nové Mondeo?

Ford Mondeo kombi 2.0 EcoBoost Titanium
Čtěte více: Testy
Vydáno: 1. 3. 2013  /   Aktualizováno: 1. 3. 2013
A potřebuje Ford vlastně vůbec nové Mondeo?
Dynamicky Mondeo stále exceluje. Pokud to nové přidá svěžejší design a modernější kabinu, úspěch má zaručený.

Když po obligátní tisícovce kilometrů vracím tento velký kombík, napadá mě, co by dali mnozí jiní výrobci za to, kdyby přivedli na trh takto vynikající auto jako horkou novinku. Podstatný rozdíl ovšem spočívá v tom, že Ford Mondeo stojí na konci své životní dráhy a v zákulisí už číhá zbrusu nové, celé nadržené vyjet na scénu a pobrat celou slávu. Říkám si: „A je k čertu vůbec potřeba?“ Pokud vám nezáleží pouze na tom, aby se celá ulice užírala závistí, a chcete ráno najít auto stále na nafouknutých pneumatikách, není vlastně Mondeu co vytknout. Inženýrům, kteří měli za úkol postavit lepší Mondeo, nezávidím ani trochu. Řízení, řazení, ovládání, stále prvotřídní podvozek, který je současně komfortní, ale přitom s radostí uvítá, když mu ukážete zatáčku ve svižnějším tempu. A to se přitom bavíme o kombíku.
Masa prostoru v kabině je skoro bezuzdná. Když jsem se z obchodu v obavách blížil k Mondeu s obrovskou krabicí s televizí, Mondeo ji zcela suverénně schlamstlo a ještě se mě hladově zeptalo: „Něco dalšího bys tam neměl?“
To vše dávno dobře známe, ale co dvoulitrový turbomotor v kombíku, přirozeném hnízdišti dieselů? Není to jen výkřik do tmy? Skvělá šestnáctistovka EcoBoost mě už nadchla v Mondeu i C-Maxu. A nejen mě, především spoustu zákazníků, kteří na EcoBoost pořádají hon. Ani tato slabší verze dvoulitru vůbec není marná. Může dávat smysl, pokud často jezdíte s hodně zatíženým autem, pak vám 60 Nm navíc proti šestnáctistovce přijde vhod. Bál jsem se vyšší spotřeby po dřívější zkušenosti s 240koňovou verzí a automatem Powershift, ale slabší dvoulitr s manuálem mě záhy uklidnil. Při rozumném stylu a s nezatíženým autem spotřeba nijak dramaticky nepřevyšuje úspornou šestnáctistovku.
Pak už jen zbývá otázka, zda dáte přednost dvoulitrovému EcoBoostu před cenově srovnatelným dieselem stejného objemu. A když už jsme u ceny, na alarmující milion v případě testovaného Mondea tolik nehleďte. V reálném světě se typický zákazník obejde bez položek, jako je nezávislé topení, a spousty dalších rozmařilostí. Když jsem procházel po showroomu Fordu a viděl akční nabídky skladových mondeí (které se s blížícím nástupcem budou ještě stupňovat), sotva jsem se stačil zarazit, než by ze mě vypadlo: „No nekup to! Jedno si taky vezmu.“

Technické údaje
Motor: 
řadový čtyřválec, 1997 ccm, turbo
Výkon: 
203 koní v 6000 ot./min.
Toč. moment: 
300 Nm při 1750 ot.
Hmotnost: 
1554 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
8,2 s
Max.rychlost: 
227 km/h
Spotřeba: 
7,6 l/100 km
Cena: 
993 090 Kč
Autor: 
Jan Cacek
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)