RX 450h je sice vyspělé auto, ale zrovna ve sportovnosti rivaly nepřekoná

Lexus RX 450h F Sport
Čtěte více: Testy
Vydáno: 8. 3. 2013  /   Aktualizováno: 8. 3. 2013
RX 450h je sice vyspělé auto, ale zrovna ve sportovnosti rivaly nepřekoná
Podvozek drží statečně, ale víc než do zatáček patří RX 450h do města.
Čtěte více: Lexus RX 450h F Sport

Lexus RX 450h dostal novou příď po vzoru sedanu GS a sportovně laděnou verzi F Sport, okořeněnou 19palcovými koly a agilnějším podvozkem. Má zaujmout zákazníky, toužící po dynamickém svezení. Vyvstává ale otázka, zda takových lidí mezi klientelou RX není méně než věřitelů ochotných půjčit Řecku. Třeba od IS-F dostanou dynamiky i radosti spoustu, ale od SUV vážícího hodně přes dvě tuny? Ne že by se jiným SUV (jako X6 M nebo Cayenne GTS ) nepodařilo pokřivit fyzikální zákony, ale přednosti Lexusu RX 450h spatřuji jinde než v řezání okresek. Když už jsme to nakousli, podvozek F Sport si v zatáčkách počíná velice jistě – a troufnu si říct, že i lépe, než byste mohli čekat. Potíž je v tom, že v řízení nenajdete mnoho citu, a jakkoli Lexus na silnici statečně drží, absence přímé vazby mezi motorem a plynovým pedálem v podání bezstupňové převodovky hází tlusté větve pod nohy řidičského požitku. Něco takového bych hybridu nevyčítal, ale slovem „Sport“ v názvu si o kritiku říká sám. Odvrácenou stranou devatenáctek a tužšího odpružení je pak zhoršený komfort ve městě a okolí, kam podle mě patří především.
Bezhlučné přesuny od semaforu k semaforu. Udivené pohledy chodců nad vysokofrekvenčním zvukem, připomínajícím tramvaj. Potřeba zachovávat neustálou ostražitost před sebevražednými jedinci, kteří často projevují snahu nechat se zachvátit vysokou kapotou neslyšně se blížícího RX 450h. Tady a na příměstských silnicích je kultivovaný pohon RX 450h doma. Na udávanou spotřebu 6,3 l/100 km rovnou zapomeňte, ale celkový průměr 8,6 l/100 km po 800 km ujetých po městě, okreskách i dálnicích považuji za výbornou hodnotu. Velký pokrok oproti hybridům nedávné minulosti spočívá v tom, že akumulátor zvládne pohánět auto samostatně při jízdě konstantní rychlostí zhruba do 60 km/h, což znamená, že můžete projet celou, třeba dva kilometry dlouhou obec výhradně na elektřinu.
Kabina RX 450h potěší vynikajícím zpracováním, ale také praktičností díky posuvným zadním sedadlům a obstojným kufrem, který nabízí 496 litrů navzdory přítomnosti baterií. Zvykat si ale musíte na nepraktické přepínání jízdních režimů hluboko v menu pomocí tlačítek na volantu (proč tu není přepínač jako v GS?), ne zrovna pohotové ovládání multifunkčního displeje nebo absenci trojbliku.
A potom je tu otázka ceny. Pokud máte slabost pro vysokonapěťové hvízdání a nepodlamují se vám kolena ze samotného faktu, že RX 450h F sport stojí v základu téměř 1,8 milionu, máte vyhráno. Není totiž základ jako základ. Na rozdíl od mnohasettisícových příplatků u konkurence totiž výbava Lexusu obsahuje téměř všechno. Kromě metalízy a audiosystému Mark Levinson s 15 reproduktory za 25 tisíc. A to jsou pro luxusní hybrid pádnější argumenty než řezání zatáček. To ať klidně přenechá jiným.

Technické údaje
Motor: 
V6, 3456 ccm + elektromotor
Výkon: 
249 koní v 6000 ot./min., celkem 299 koní
Toč. moment: 
317 Nm při 4800 ot.
Hmotnost: 
2205 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
7,8 s
Max.rychlost: 
200 km/h
Spotřeba: 
6,3 l/100 km
Cena: 
1 824 000 Kč
Autor: 
Jan Cacek
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)