Maximum výbavy za minimum peněz

Hyundai i40 sedan 1.7 CRDi Experience
Čtěte více: Testy
Vydáno: 11. 3. 2013  /   Aktualizováno: 11. 3. 2013
Maximum výbavy za minimum peněz
Na nástup naftové sedmnáctistovky si musíte chvíli počkat, jinak ale exceluje nízkou spotřebou.

Kdo neřeší kombíky nutné pro převoz kočárků, velkých psů, proviantu do restaurací nebo sad hrnců na předváděcí akce, mohl by uvítat nepopiratelně atraktivní styl sedanu i40, který nezapře volnou inspiraci Mercedesem CLS. Až na omezený přístup do 525litrového kufru má sedan samozřejmě stejně kvalitní interiér s hodnotnými materiály a přesvědčivě fungujícími tlačítky jako kombi. Testovaný kus navíc dělal dojem, že se někdo vsadil, zda se do jedné i40 vůbec dá napěchovat veškerá příplatková výbava nabízená pro tento model. Dá. Tato i40 měla doslova všechno včetně koženého čalounění, panoramatické střechy, navigace nebo parkovací kamery, ale přesto se udržela na dohled 800 tisíc, což je o pořádný balík níž než srovnatelně vybavená evropská konkurence.
Na rozdíl od ní ale Hyundai zatím nenabízí dvoulitrový turbodiesel a musí vystačit se sedmnáctistovkou. Silnější verze ovšem dává 330 Nm srovnatelných s dvoulitry. Pokud však plyn přišlápnete výrazněji pod hranicí 2000 otáček a chcete okamžité zrychlení, prodleva se nezapře a na zátah si musíte chvíli počkat. Nad touto hranicí už handicap není patrný. Motor je dobře odhlučněný, v interiéru panuje klid i na dálnici a diesel exceluje spotřebou. Nevěřícně jsem zíral na průměrných 5,7 l/100 km, což v kombinaci se 70litrovou nádrží zaručuje extrémní dojezd. Manuální šestikvalt sice nemá přímou mechanickou vazbu jako třeba Mazda, ale na přesnost řazení si určitě nelze stěžovat. Stejně jako na podvozek na nadprůměrném rozvoru 2,77 metru, který se sice víc naklání, ale v zájmu zachování komfortu i na 18palcových kolech. Jen kdyby řízení působilo méně virtuálním dojmem.
Sedan i40 je tedy auto, které není vyloženě řidičské, zato má styl, kvalitu, úsporný motor a v rukávu trumf v podobě pětileté záruky.

Technické údaje
Motor: 
řadový čtyřválec, 1685 ccm, turbodiesel
Výkon: 
136 koní v 4000 ot./min.
Toč. moment: 
330 Nm při 2000 ot.
Hmotnost: 
1557 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
10,3 s
Max.rychlost: 
201 km/h
Spotřeba: 
4,7 l/100 km
Cena: 
815 990 Kč
Autor: 
Jan Cacek
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)