Ze stylového Countrymanu máme ještě stylovější Paceman

Mini Paceman Cooper S
Čtěte více: Testy
Vydáno: 19. 3. 2013  /   Aktualizováno: 19. 3. 2013
Ze stylového Countrymanu máme ještě stylovější Paceman
Paceman určitě není špatný nápad, ale musíte ho hodně chtít.
Čtěte více: Mini Paceman Cooper S

Mini si s Countrymanem našlo útulnou skulinu na trhu, v níž si blaženě hoví v roli lidovější alternativy Range Roveru Evoque, určeného klientele, která nerada stojí útrpně v koutě a baví ji být středem pozornosti. A když už jde na dračku i třídveřový Evoque, řekli si, proč by nezkusili stejný trik v ještě menší skulince – trochu seříznout střechu a postavit kupé. Přivítejme nový Paceman, lidovější alternativu třídveřového Evoque. Ačkoli to tak na první pohled nemusí vypadat, s hledáním vlastní identity nemá Paceman zásadní problém. Je určený lidem, pro něž je běžné Mini příliš drobné, zatímco Countryman zbytečně zavalitý. A tak obětujete část praktičnosti, jako zadní dveře, část kufru, prostřední místo mezi samostatnými zadními sedadly a trochu místa nad hlavou, abyste jako protiváhu získali sportovněji vypadající a zřejmě i dynamičtěji jezdící auto s nezaměnitelným stylem a novátorsky pojatou zádí i na poměry Mini. Drobný háček nastává při pohledu do ceníku, když zjistíte, že menší a méně praktický Paceman je o třicet tisíc dražší než Countryman. Za styl se tady platí.
Společná s Countrymanem je nejen platforma, ale také nabídka motorů. Základ tvoří atmosférická 122koňová šestnáctistovka Cooper za 592 500 Kč, diesely zastupuje Cooper D se 112 koni a dvoulitrový Cooper SD o výkonu 143 koní. Za pohon všech kol ALL4, který přidává 70 kg navíc, se připlácí 45 tisíc. Já měl možnost vyzkoušet Cooper S s přeplňovanou šestnáctistovkou o výkonu 184 koní, což je podle mne optimální volba. S Countrymanem ve stejné specifikaci mám bohaté zkušenosti z dlouhodobého testu, takže jsem si okamžitě připadal jako doma. Bohužel i se známými neřestmi, jako je nepoužitelný centrální rychloměr, který vás v případě snahy o odečítání aktuální rychlosti brzy přivede do akutních existenciálních potíží. Přesto tu byl jeden nebetyčný rozdíl. A teď nemyslím úbytek počtu dveří. Stará dobrá manuální převodovka s přesným řazením místo nešťastného automatu, která posouvá řidičské dojmy z Cooperu S do úplně jiných dimenzí. Živý motor se slušným zátahem odspodu – i přes nezanedbatelnou hmotnost – z Pacemanu dělá auto, které si můžete také díky rychlému řízení užít i v dlouhých serpentinách. I přesto, že skutečné zpětné vazby se ve volantu vyskytuje jen málo a posilovač klade možná zbytečně silný odpor. Je tu cítit i lepší agilita ve srovnání s Countrymanem, daná nižší hmotností i těžištěm, a Paceman mi připadal i komfortnější, ale v reálném životě na českých silnicích bude hlavní ubránit se zbytečně velkým kolům a vyzkoušet předem, zda je pro vás jeho tuhé odpružení snesitelné. Samotná idea Pacemanu není špatná. Konkurence téměř neexistuje, styl ale není zadarmo.

Technické údaje
Motor: 
řadový čtyřválec, 1598 ccm, turbo
Výkon: 
184 koní v 5500 ot./min.
Toč. moment: 
260 Nm při 1700 ot.
Hmotnost: 
1380 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
7,5 s
Max.rychlost: 
217 km/h
Spotřeba: 
6,1 l/100 km
Cena: 
697 500 Kč
Autor: 
Jan Cacek
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)