Nabídne základní šestiválec požitek z plnohodnotného Range Roveru?

Range Rover 3.0 TDV6 Autobiography
Čtěte více: Testy
Vydáno: 21. 3. 2013  /   Aktualizováno: 21. 3. 2013
Nabídne základní šestiválec požitek z plnohodnotného Range Roveru?
Základní Range Rover prokazuje svůj smysl v mnoha směrech.

Když Land Rover naposledy zabudoval drobný dieselový šestiválec do své vlajkové lodi, výsledek nebyl právě grandiózní. U kormidla tehdy bylo BMW a třílitrový diesel byl vynikající, jenže tehdejší Range Rover byl těžký jako stodola, a než stačil tuto masu rozjet na 100 km/h, stihli jste si vyřídit kratší telefonát.
To samozřejmě zanechalo nezhojené rány. Když se Land Rover kasá snížením hmotnosti o 420 kg, v tichosti tím odkazuje právě na tento model. Neboť kromě toho, že dnes dává lepší základní smysl, hlavním úkolem nového TDV6 je vymazat stigma předchůdce s jepičím životem a dokázat, že i jako základní model ho máme brát jako „plnohodnotný“ Range Rover.
Což trvá asi tak čtyři minuty. Přetrvávající pochybnosti, zda třílitrový šestiválec z vlastních dílen Jaguar Land Rover není dostatečně mužný, aby zvládl rozpohybovat 2160 kg, jakkoli je obdařený 260 koni a 600 Nm točivého momentu, berou rychle za své. Přestože nedisponuje tak ohromným přebytkem síly, s nímž je TDV8 tak nenucený, šestiválec táhne zbrusu novou hliníkovou karoserii dostatečně sebejistým stylem. Při rozjezdu z místa je pohotový a poslušný, v předjíždění si libuje, a co je klíčové – zůstává neslyšně utlumený.
Navzdory odbourání nelichotivých vzpomínek z minulosti se však ukazuje, že TDV6 je variantou, která ze všech tří motorizací nejvíc připomíná starší generaci. Jako levnější verze se musí obejít bez systému Dynamic Response, což znamená, že karoserie má tendenci pohupovat se s měkkostí korkové zátky jako minulá generace.
Agilitě bezpochyby prospěla metalurgická liposukce, tužší skelet a přímější řízení s elektrickým posilovačem, ale ten starý dobrý pocit mechanické levitace a nenapodobitelné plavnosti při pomalé jízdě je tu stále velice silně přítomný. Velmi užitečný (a dost nepochopitelný) atribut u auta této velikosti je na Range Rover nezvyklá kombinovaná spotřeba 7,5 l/100 km. A pokud můžeme věřit palubnímu počítači testovaného auta, ne zcela nedosažitelná.
Výsledek je tedy takový, o nějž BMW usilovalo už kdysi: Range Rover lépe uzpůsobený pro každodenní provoz a dostupnější mnohem širšímu okruhu zákazníků. Jediná možnost, jak z toho nemít radost, je nahlížet na toto auto očima zazobaných zákazníků, kteří již mají zažitou ideu Rolls-Royce do každého terénu. Těm, které zajímají jen vládcovské choutky nad co největším kusem světa, bude ještě lepší dynamická vytříbenost podvozku a muniční arzenál točivého momentu osmiválce nejspíš chybět. Všem ostatním udělá TDV6 skoro cokoli, co jim na očích uvidí, vydrží to déle a za méně. Jen pár vyvolených má to štěstí žádat ještě víc.

Technické údaje
Motor: 
V6, 2993 ccm, turbodiesel
Výkon: 
260 koní v 4000 ot./min.
Toč. moment: 
600 Nm při 2000 ot.
Hmotnost: 
2160 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
7,9 s
Max.rychlost: 
209 km/h
Spotřeba: 
7,5 l/100 km
Cena: 
2 893 200 Kč
Autor: 
Nic Cackett
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)