Zatěžkávací zkouška

BMW X3 xDrive35d
Čtěte více: Testy
Vydáno: 9. 6. 2013  /   Aktualizováno: 9. 6. 2013
Zatěžkávací zkouška
Nejsilnější diesel v X3 a chytrý pohon všech kol xDrive.
Čtěte více: BMW X3 xDrive35d

Na stole mi přistály klíčky od BMW X3 xDrive35d. Na mokru funguje perfektně a na suchu při vyšší přilnavosti zřetelně cítíte, jak pod vámi systém pracuje, jak se při průjezdu zatáčkou mění rozložení točivého momentu a jak jednotlivá kola v závislosti na tom zabírají. A v některých výbavách si to klidně můžete i pomocí funkce Torque Distribution zobrazit na displeji. Moc příjemná vychytávka.
Bez dlouhého otálení vám napíšu, že také na sněhu byl Xdrive stejně brilantní. Pro tohle byl stvořen. Výjezdy do prudkého kopce, zajíždění na parkoviště přes vyhrnuté mantinely od radlice traktoru, jízda po cestě, kde na silnici leží deseticentimetrová vrstva rozježděné prosoleného břečky, to vše bylo samozřejmostí. A pokud systém nevyprovokujete tím, že mu uvolníte otěže sportovním režimem, tak se to odehraje bez zbytečného protáčení kol – a je jedno, že auto sedí na širokých zimních osmnáctkách z rozměrem 245/50. S plynem musíte na sněhu opatrněji – potentní přeplňovaný naftový třílitr dává úžasných 313 koní a 630 Nm točivého momentu (již od 1500 ot./min.). Na naftový šestiválec zní jako vždy u současných BMW krásně harmonicky a klidně se s ním dá jezdit i pod osm litrů na sto. Osmistupňový automat si s xDrivem rozumí a stejně tak i s motorem. Řadí perfektně a na přání vám ve sportovním režimu, když řadíte pomocí pádel, ukáže, jak má fungovat automatika.
Testované auto bylo v M paketu a jeho sportovní sedačky výborně podrží v zatáčkách, kde vás řízení bez velké zpětné vazby sice příliš neinformuje o tom, co se děje dole, ale na dvoutunové vysoké auto to není zlé. Dalšími bonusy M paketu jsou kudrlinky na exteriéru auta (agresivnější nárazníky atd.). Pokud o X3 stojíte, budete muset mít dynamiku v krvi, protože je svým způsobem napnutá a v každém okamžiku připravená vystřelit kupředu. Výsledkem je to, že se v ní uvolňujícího relaxu příliš nedočkáte. Ale v této konfiguraci jste s tím snad ani nepočítali, ne?

Technické údaje
Motor: 
přeplňovaný řadový šestiválec, 2993 ccm
Výkon: 
313 koní v 4400 ot,/min.
Toč. moment: 
630 Nm v 1500 ot./min.
Hmotnost: 
1952 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
5,8 s
Max.rychlost: 
240 km/h
Spotřeba: 
6,1 l/100 km
Cena: 
1 385 000 Kč
Autor: 
David Těhník
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)