Životní jistota

Mercedes-Benz E 300 BlueTEC Hybrid
Čtěte více: Testy
Vydáno: 8. 7. 2013  /   Aktualizováno: 8. 7. 2013
Životní jistota
Nejlepší, nebo nic? Pro hybrid to tak docela neplatí.

Ještě nedávno se mohlo zdát, že Mercedes ztratil směr. Nejdříve problémy s kvalitou, pak rozmělnění vlastního charakteru záplavou modelů s nejasným smyslem, ztráta pozice jedničky mezi velkou německou trojkou, tápání v designu i v technice. Ale stačí ujet pár metrů s třídou E, páteřovým modelem značky, a vše je zase v nejlepším pořádku. Rozměrné sedačky, kvalitní kůže, perfektní slícování, příjemné ambientní osvětlení, spousta místa a prostorná zadní lavice, kde se spíš leží, než sedí. Ticho a pohodlí, které panuje na palubě éčka při stovce, by se mohlo chytat do plechovek a prodávat jako dávka instantního uklidnění pro dnešní absurdně uspěchaný svět.
Pokud ale potřebujete spěchat ve svém Mercedesu, klidně můžete. Pryč jsou doby houpavých korábů třesoucích se na svých měkkých pružinách strachem před každou zatáčkou, éčko je i na ocelovém podvozku podobně obratné a vyvážené jako pětkové BMW (Audi bez vlastního dynamického charakteru ani nezmiňuji), navíc působí daleko pohodlněji a uvolněněji. Nenutí vás jet rychle. Můžete, ale brzy se začnete ptát sám sebe: „Proč já to vlastně dělám?“
Hybridní pohon klidu a pohodě na palubě přidává. Jenže také ubírá. E 300 BlueTEC Hybrid kombinuje turbodieselový čtyřválec 2,2 l s 204 koni s 27koňovým elektromotorem, to vše pohánějící zadní kola přes šestistupňový automat. Pokud se vám elektrický výkon zdá nevelký, je to tím, že takový opravdu je. Třeba ve městě elektromotor nedokáže udržet padesátku a auto stále mírně zpomaluje, Fabia před vámi vám ujíždí. Pokud jde ale o poskakování v zácpách nebo neslyšné plutí po parkovištích a lovení neopatrných chodců, je přesvědčivý. Naftového výkonu má dost a umí jezdit v průměru za šest litrů.
Jenže za šest umí jezdit i stejně silné (a o sto tisíc levnější) E 250 CDI. Dalším problémem je, že by hybridní ústrojí mohlo být lépe odladěné – s celým autem to cukne, když se přepojují pohony, navíc sedmistupňový automat při řazení občas také mírně váhá a lehce pocukává, což celkový dojem efektivního komfortu poněkud kazí. Samozřejmě čím méně po autě chcete, tím hladčeji to funguje, ale přizpůsobovat své řízení autu je otrava. E 300 má tedy jako Mercedes palec nahoru, jako hybrid dolů. Raději si kupte dieselový šestiválec a budete spokojenější.

Technické údaje
Motor: 
čtyřválec, turbodiesel + elektromotor, 2143 ccm
Výkon: 
204 koní v 4200 ot,/min.
Toč. moment: 
500 Nm v 1600 až 1800 ot./min.
Hmotnost: 
1845 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
7,8 s
Max.rychlost: 
230 km/h
Spotřeba: 
4,1 l/100 km
Cena: 
1 066 000 Kč
Autor: 
Martin Jánský
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Mercedes-Benz E 300 BlueTec Hybrid
Když jsem s hybridním éčkem jezdil naposledy, měl jsem připomínky, že se naftový motor připojoval až příliš okatě. Teď to bylo tak, že když...
Mercedes dělá E 300 BlueTec hybrid tak, že kombinuje vcelku povedený naftový čtyřválec 2,1 l (model E...