S odstupem času

Peugeot 208 1.6 VTi
Čtěte více: Testy
Vydáno: 15. 10. 2013  /   Aktualizováno: 15. 10. 2013
S odstupem času
Jak si povede Peugeot 208 se „silnou“ benzínovou šestnáctistovkou? Vážně je tam vpředu tenhle motor?
Čtěte více: Peugeot 208 1.6 VTi

Při mém prvním testu nové 208 jsem chválil zajímavý tvar volantu a na tom se nic nemění. Tento Peugeot shodil oproti předchůdci 207 nějakých sto kilo a v řízení s tlustým věncem volantu je to v zatáčkách znát, Peugeot mění směr s radostí. Ale teď se na ten tvar volantu dívám trochu jinak. Přijde mi, že má něco zamaskovat. Něco, co se nepovedlo. Protože díky tomu, že je oválný, umožňuje alespoň trochu vidět na netradičně umístěné budíky.
Možná si říkáte, že je to hloupost, nicméně to souvisí s pozicí za volantem. Kdyby byl volant kulatý a já bych seděl tak, jak mám, tak by budíky zakrýval. To není vůbec dobře, takže místo toho mám volant u břicha a stejně z budíků vidím půlku. A sedím jako v nějakém malotraktoru, protože sedačka je vysoko a místa nad hlavou na rozdávání není.
Jinak je 208 je dobré auto. Musím se přiznat, že mě baví způsob, jakým se proplétá zatáčkami. Podvozek dělá přesně to, co má, je z něho cítit lehkost a hravost. A nemusíte se ani příliš snažit, aby vás pobavil. Při ubrání plynu v zatáčce je jasně cítit, jak zadní kola ztrácejí přilnavost. Pedály jsou výborně rozložené pro meziplyny. Atmosférická šestnáctistovka ale elánem nijak zvlášť neoplývá. Papírově má 120 koní, ale rozhodně byste to do ní neřekli. Pokud ten výkon chcete, musíte motor točit a i přesto čekáte víc. Avšak pochybuji, že se o něco podobného budou majitelé 208 snažit. Na hladkém asfaltu se podvozek chová dobře, ale na dírách, kolejích a kanálech ve městě je to horší. Rány jsou jasně cítit, podvozek je najednou chatrný a máte pocit, že mu ty nerovnosti ubližují. Pětistupňový manuál se díky krátkým drahám do města hodí a je přesný, ale na dálnici schází šestka. Motor točí ve stotřicítce přes 3500 otáček, takže bych čekal větší spotřebu než 6,5 litru, která po příměstském ježdění klesla na nějakých 6,2 litru.
Verdikt? Peugeot je zajímavá alternativa ke konkurenci a velkým zlepšením oproti 207. Dnes víc než kdy dříve sází na styl. 208 je prostě důkaz, že Peugeot má dobře našlápnuto.

Technické údaje
Motor: 
čtyřválec, benzín, 1598 ccm
Výkon: 
120 koní v 6000 ot./min.

Toč. moment: 
160 Nm v 4250 ot./min.
Hmotnost: 
1195 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
8,9 s
Max.rychlost: 
190 km/h
Spotřeba: 
5,8 l/100 km
Cena: 
338 000 Kč
Autor: 
David Těhník
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)