Zábava každý den

BMW M135i xDrive
Čtěte více: Testy
Vydáno: 29. 10. 2013  /   Aktualizováno: 29. 10. 2013
Zábava každý den
Tohle je přesně ten typ auta, ze kterého nebudete chtít vystoupit, dokud vám nedojde benzín. Natankujte plnou nádrž, pohodlně se usaďte, nastartujte a – bavte se!
Čtěte více: BMW M135i xDrive

Pro mnohé pravověrné fandy BMW je značka M Performance jen nechutným marketingovým nesmyslem. Je to jen důkaz, že se z divize M stala prodejná děvka, která se zvrhle zapletla s diesely a čtyřkolkami. Pár nablýskaných tuningových dílů a tučný příplatek za polovičatý kompromis. Hanebné! Nemělo by to fungovat. Jenže v případě M135i to funguje. A zatraceně dobře to funguje!
Proč? Tady máte souhrn:
1. Je rychlé. Tak rychlé, že auta nepředjíždíte, spíš přeskakujete. Tak rychlé, že by jeho tachometr mohl začínat stovkou. Tak rychlé, že vás každé zrychlení zatlačí do sedačky a zmačká vám vnitřnosti jako list papíru. Je dokonce tak rychlé, že pokud se vám dělá na sedadle spolujezdce při ostré jízdě špatně, měli byste i jako řidič mít raději připravený pytlík na zvracení. Odezva na plyn je skvělá, zátah nemilosrdný a řazení automatu v manuálním módu bleskurychlé (osmistupňové ZF, které je pro xDrive jedinou volbou, pracuje tak geniálně, že by gumový manuál chyběl jen zaslepenci). Specifické bručení řadové šestky s hučením sání a syčením turba vás bude motivovat k ještě lepším výkonům za volantem.
2. Je obratné. Správná velikost a ideální výkon vám dovolí užít si ho i na silničkách, kde jsou M3 a M5 už moc velké, těžké a příliš silné bestie. Čtyřkolka xDrive nenarušuje balanc podvozku, vlastně si jí při ostré jízdě skoro ani nevšimnete. Jen přináší efektivitu na výjezdu ze zatáčky místo diskotékového blikání kontrolky trakce a víc klidu při sněžných kalamitách.
3. Komunikuje. Právě tohle je typický znak pro všechna správná emka. V M135i to začíná perfektním posazem uprostřed auta na dlouhé nohy a krátké ruce. Všechny ovládací prvky jsou skvěle kalibrované, odezva na plyn překvapivě dobrá. Srůst s autem trvá první dvě zatáčky, okamžitě můžete jet rychle a hledat limity auta, které jsou dost daleko, aby M135i představovalo řidičskou výzvu, ne dětskou hračku. Perfektně cítíte, co se s autem děje, můžete snadno pracovat s přenosy váhy.
4. Je praktické. Poddajný podvozek je vláčný tam, kde by vaše páteř v M3 prosila o milost, jediným hlukem je občasné valení kol na hrubém asfaltu a s hladce řadícím automatem můžete při poskakování v zácpách srkat svou ranní dávku kofeinu. A při tom všem umí jezdit za osm litrů. Chápete to? Turbo šestiválec ve čtyřkolce a automatu umí jezdit jen za osm!
Nějaké chyby? No, zadní sedačky jsou spíš pro děti, řízení s typickým emkově tlustým věncem volantu nemá moc citu a auto by potřebovalo aspoň metrák shodit. Zkušeným střelcům nejvíc vadí, že podvozek je na okruh moc měkký. Auto se při brzdění nahrbí, a když zatočíte, opře se o vnější přední kolo, které pak nedokáže udržet grip a přijde nedotáčivost. Tu však můžete v zadokolce, ale i s xDrive snadno překonat plynem. Jenže právě díky téhle měkkosti funguje M135i na okresce tak perfektně. Podvozek dýchá se silnicí a nenechá se rozhodit špatným povrchem. Dokonalé auto pro normální svět. Pokud chcete něco ostřejšího, pořiďte si M3 nebo počkejte na M2, ale na každodenní dojíždění a spoustu zábavy, když máte náladu, je M135i prostě nepřekonatelné. Nikdy nebudete chtít dobrovolně vystoupit. A pokud vám v GT86 chyběl výkon, M135i ho má na rozdávání. Pedál na podlahu!
Epitaf: Za jubilejní 50. vysoké překročení maximální povolené rychlosti byl autor článku policií na místě přestupku zastřelen…

Technické údaje
Motor: 
šestiválec, turbo, 2979 ccm
Výkon: 
320 koní v 5800 ot./min.
Toč. moment: 
450 Nm v 1250–4500 ot./min.
Hmotnost: 
1590 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
4,7 s
Max.rychlost: 
250 km/h (el. omezena)
Spotřeba: 
7,8 l/100 km
Cena: 
1 210 000 Kč
Autor: 
Martin Jánský
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)