Svalnatá, velká a dobrá

Ford Kuga 1.6 Titanium
Čtěte více: Testy
Vydáno: 17. 1. 2014  /   Aktualizováno: 17. 1. 2014
Svalnatá, velká a dobrá
Druhá generace Fordu Kuga je víc než jen auto na vození dětí do školy.
Čtěte více: Ford Kuga 1.6 Titanium

Co se dá čekat od mainstreamového SUV? Nic. Vůbec nic. Pojede, bude zatáčet, a protože nad hlavou budete mít spoustu místa, tak se bude jednat o prostorný interiér – je přece jedno, že kufr je menší než u každého druhého kombíku a že řidič a spolujezdec k sobě mají tak blízko, až se dotýkají rameny. 
S tímto přístupem musí Kuga nutně překvapit. Výrazná, svalnatá a plná zajímavých detailů, aniž by se propadala pod tíhou svého smělého designu. Ano, líbí se mi. Má moderní interiér, a taky je z ní dobře vidět. 
Řízení, převodovka a hlavní ovládací prvky fungují nad očekávání dobře a dynamický zážitek je mnohem blíže osobním autům, než tomu u měkkých off-roadů bývá, byť řízení není tak citlivé jako dřív. Vpředu máme zavěšení MacPherson a vzadu stabilizační ramena control blade jako u Focusu. Kuga nádherně sedí, aniž by tím trpělo řízení. Vyšší těžiště je problém, jen pokud po ní chcete jízdu ve stylu Focusu ST, jinak je vše v naprostém pořádku. Každý, kdo vystoupí z X3 nebo Tiguanu s velkými koly, by měl přehodnotit svůj vztah k mýtu o „prémiových“ autech.
A to samé platí i tom, že podobná auta se většinou prodávají v naftě. S benzínovou šestnáctistovkou působí Kuga lehkonoze a obratně, je tichá a uveze i pět lidí a jejich zavazadla… Přitom spotřeba 7,3 /100 km není žádné sci-fi.
Samozřejmě že se Kuga hodí i na vození dětí do školy. Jen nerad, se zkroucenými palci na nohou, ale přiznávám, že je to auto, které mi udělalo radost.

Technické údaje
Motor: 
čtyřválec, turbo, 1596 ccm
Výkon: 
150 koní v 5700 ot./min.
Toč. moment: 
240 Nm v 1600 ot./min.
Hmotnost: 
1580 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
9,7 s
Max.rychlost: 
195 km/h
Spotřeba: 
6,6 l/100 km
Cena: 
660 390 Kč
Autor: 
Jan Červenka
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)