Míra přitažlivosti

Aston Martin DBS
Čtěte více: Testy
Vydáno: 24. 2. 2011  /   Aktualizováno: 24. 2. 2011
Míra přitažlivosti
Aston Martin je pro mě definice automobilové krásy. Jenže krása je jedna věc a výkony věc druhá. Jak obstojí vrcholné DBS na české okresce?
Čtěte více: Aston Martin DBS

Nenechte se zmást rakouskou značkou, auto je z Vídně, ale půjčili nám ho v Brně v House of England. Naše hodinová mise je jasná. Udělat fotky, trochu se svézt a vyzkoušet, jak na DBS zareagují místní. Což zní jako náročný úkol, zvlášť když tady neznáme ani kilometr dobrého asfaltu.
První seznámení je rychlé. Slyšíme nádherný sytý zvuk, pak xenony a najednou je DBS před námi. Tady, na výpadovce na Vídeň, mezi ostatními auty, je ještě krásnější než v showroomu. Horký vzduch se tetelí nad kapotou auta, na zadních pneumatikách jsou nalepené kamínky a jeden nedopalek. Vypadá ohromně.
Dlouhé dveře se zvedají lehce nahoru, a na širokém prahu si můžete přečíst, že DBS je montováno ručně. A ruční práce znamená v případě Astonu jen to nejlepší. Dámy a pánové, tohle je prostě stará dobrá Anglie. Kůže, alcantara, broušený hliník, klavírový lak… A hlavně skvělá atmosféra. Klíček je jako šperk od Swarovskiho, architektura palubní desky je skvostná a řadicí páka s masivní hlavou demonstruje, že tohle auto potřebuje kus chlapa. Sedačky mají výrazné boční vedení, některé ovládací prvky budete hledat a páka ruční brzdy na levé straně u prahu mi připomíná staré italské supersporty.
Když zasunete klíček do zapalování (hledejte uprostřed palubní desky), dočkáte se zaburácení dvanáctiválce, které vám zježí všechny chlupy na rukou. Pak se ustálí na hutném volnoběhu a v kabině zní vlastně docela klidně, ale zvenku je to opravdové inferno pokaždé, když prohrábnete plyn. Ondra je nadšený. Já už méně, máme jen 58 minut…

Technické údaje
Motor: 
atmosférický dvanáctiválec, 5935 ccm
Výkon: 
517 koní v 6500 ot./min.
Toč. moment: 
570 Nm v 5750 ot./min.
Hmotnost: 
1695 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
4,3 s
Max.rychlost: 
307 km/h
Spotřeba: 
15,8 l/100 km
Cena: 
6 288 000 Kč
Autor: 
Jan Červenka
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)