Zástup pomocníků

Audi RS7
Čtěte více: Testy
Vydáno: 11. 6. 2014  /   Aktualizováno: 11. 6. 2014
Zástup pomocníků
RS7 muselo přijít. Jak jinak byste odpověděli na BMW M6 Gran Coupé? Nabízí známé věci od Audi, ale trochu jinak…
Čtěte více: audi rs7

Sednete si do něj a hned vám stoupne sebevědomí. Takže si řeknete, že je čas pořádně ho protáhnout po místních okreskách. Vyrazíte. Do první zatáčky vlétnete jako smyslů zbavení. Audi RS7 drží tak, že se tomu skoro nedá věřit. Začnete si myslet, že možná umíte trochu řídit… Tohle může být klidně pravdivý scénář. Až na to řidičské umění, protože toho tam nemusí být zrovna požehnaně. Stačí se podívat na zástup elektronických pomocníků, kteří nad vámi drží ochrannou ruku, a hned to uvidíte v trochu jiném světle. RS7 jako správné Audi nabízí podvozek přeposílající točivý moment mezi nápravami i jednotlivými koly pomocí chytrých diferenciálů. Takže jistota a přilnavost při rychlé jízdě i na úzkých silnicích berou dech. Odstředivou sílu ale neoklame nikdo. Ani hromada elektronických kouzelníků pod kapotou. Hmotnost dvou tun prostě před fyzikou neukryjete.
Když tomu naložíte při výjezdu ze zatáčky, tak je zřetelně cítit, jak jednotlivá kola bojují pod přívalem točivého momentu 700 Nm od přeplňovaného čtyřlitrového motoru V8, který duní daleko vpředu. Hodnota výkonu je neméně působivá – 560 koní nezklame a RS7 vás zatlačí do sedačky a vystřelí jako z praku, i když tachometr ukazuje trojciferná čísla. Tenhle motor táhne jako mula, ale dokáže být i poměrně úsporný. Jedenáct litrů a s lehkou nohou ještě méně by nemělo být problém. Na tohle konkurence přímou odpověď nemá. Citlivost od řízení nečekejte. Pocit v něm je zastřený a vzdálený, jako byste se snažili plést ve svářečských rukavicích. Konkurenti CLS 63 AMG a M6 Gran Coupé jsou na tom lépe. Základní vzduchový podvozek ale musíme pochválit, zvládne všechno. I sportovní jízdu a RS7 je s ním vyrovnané a příjemně plavné. Žádné přenášení rázů do karoserie a vašeho pozadí jako v případě příplatkového podvozku s tlumiči Dynamic Ride Control, se kterým zvládnete s kompromisy jet jen v komfortním režimu, jinak byste přišli o zuby. BMW M6 Gran Coupé je v tomto ohledu dál. To samé platí o převodovce a reakci na plyn. Osmistupňový automat v RS7 řadí opravdu rychle a plynule, ale sedmistupňová dvouspojka od BMW je stále jiná liga. Reakci na plyn byste rozhodně nenazvali tupou. Neřeknete o ní, že má dlouhou prodlevu, ale pak si zkusíte šlápnout na pedál M6 a zase jste někde jinde. A potom je tu ten vzhled. Nepomohou mu ani příplatkové jednadvacítky. Přijde nám, že auto se znakem RS by to mělo do světa křičet hlasitěji. A to doslova. Možná je to dojem z charakteru RS7, ale RS6 vypadá agresivněji a ze sedačky řidiče i lépe zní. RS7 vypadá úplně jinak než sesterské RS6, ale schopnosti má stejné a z kvality konstrukce vám spadne čelist. Vlastně má o jednu důležitou vlastnost méně, protože neodveze půlku bytu v kufru. Pokud chcete opravdovou šílenost od RS, jež nabídne přilnavost a efektivitu Audi za každého počasí, jděte do RS6. Je to přece kombík, který udělá stovku za 3,9 s! A navíc je levnější.

Technické údaje
Motor: 
přeplňovaný osmiválec 3993 ccm
Výkon: 
560 koní v 5700 ot./min.
Toč. moment: 
700 Nm v 1750 ot./min.
Hmotnost: 
1995 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
3,9 s
Max.rychlost: 
250 km/h (el. omezeno)
Spotřeba: 
9,8 l/100 km
Cena: 
2 900 000 Kč
Autor: 
Peter Brown
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Abt Audi RS7
Abt Audi RS7
Tuneři z Abt Sportsline představili tuningový program pro vrcholné Audi RS7. Víc než na extravagantní viz...