Napůl rodinné auto, napůl dodávka

Ford Grand Tourneo Connect
Čtěte více: Testy
Vydáno: 18. 7. 2014  /   Aktualizováno: 18. 7. 2014
Napůl rodinné auto, napůl dodávka
Na první pohled dodávka, na druhý sedmimístné rodinné aut, které je radost řídit na okreskách i dálnici, a se kterým se nemusíte bát ani běžného městského provozu. Máte velkou rodinu nebo extrémní požadavky na prostor? Jste na správní adrese!

Opravdu, do auta se vejde celkem sedm lidí, dva vpředu, tři uprostřed a dva vzadu. A všech sedm míst nabízí takřka stejný komfort, takže se nikdo nebude hádat kde chce sedět. Vpředu, uprostřed i vzadu je místa dostatek a to nejen pro hlavu a ramena, ale i pro nohy. Nicméně Ford Grand Tourneo Connect standardně patří mezi pětimístná auta a za třetí řadu sedadel se připlácí. Zadní dvě řady sedadel se ale dají v pohodě přesouvat, posouvat, nebo vyndavat a manipulaci s nimi v pohodě zvládne i žena. Abysme byli konkrétní… Obě zadní řady sedadel se dají sklopit do roviny a vznikne tak prostor pro odstěhování takřka čehokoliv. Šířka nákladového prostoru je 1 477 mm, výška 1 234 mm a délka 1 264 cm při nesklopené druhé řadě sedadel (při sklopených sedadlech se prodlouží na 2 metry). Objem zavazadelníku je 1 530 litrů při pětimístném provedení a 2 760 při dvoumístném provedení. Pokuď budete mít všech sedm míst, pak je ale kufr samozřejmě miniaturní.
Pokuď jste někdy s Fordem jezdili, bude vám iteriér Connectu ihned povědomý. Zachovává totiž tvary a rozmístění přístrojové desky Fiesty i Focuse a to včetně umístění volantu i posezu. Velkým překvapením je však možnost výbavy, do Connectu si totiž můžete objednat automatickou dvouzónovou klimatizaci, parkovací senzory, automatického parkovací asistenta, couvací kameru se zobrazením obrazu ve zpětném zrcátku, navigaci, zrcátka i všechna okna (okna v zadních posuvných dveřích se dají stáhnout také) v elektrice, panoramatickou střechu…
Výhled z auta patří mezi vůbec ty nejlepší napříč všemi kategoriemi a druhy aut. Díky za něj patří bohatému prosklení, dvoudílným velkým zrcátkům i snížené hraně oken. Skvělé jsou i bohaté odkládací prostory a to jak ve dveřích, tak na pulbní desce, pod sedačkami, nebo polička nad čelním oknem. Sedadla mají dobré boční vedení a určitě vás z nich záda bolet nebudou. I kvalita materiálů je na úrovni osobních aut a ne dodávky, což atraktivitu Connectu dále zvyšuje.
Při jízdě je v interiéru překvapivý klid. Hluk od motoru i aerodynamický hluk by se dal srovnat s běžnými auty nižší střední třídy a i když se budete pohybovat lehce nad dálničními limity, tak to není nic tragického. Ještě lepší ale je, že Ford vdechnul radost z jízdy i autu, u kterého by to primárně nikdo nečekal. Není to samozřejmě převlečený sporťák, ale dokáže vtáhnout do děje. Podvozek drží stopu, zadní náprava nemá tendenci odskakovat a auto působí jako podstatně menší, než ve skutečnosti je. A že je vážně obrovské!
Co se motorizace týče, tak pro plně obsazené auto je 115koňový diesel 1,6 TDCi už docela na hraně, ale s poloprázdným dokáže zacvičit. V průměru si řekne o 6,5 litru na sto a určitě by to zvládl ještě o litr úsporněji, jen kdybyste vydrželi jet na spotřebu. Nakažlivá řidičskost však pořád nabádá ke zrychlení tempa, takže se chvíle rodinné pohody změní na rodinný teror – trochu se necháte unést a rázem naštvete manželku, rozpláčete děti a pes z kufru bude vyčítavě výt. Naštěstí se do Grand Tournea můžete v nejhorším případě klidně i přestěhovat.
Takže tady to máte: řídí se jako osobák a jezdí jako osobák, můžete si ho pořídit s moderními motory (vedle TDCi také EcoBoosty 1,0 a 1,6) a nacpat ho výbavou až po vysoký a prosklený strop. Pokud máte velkou rodinu, zvažte nejen koupi vozů MPV, ale třeba Connect. Ani cena není špatná, základní model ve výbavě Ambiente s litrovým benzínovým motorem 1,0 EcoBoost (pozor, bavíme se o motoru roku) začíná na částce 464 350 Kč s DPH. Ano, třeba Galaxy umí všechno ještě lépe, ale s napnutým rozpočtem poslouží Grand Tourneo Connect neméně dobře.

Tech. údaje
1560 cm3, čtyřválec, turbodiesel, pohon předních kol, 115 koní, 270 Nm, 4,9 l/100 km, 129 g CO2/km, 0-100 km/h za 13,8 s, max. 165 km/h, 1529 kg
Cena: 622 860 Kč

Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)