Nic složitého

Subaru Outback 2.5i Lineartronic
Čtěte více: Testy
Vydáno: 7. 5. 2015  /   Aktualizováno: 7. 5. 2015
Nic složitého
Chcete Outback a nechcete naftový motor? Pak se při výběru nezapotíte a koupíte si 2,5litrový boxer s automatickou převodovkou Lineartronic.

Úplně první Outback se objevil v roce 1994 a vycházel z poměrně úspěšné druhé generace Subaru Legacy. Se svým zvýšeným podvozkem a dvoubarevným lakováním se stal okamžitě mimořádně oblíbeným u všech řidičů toužících po silném a spolehlivém autě, kteří nejezdili jenom po silnicích nebo občas potřebovali připřáhnout pořádně těžký vlek. Není pochyb o tom, že Outback byl i předlohou pro Audi Allroad, které si o šest let později neprávem připsalo zásluhy za vznik nového segmentu.
Od té doby ale uteklo hodně vody v řece, trh se změnil a evropské normy zpřísnily. Auta jsou větší, luxusnější, propracovanější a… Nudnější. Allroad se pořád naštěstí drží svého receptu. Naštěstí pro své věrné zákazníky, bohužel pro mainstream. Já osobně to kvituji s povděkem a tleskám nahlas. Je to prostě auto pro lidi, kteří vědí, co chtějí.
Podívejte se a svezte se. Které jiné auto v segmentu, ale i mezi SUV má tak vysokou světlou výšku a tak propracovaný pohon všech kol? Které jiné auto opravdu umí jezdit v terénu bez obav, že něco škrábnete? Navíc nastavení podvozku je i pro silniční řádění přísně neutrální a tam, kde se jiná auta šinou po čumáku ven, ještě Outback zatáčí, byť při tom brousí zrcátka o asfalt.
Co se benzínových motorů týče, na výběr je opravdu jen 2,5litrový čtyřválec ve spojení s převodovkou CVT. Je to úplně nový motor, který má více točivého momentu ve středních otáčkách a už není tak točivý, ale jeho zvuková i mechanická kultivovanost zůstává. Když ho nebudete točit, tak si motor jen ševelí. Když ale budete pospíchat, počítejte s tím, že převodovka bude držet čtyřválec v otáčkách a on o sobě pak dává vědět. S tím souvisí i to, že s Outbackem můžete stejně dobře jezdit za 6,5 l/100 km/h, ale i za jedenáct. První seznámení s převodovkou může být tradičně trochu rozpačité, ale už jsem si zvykl. Navíc nová generace bezestupňové převodovky Lineartronic má dvě zásadní vylepšení – je kompaktnější a s motorem si více rozumí. Drží motor po většinu času v nízkých a středních otáčkách a zbytečně ho nežene někam, kde se mu evidentně moc nelíbí.
V kombinaci s vylepšeným interiérem a solidní výbavou je jeho cena pod milion vlastně docela atraktivní. Nebo si vzpomínáte ještě na nějakou jinou solidní a schopnou čtyřkolku? Navíc Subaru není jen auto, Subaru je filozofie.

Technické údaje
Motor: 
přeplňovaný čtyřválec, boxer, 2498 ccm
Výkon: 
173 koní
 v 5600 ot./min.
Toč. moment: 
235 Nm 
ve 4100 ot./min.
Hmotnost: 
1536 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
9,9 s
Max.rychlost: 
198 km/h
Spotřeba: 
7,6 l/100 km
Cena: 
939 000 Kč
Autor: 
Jan Červenka
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Subaru Outback 2.5i Lineartronic
Na první pohled odvážná specifikace funguje na silnici i v terénu. A na pár nedostatků si snadno zvyknete.
Legacy kombi s manuálem a dieselem jsem označil za nejlepší z nových velkých subaru. Jaké tedy může být to samé auto, ovšem s benzínovým 2,...