Nešťastná láska

Mercedes-Benz GLA 220 CDI 4 Matic
Čtěte více: Testy
Vydáno: 25. 6. 2015  /   Aktualizováno: 25. 6. 2015
Nešťastná láska
Je vtipné, jak může nadšení zkazit jedna jediná věc. V tomto případě ale celkem zásadní.

Někdy mě až vyděsí, jak snadno se dokážu zamilovat. V případě Mercedesu GLA mi to netrvalo ani pětačtyřicet minut. Sice jsem nerozklíčoval, jestli je to crossover, nebo klasický hatch, ale nehodlám to nijak řešit, protože je důležité, že se mi líbí. Velikost Golfu, vychytaná řešení Mercedesu, příjemný turbodiesel a pohon všech kol. Zabalte mi ho, prosím, líbil by se mi třeba v tmavě modré.
S výjimkou modelů CLA a některých konkrétních verzí jednotlivých řad si myslím, že Mercedes přesně ví, co, proč a pro koho svá auta dělá. Je vidět systematický přístup a nové technologie, ale zároveň je cítit pokora a reflektování toho, že ne všechno staré musí být nutně špatné.
Už na první dojem působí GLA solidně. Má jednoduchý design bez příkras, ale plně funkční. Od prvního okamžiku víte, že je to Mercedes, přitom se obejde bez opulentních tvarů a parádiček. Je nenápadný a nápadný zároveň. V kabině na vás dýchne stejná vůně jako z nejvyšší třídy S, a když nastartujete dvoulitrový turbodiesel o výkonu 170 koní, páčkou vpravo pod volantem zařadíte D a rozjedete se, přijde vám to, jako kdybyste to dělali vždy. Musím se smát sám sobě, že u několika dalších aut pak hledám řadicí páku na tom samém místě.
Podvozek sám o sobě se zdá být naprosto v pořádku, ale testované auto opět potvrdilo, že méně znamená více a příplatkové devatenáctipalcové ráfky edice AMG si, prosím, neobjednávejte. Kombinace nízkého profilu a runflatu malému Mercedesu zkrátka nesluší. Myslím, že sportovní paket podvozku za to ani tak nemůže, protože ten na hladkých silnicích dodává GLA až překvapivou jistotu.
Ono je vlastně otázkou, jestli potřebujete i pohon všech kol 4Matic. A místo nejsilnějšího turbodieselu by možná stačil i základní benzínový čtyřválec. Protože u Mercedesu se za tohle všechno platí – a neplatí se zrovna málo. Snadno se pak může stát, že se z ceny základního modelu 748 990 Kč stane 1 267 077 Kč jako u testovaného auta. A co si budeme povídat, láska je láska, ale všechno má svoji cenu.

Technické údaje
Motor: 
turbodiesel, 2143 ccm
Výkon: 
170 koní 
v 3400 ot./min.
Toč. moment: 
350 Nm 
v 1400 ot./min.
Hmotnost: 
1595 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
8,3 s
Max.rychlost: 
215 km/h 

Spotřeba: 
4,9 l/100 km
Cena: 
935 330 Kč
Autor: 
Jan Červenka
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)