Prostě si ji kupte

Ford Fiesta ST
Čtěte více: Testy
Vydáno: 25. 8. 2015  /   Aktualizováno: 25. 8. 2015
Prostě si ji kupte
Ukažte nám jiné nové auto za půl milionu, které jezdí takhle nadšeně. No?
Čtěte více: ford fiesta st

Myslím, že nemáte argument. Clio RS je dražší a má tu proklatou převodovku. Twingo není tak živé. Peugeot 208 GTI je sice rychlejší, ale chybí mu ta hravost. Suzuki Swift sport je sice nadšené, ale zase se nedá srovnávat motoricky. A tak je dál Fiesta tím nejlepším supermini na trhu, a to navzdory tomu, že je slabší než soupeři a že jí mezi předními koly chybí samosvorný diferenciál. Ale lze tyhle dvě věci vůbec považovat za negativa, když vám to vlastně vůbec nevadí? Při dovádění na okreskách je totiž výkon 184 koní v kombinaci s hmotností 1196 kg naprosto dostačující a na výjezdu ze zatáčky je stejně důležitější točivý moment, který má hodnotu 240 a krátkodobě až 290 Nm. Nechybí ani ten samosvor, protože ho velmi účinně supluje elektronika, když v zatáčkách přibrzďuje vnitřní kolo a zabraňuje tak jeho protáčení.
Ale to stejně není tak důležité jako způsob, kterým Fiesta ST jezdí. Má skvěle čitelné a rychlé řízení, lahodně jdoucí šestistupňovou převodovku a brzdy se dají přesně dávkovat. Motoru sice chybí jasná výkonová špička, tradiční neduh přeplňování, ale šestnáctistovka se vytáčí radostně a zvonivě – Fiesta ST má zvukovod, který směrem do kabiny zesiluje mechanický projev povedeného čtyřválce. V tomto případě opravdu platí, že auto se řídí plynem, volantem a brzdami. Chová se naprosto intuitivně a předvídatelně. Nedotáčivost zmizí, jen co uberete plyn, a když chcete, tak laškovně hodí zadkem. Ford věnoval spoustu času nastavení podvozku, který je snížený o 15 milimetrů a osazený silnějšími stabilizátory. Jiná je i geometrie a sedmnáctipalcové pneumatiky Potenza RE050 vyvinul Bridgestone přímo
pro Fiestu ST.
Za 460 tisíc korun dostanete celý ranec zábavy, levnější je už jen Polo GTI a Seat Cupra. Ale nepochybujte o tom, které auto si máte koupit. 

Technické údaje
Motor: 
přeplňovaný čtyřválec, 1596 ccm
Výkon: 
184 koní 
v 5700 ot./min.
Toč. moment: 
240 Nm 
v 1600 ot./min.
Hmotnost: 
1196 kg Spotřeba: 5,9 l/100 km
Zrychlení 0-100 KM/H: 
6,9 s
Max.rychlost: 
220 km/h
Spotřeba: 
5,9 l/100 km
Cena: 
460 000 Kč
Autor: 
Jan Červenka
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Ford Fiesta ST
Ford Fiesta ST
Nová Fiesta ST zvládne vůbec poprvé sprint na stovku pod sedm sekund.
Rychlé fordy máme rádi, protože mají nejen úžasně bohatou historii, ale i v současnosti patří...