Value for money

Hyundai Genesis
Čtěte více: Testy
Vydáno: 15. 9. 2015  /   Aktualizováno: 15. 9. 2015
Value for money
Říká se tomu poměr užitné hodnoty a ceny. A je to největší trumf nového sedanu Hyundai Genesis.
Čtěte více: Hyundai Genesis

Člověk má neustále tendenci posuzovat svět podle starých pořádků, takže i Hyundai by měl dál vyrábět malá a levná auta. Jenže tažení korejské automobilky nabralo na síle a jejím posledním přírůstkem je luxusní sedan Genesis, který chce (a může) soupeřit s BMW a Mercedesem.
Jde na to rafinovaně, nabízí ohromující výbavu a pořádný kus auta za velmi atraktivní cenu. Pětimetrový sedan je nenápadný, ale zároveň má vyvážený design. Příď auta jasně připomíná éčkový mercedes a bude asi ještě chvilku trvat, než si Hyundai najde svůj ucelený styl. Ale jinak Genesis není žádným trapným plagiátem, naopak, Němci by se měli učit. Genesis se totiž nabízí jen v jednom stupni výbavy a za 1,6 milionu dostanete auto, které má takové věci jako elektricky seřizovatelné a zároveň vyhřívané i odvětrávané sedačky vpředu i vzadu (!), třízónovou klimatizaci, armádu bezpečnostních systémů, vyhřívaný volant, elektrické dovírání dveří a další v tomto segmentu ne úplně běžné prvky (příplatkové) výbavy. Když takhle vybavíte konkurenční auto, jste na ceně minimálně o půl milionu vyšší. Kvalita kabiny je přitom absolutně bezproblémová, stejně jako úroveň použitých materiálů, a jediné, co kazí dojem, jsou budíky bez nápadu a fádní středový tunel. No, tady má konkurence opravdu problém.
Genesis má jednu výbavu a bohužel i jen jednu motorizaci. Všechna čtyři kola pohání atmosférický šestiválec 3,8 l s výkonem 316 koní a točivým momentem 397 Nm. A stejně nenápadně, jako působí Genesis na pohled, i jede. Mercedes, BMW i Audi mají svůj jasně definovaný projev, ale Genesisu jako by chybělo více odvahy. Mohl být luxusnější, sportovnější nebo prostě něčím jiný. Nebo to tak možná chtěli, aby nevyčníval z davu a jen se pečlivě staral o svého majitele, tak jako to dělá třeba Lexus.
Jistě, můžete namítnout, že je to jen Hyundai. Ale celý přístup, už jen ten jiný znak a jiný klíček, znamená jinou filozofii. A lidé, kteří přemýšlejí o tom, co dostanou za svoje peníze, by si měli Genesis minimálně vyzkoušet.

Technické údaje
Motor: 
šestiválec,
3788 ccm
Výkon: 
316 koní
v 6000 ot./min.
Toč. moment: 
397 Nm v 5000 ot./min.
Hmotnost: 
2150 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
6,8 s
Max.rychlost: 
240 km/h
Spotřeba: 
11,6 l/100 km
Cena: 
1 629 900 Kč
Autor: 
Jan Červenka
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Hyundai Genesis
Pokud máte v živé paměti původní dvoudveřové modely Hyundai, jen těžko přijmete skutečnost, že by nové kupé mohlo být lepší.
Pokud lze zábavné auto definovat pohonem zadních kol, samosvorným diferenciálem a silným motorem...