Tříválec?

Citroen C4 1.2 THP
Čtěte více: Testy
Vydáno: 8. 10. 2015  /   Aktualizováno: 8. 10. 2015
Tříválec?
Ano, tříválec! A zatraceně dobrý.
Čtěte více: Citroen C4 1.2 THP

Působí to až komicky. Zapomínám řadit, a kdyby mi nehlásilo číslo na palubní desce, že by bylo víc než vhodné dát tam místo pětky šestku, nebo i místo čtyřky pětku, tak bych dál jen držel volant a poslouchal rádio. Benzínový motor je tak pružný a preferuje tak nízké otáčky, že mě spolujezdec při tankování vyděsí, když na mě křikne, že mám v ruce špatnou tankovací pistoli. Ne, tohle opravdu není diesel. Může se tak chovat, dokonce má i velmi podobnou spotřebu, protože hodnota 5,9 l/100 km patří dlouhodobému průměru, kdy jsme se opravdu neloudali, ale stejně do něj patří benzín. A diesel by taky určitě nebyl tak tichý! Když jsem mu pak řekl, že je to dokonce tříválcová dvanáctistovka, tak tomu odmítal uvěřit definitivně. Takže je to právě motor, který mi z celé C4 nejvíc utkvěl v paměti, vždyť ta jeho pružnost byla snad až nepatřičná. Ano, sice nebyl důvod ho točit nad pět tisíc, ale to jste ani nemuseli dělat, protože jeho zrychlení v každém okamžiku bylo jednoduše skvělé. A k celkovému charakteru Citroenu C4 by se to ani tak nějak nehodilo. Je to hatch na každý den a pro každou situaci. Jeho smyslem je dovézt vás z bodu A do bodu B a komfort je nadřazený sportovním výkonům. Všechno to úsilí věnované odhlučnění a klidným jízdním vlastnostem si zaslouží ocenit, stejně jako kvalita interiéru. Tohle je přesně ta C4, která si zaslouží vaši pozornost. Tichá, úsporná, přátelská… Navíc za cenu, se kterou už o turbodieselu nemusíte přemýšlet ani na okamžik. Jen nezapomeňte řadit.

Technické údaje
Motor: 
tříválec 1199 ccm
Výkon: 
130 koní 
v 5500 ot./min.

Toč. moment: 
230 Nm
 v 1750 ot./min.
Hmotnost: 
1205 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
10,8 s
Max.rychlost: 
199 km/h
Spotřeba: 
4,8 l/100 km
Cena: 
406 900 Kč
Autor: 
Jan Červenka
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)