Pořádný výhled

BMW Z4 sDrive28i
Čtěte více: Testy
Vydáno: 27. 10. 2015  /   Aktualizováno: 27. 10. 2015
Pořádný výhled
Když před sebou máte dlouhou kapotu, je na tom něco zvláštně perverzního.
Čtěte více: BMW Z4 sDrive28i

BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz hodně vzadu, skoro až u nápravy. Ale hlavně jde o tu nekonečně dlouhou přední kapotu, která mě baví svou perverzní vyzývavostí a staromileckým přístupem.
Přitom by tady ani být nemusela, o místě to totiž není. I šestiválec sDrive 35i je kompaktní motor, natož čtyřválec v testovaném autě. Nese označení sDrive 28i a je nejsilnější ze tří dvoulitrových provedení. Má 245 koní a 350 Nm, což stačí ke zrychlení na stovku za 5,7 s, a také má vcelku příjemný zvuk. Na běžné ježdění stačí, ale na to klidně můžete mít i úplně základní verzi. Vlastně se to docela nabízí.
Pokud vám jde jen o tu kapotu, styl a kovovou skládací střechu, pak spoustu parády zvládne i základní provedení a za ušetřených dvě stě tisíc si můžete dopřát něco ze štědré příplatkové výbavy. Pokud jde o ježdění, pak je sDrive35i ve všem lepší, natož nejsilnější verze s označením is. Dvoulitr má totiž navzdory hmotnosti nižší o sto kilogramů stejné sklony k nedotáčivosti jako šestiválec – a co naplat, ani pečlivě laděné výfukové potrubí vám nenaservíruje tak jadrný soundtrack, jako má přeplňovaný šestiválec. A nejde jen o zvuk, ale i o koně navíc.
Jinak všechny Z4 jezdí tak nějak stejně, co se týče kvality jízdy. Zbytečně velké ráfky znamenají zbytečnou tvrdost, a tak se mi auto na zimních a o palec menších pneumatikách zamlouvalo víc. Přestože na to nevypadá, je to příjemný společník na denní ježdění i na dlouhé vzdálenosti. A tu dlouhou kapotu berte za všech okolností jako bonus. Jsem jen zvědavý, jak bude vypadat nová generace.

Technické údaje
Motor: 
přeplňovaný čtyřválec, 1997 ccm
Výkon: 
245 koní v 5000 ot./min.
Toč. moment: 
350 Nm ve 1250 ot./min.
Hmotnost: 
1475 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
5,7 s
Max.rychlost: 
250 km/h
Spotřeba: 
6,8 l/100 km
Cena: 
1 164 800 Kč
Autor: 
Jan Červenka
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
Aston Martin V12 Vantage S
Testy
Je to dětinské, hloupé, ale nedá se svítit. Když sedíte ve dvanáctiválcovém Astonu a potkáte tunel, zpomalíte, přepnete do sportovního režimu a necháte motor zpívat. Hluboký durový tón se odráží od stěn a vy máte pocit, že vás... (Pokračování...)