Test paměti

Opel Astra OPC
Čtěte více: Testy
Vydáno: 12. 11. 2015  /   Aktualizováno: 12. 11. 2015
Test paměti
Splašených 280 koní v předokolkovém hot hatchi… To zní nějak povědomě!
Čtěte více: Opel Astra OPC

Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s Astrou, zjistíte, že je vážně dobrá… Ale stejně si jdete koupit Golf. Jenže na Astru OPC se přece nedá zapomenout, ne? Už jen její vzhled je fantastický! Drsný a svalnatý, přitom elegantní s nádechem stylu kupé. Otevřete dlouhé dveře, skočíte do nádherně tvarovaných a příjemně objímajících anatomických sedaček, nastartujete motor a ten se se zaštěknutím usadí na hutném volnoběhu, který naplní kabinu. Uf, tohle začíná fakt dobře!
A jestli se vám srdce nerozbušilo hned při prvním seznámení, rychlý průlet oblíbenou okreskou to určitě napraví, protože právě tam umí OPC skutečně ohromit. Pořádně přišlápněte plyn a pak se pevně držte volantu, bude to rodeo – dvoulitrový turbomotor se pořádně nadechne a vystřelí vás jako z praku za dramatického syčení turba a hučení sání, podbarveného rykem motoru. 280 koní je na hot hatch pořád dost solidní číslo, navíc se díky dlooouhééému pedálu plynu a nefalšovanému mechanickému diferenciálu dají skvěle dávkovat a využít. Přesně ucítíte, jak se drážky gum zakusují do asfaltu a kolik plynu můžete ještě přidat, aniž byste se vrhli do náruče nedotáčivosti nebo bojovali s krouťákem tahajícím za volant. Na výjezdu jí tedy můžete pořádně naložit a užít si tu brutální devastaci navazující rovinky. Rychlost vám chybět nebude, spíše se ji budete muset naučit krotit. To ale není velký problém, protože brzdy jsou na tuhle černou práci dostatečně dimenzované. Rozmístění pedálů navíc aktivně podporuje nejen meziplyny, ale intuitivně nabízí i brzdění levou nohou. S OPC si vlastně v zatáčce můžete dělat, co chcete. I když je to docela velké a těžké auto, velmi dovedně to skrývá, pevně vás obemkne a tančí na špičkách jako baletka – ostře mění směr a hbitě přenáší rovnováhu, adaptivní podvozek skvěle drží stopu, ale také po ubrání plynu ochotně přejde do lehké přetáčivosti bez náznaku nervozity. Perfektně naladěné a vyvážené auto, které je radost řídit opravdu ostře. Jak jsme na ni vlastně mohli zapomenout?!
Není bezchybná. Pozice za volantem není dokonalá a neřídí se tak příjemně, nemá sexy kabinu a ty dlouhé dveře budete na nacpaných parkovištích nákupáků proklínat. Její oldschoolový motor má také trochu oldschoolovou spotřebu, kterou sotva stlačíte pod deset litrů, spíše počítejte s dvanácti. A taky je v nabídce jen třídveřová verze, což je (ne)výhoda oproti Cupře. Ta je kromě praktičnosti i úspornější a přítulnější, jenže také méně hravá a emocionální. Astra OPC spíše připomíná začátečnické STI, pro její drsnější náturu ji budete milovat i s jejími chybami. Zapište si to, ať nezapomenete!

Technické údaje
Motor: 
čtyřválec turbo, 1998 ccm
Výkon: 
280 koní v 5500 ot./min.
Toč. moment: 
400 Nm v 2500–4500 ot./min.
Hmotnost: 
1550 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
6,0 s
Max.rychlost: 
250 km/h
Spotřeba: 
8,1 l/100 km
Cena: 
644 900 Kč
Autor: 
Martin Jánský
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)
Aston Martin V12 Vantage S
Testy
Je to dětinské, hloupé, ale nedá se svítit. Když sedíte ve dvanáctiválcovém Astonu a potkáte tunel, zpomalíte, přepnete do sportovního režimu a necháte motor zpívat. Hluboký durový tón se odráží od stěn a vy máte pocit, že vás... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Opel Astra OPC
O rychlosti Astry OPC nepochybujte. Její projev je ale originální a odlišný od konkurence.
Možná si pamatujete, jak jsem psal o Focusu ST a jeho hravosti. Za všechno mohla zadní náprava. Stačilo ubrat...
Na stánky dorazilo nabité nové číslo Autocaru. Co nejzajímavějšího v něm najdete?
Za volantem Ferrari F12 Berlinetta Výkon 740 koní, 0-100 km/h za 3,1 s a dvoustovka za 8,5 sekundy. Toto kupé je...
Opel Astra OPC
V prodeji od léta 2012
Sportovní divize automobilky Opel – OPC – má odvážné cíle. Svou nejdrsnější Astrou chce porazit Renault Mégane R.S. ve výkonech a dokonce i...