Volání divočiny

Ford Ranger Wildtrack 3.0 TDCi
Čtěte více: Testy
Vydáno: 1. 3. 2011  /   Aktualizováno: 1. 3. 2011
Volání divočiny
Předělat ryze pracovní pick-up na stylové auto může zavánět propadákem. Ne v případě Fordu.

Přemýšlíte-li nad nákupem velkého auta, nevím, proč bych vám místo pseudoterénní krabice nedoporučil Ford Ranger Wildtrack. Snad jen pro omezený jízdní komfort, vycházejí z toho, že byl kdysi pracovním autem, se kterým rajtovali lesáci a soukromý zemědělec vozil vlnu z bio-ovcí. Listová péra jako vstupenka do světa SUV fungovat nemohou, zbytek auta je však jiný – parádní lak, doplňky z chromu, kožené čalounění, rádio na šest CD či MP3, klimatizace. S tímhle kouskem už jen tak do terénu nepojedete, limitem jsou silniční gumy. Stále však jde o drsný pick-up s připojitelným pohonem všech kol a redukční převodovkou. Na asfaltu funguje lépe jako zadokolka. Ano, driftuje, ale třeba Nissan Navara je na hraně méně záludný. V zatáčkách se chováním blíží velkému hatchbacku a není problém jet rychle. No dobře, obrazně řečeno.

Technické údaje
Motor: 
čtyřválec, turbodiesel, 2953 ccm
Výkon: 
156 koní v 3500 ot./min.
Toč. moment: 
380 Nm v 1800 ot./min.
Hmotnost: 
1751 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
11,3 s
Max.rychlost: 
170 km/h
Spotřeba: 
9,5 l/100 km
Cena: 
1 070 988 Kč
Autor: 
Filip Rakovan
Ford Fiesta ST
Testy
Myslím, že nemáte argument. Clio RS je dražší a má tu proklatou převodovku. Twingo není tak živé. Peugeot 208 GTI je sice rychlejší, ale chybí mu ta hravost. Suzuki Swift sport je sice nadšené, ale zase se nedá srovnávat motoricky. A tak je dál Fiesta tím nejlepš... (Pokračování...)
BMW i3
Testy
Omezený dojezd znamená, že bych si neměl nikde zajet, jestli se tedy nechci tahat po Smíchově s prodlužovačkou nebo jezdit s autem na některé z parkovišť, kde je dobíjecí stanice pro elektromobily, protože na jedno nabití ujede BMW i3 něco okolo 120 kilometrů. A to je reálná cifra vyzkou... (Pokračování...)
Audi TTS
Testy
Největším problémem Audi TT bylo, že na pohled slibovalo něco, co posléze nedokázalo tak úplně splnit. Tím myslím potěšit sportovně založeného řidiče, očekávajícího od lehkého a mrštného kupé spoustu zábavy. A zdaleka nešlo jen o předn... (Pokračování...)
Subaru BRZ AT
Testy
Za ten týden se mi to stalo několikrát. Pochlubím se, že mám na test Subaru BRZ. Nadšení. Pak přiznám, že má automat. Druhá strana smutně svěsí koutky a lítostivě mě poplácá po zádech. Pro většinu lidí je to naprosto nepochopitelná volba, ale věděli jste, že... (Pokračování...)
Audi S1
Testy
Hlídač vyskočil ze svojí budky jako čertík z krabičky, napříč širokou zaprášenou silnicí u cementárny v Radotíně letí žluté Audi S1. Všechna čtyři kola se protáčejí, dvoulitrový turbomotor FSI s proměnným časováním ventilů na něj skrz... (Pokračování...)
Mercedes-Benz GLA 220 CDI 4 Matic
Testy
Někdy mě až vyděsí, jak snadno se dokážu zamilovat. V případě Mercedesu GLA mi to netrvalo ani pětačtyřicet minut. Sice jsem nerozklíčoval, jestli je to crossover, nebo klasický hatch, ale nehodlám to nijak řešit, protože je důležité, že se mi líbí. Velikost Golfu, vychytaná řešení Mercedesu, př... (Pokračování...)