Volání divočiny

Ford Ranger Wildtrack 3.0 TDCi
Čtěte více: Testy
Vydáno: 1. 3. 2011  /   Aktualizováno: 1. 3. 2011
Volání divočiny
Předělat ryze pracovní pick-up na stylové auto může zavánět propadákem. Ne v případě Fordu.

Přemýšlíte-li nad nákupem velkého auta, nevím, proč bych vám místo pseudoterénní krabice nedoporučil Ford Ranger Wildtrack. Snad jen pro omezený jízdní komfort, vycházejí z toho, že byl kdysi pracovním autem, se kterým rajtovali lesáci a soukromý zemědělec vozil vlnu z bio-ovcí. Listová péra jako vstupenka do světa SUV fungovat nemohou, zbytek auta je však jiný – parádní lak, doplňky z chromu, kožené čalounění, rádio na šest CD či MP3, klimatizace. S tímhle kouskem už jen tak do terénu nepojedete, limitem jsou silniční gumy. Stále však jde o drsný pick-up s připojitelným pohonem všech kol a redukční převodovkou. Na asfaltu funguje lépe jako zadokolka. Ano, driftuje, ale třeba Nissan Navara je na hraně méně záludný. V zatáčkách se chováním blíží velkému hatchbacku a není problém jet rychle. No dobře, obrazně řečeno.

Technické údaje
Motor: 
čtyřválec, turbodiesel, 2953 ccm
Výkon: 
156 koní v 3500 ot./min.
Toč. moment: 
380 Nm v 1800 ot./min.
Hmotnost: 
1751 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
11,3 s
Max.rychlost: 
170 km/h
Spotřeba: 
9,5 l/100 km
Cena: 
1 070 988 Kč
Autor: 
Filip Rakovan
DAVID BROWN SPEEDBACK GT
Testy
Sedím v přepychové kabině plné luxusní kůže a pravého dřeva, nacházím se poblíž městečka Bicester v Oxfordshire a před sebou mám dlouhou cestu do St. Tropez, ráje miliardářů z celého světa. Hlavou se mi honí spousta příkladů nadšenců, kteří obětovali v... (Pokračování...)
Subaru Outback 2.5i Lineartronic
Testy
Úplně první Outback se objevil v roce 1994 a vycházel z poměrně úspěšné druhé generace Subaru Legacy. Se svým zvýšeným podvozkem a dvoubarevným lakováním se stal okamžitě mimořádně oblíbeným u všech řidičů toužících po siln... (Pokračování...)
Range Rover Sport Autobiography
Testy
Přitom do předchozí generace Sportu jsem zamilovaný nebyl ani trochu. Nesla sice hrdé označení Range Rover, ale byla uskákaná, nepohodlná, trošku jankovitá a chyběla jí ta aristokratická vznešenost, která dělí RR od automobilového plebsu. Dost možná to bylo tím, že... (Pokračování...)
BMW M235i
Testy
Strategie BMW přejmenovat všechna kupé tak, aby začínala sudou číslovkou, je v případě M4 někomu možná pořád trochu proti srsti, ale u dvojkové řady docela dává smysl. Navazuje totiž na modely 1600-2 a 2002 z šedesátých let, ale duchovně nejbližším předchůdcem... (Pokračování...)
Ford Focus ST
Testy
První zkouška: Dám si to ještě jednou? Výhoda velkoměsta je v tom, že sehnat rohlíky ke snídani i v neděli brzy ráno je obvykle otázkou několika minut a pár kroků. To ale bohužel znamená, že budete mít velký problém drahé polovičce vysvětlit, proč vám to zabralo... (Pokračování...)
Bentley Continental GT V8 S
Testy
Vím, jak to působí. Bentley dá do svého Continentalu osmiválec, aby tak vytvořilo levnější variantu pro ty, jimž přijde dvanáctiválec moc drahý – byť s výslednou cenou takový výrok působí víc než směšně. Ale takto šmahem odsoudit GT V8 by byla kolosáln... (Pokračování...)