Na domácí půdě

Lexus RX 450h
Čtěte více: Testy
Vydáno: 15. 3. 2011  /   Aktualizováno: 15. 3. 2011
Na domácí půdě
Spotřeba na připravených testovacích tratích je jedna věc, realita české silnice druhá.
Čtěte více: Lexus RX 450h

Mám rád Lexus RX 450h a osobně bych mu dal přednost před Land Roverem Discovery nebo BMW X5 z důvodů, které prozradím později. Co chci ale řešit hned na začátku, to je spotřeba. Pokud čtete Speed pravidelně, tak víte, že jsem s novým hybridním RX jezdil už na mezinárodní premiéře v Maďarsku. Tam se ale o minimální odtok benzínu z palivových nádrží chytře postarali pořadatelé tím, že celou prezentaci prohlásili za „ecorally“ a vítězem měl být ten nejúspornější z nás. A znáte to, pindíky se dají měřit lecjak a my jsme měřili poctivě.
Tuzemské prostředí, česká silnice, trasa Praha–Žebrák a snaha pečlivě sledovat spotřebu a jet „normálně“. I když… Já trochu pospíchal. Plynový pedál jsem při výjezdu z města položil na podlahu, všechny tři motory dávaly k dispozici maximum kombinovaného točivého momentu i výkonu 299 koní. Já se modlil, aby měly erkové passaty polední pauzu, a s hrůzou zapnul na obrazovce ovládané chytrým joystickem režim spotřeby. Nebylo to tak zlé, plus minus třináct litrů, vzhledem k provozu jsem totiž musel záhy zvolnit. Pro kompletnost vědění – RX 450h jede maximálně 200 km/h.

Technické údaje
Motor: 
šestiválec, elektromotory, 3456 ccm
Výkon: 
299 koní
Toč. moment: 
317, 335 a 139 Nm
Hmotnost: 
2190 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
7,8 s
Max.rychlost: 
200 km/h
Spotřeba: 
6,3 l/100 km
Cena: 
1 549 000 Kč
Autor: 
Filip Rakovan
Subaru BRZ
Testy
Tu zatáčku můžete projet dvěma způsoby. Můžete ji přesně vykroužit a jet plynule, jako když řezbář řízne do měkkého dřeva. Žádný pohyb volantem navíc, protože to není potřeba. A nebo můžete těch pohybů udělat víc, když se s BRZ dostanete do výborné nálady. To se nevyhnutelně stane hned po... (Pokračování...)
Jaguar XJR
Testy
Tak si to shrňme. Velké auto je těžké auto. Proto potřebuje k rychlosti obrovský výkon, silné brzdy, které by krotily jeho hmotu, a hromadu přilnavosti, aby nevylétlo v tempu v zatáčkách mimo asfalt. Je to vytloukání klínu klínem a od začátku marný boj. Do ... (Pokračování...)
Audi RSQ 3
Testy
Pětiválců je na trhu jako šafránu. Vlastně je to skoro vymírající druh. A zrovna tento je jedním z těch opravdu čistokrevných. Jeho zvuk připomíná rallyové bestie, které se proháněly na rychlostních zkouškách v minulém století. Duní a ... (Pokračování...)
Peugeot 308 1.6 HDI
Testy
Podívejte se na něj a hned uvidíte tu velkou změnu. Ano, mluvíme o exteriéru nového Peugeotu 308. Posuďte sami, jestli je to změna k lepšímu, ale za nás říkáme, že tento hranatější vzhled se docela povedl. Ten předchozí byl totiž plný různých zbytečných... (Pokračování...)
Nissan GT-R
Testy
Základní fakta jsou následující: dvakrát přeplňovaný šestiválec má 550 koní a 630 Nm, což teď víc než kdy dříve představuje v kombinaci s pohonem všech kol mocnou kombinaci. V přímce je stále nadpozemsky rychlé a se zrychlením z místa i... (Pokračování...)
Ford Ranger Wildtrak 3.2 TDCi
Testy
Nemusíte nosit boty z krokodýlí kůže, vestičku a klobouk, abyste nadobro propadli novému Fordu Ranger Wildtrak. Ani nemusíte mít ovčí farmu nebo alespoň provozovat vleky někde v lyžařském areálu. Nový Ranger se totiž ve srovnání s minulou generací neuvěřitelně změnil. Je pohodlněj... (Pokračování...)

Nenechte si ujít

Lexus RX 450h
Má výkon Focusu RS, ale spotřebu a emise jako Focus 1,4 l. A přitom je to taková stodola. Jak to ten Lexus dělá?
Silnější, větší, ekologičtější… Čekali jste snad něco jiného? Možná nejdůležitějším sdělením pro většinu zájemců ale bude fakt, že u Lexusu...