Tvrdá škola

Nissan 370Z
Čtěte více: Testy
Vydáno: 16. 3. 2011  /   Aktualizováno: 21. 3. 2011
Tvrdá škola
Nissan by už dávno byl mrtvou značkou, ale to by nesměl mít drtivé GT-R a teď nové 370Z, které se stává tou nejlepší koupí roku 2009!
Čtěte více: Nissan 370Z

Příliš pomalý na drift, příliš rychlý na to, abych ho ještě udržel na silnici. Je jen jedno správné řešení. Rychle vymáčknutá spojka, otáčky letí nahoru, motor děsivě zařve a pak spojku zase prudce pustit. Říká se tomu spojkový kop a je to ten nejjistější způsob, jak hodit auto do smyku. Nebo ho poslat čumákem přímo proti fotografovi.
Motor řve, zadek auta se trhá a rychlé kontra drží auto na silnici. Pravá noha mi divoce pumpuje na plynovém pedálu a já velebím všechny atmosférické motory. 331 koní nemá problém usmažit zadní pneumatiky, a tak jediným slabým článkem zůstává mezikus mezi sedačkou a volantem. Hlavou mi letí všechny driftovací zásady a dostávám křeč do předloktí. Tohle je drsné auto pro pořádné chlapy. Slečinky tady nemají co dělat! Když se mi konečně povede obkroužit kruháč kolem dokola (asi napotřetí) a fotograf zvedá palec, že už OK, mám propocená záda, zakyselené svaly a křivou hubu. Auto na driftování? No, musíte mít pořádné koule, pak to jde.
Vizuální přitažlivost Nissanu 370Z je neoddiskutovatelná a předchozí 350Z najednou vypadá staře. Když si uvědomíte, že za rovný milion můžete koupit 331koňové kupé s pohonem zadních kol, samosvorným diferenciálem, manuální převodovkou, co umí dávat meziplyny, a že budete mít auto, jehož historie sahá až k převratnému Datsunu 240Z, pocítíte náhlou potřebu si jeden hned pořídit.

Technické údaje
Motor: 
šestiválec, 3696 ccm
Výkon: 
331 koní v 7000 ot./min.
Toč. moment: 
366 Nm v 5200 ot./min.
Hmotnost: 
1508 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
5,2 s
Max.rychlost: 
250 km/h
Spotřeba: 
10,1 l/100 km
Cena: 
999 000 Kč
Autor: 
Jan Červenka
Autor fotografie: 
Ondřej Lilling
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)