Předsudky stranou

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir
Čtěte více: Testy
Vydáno: 6. 4. 2011  /   Aktualizováno: 6. 4. 2011
Předsudky stranou
Koupit si Alfu Romeo není sebevražda. Italové se pochlapili a začali stavět auta s německým standardem kvality.

Zkuste se zeptat ve svém okolí. Co říkáš na alfy? Prý hezké, charakterní, ale nespolehlivé. Nefungují v zatáčkách. A na vodě. Navíc je v nich málo místa a mají divně vyosené volanty. Stereotypy se jen těžko překonávají, i když pocházejí z osmdesátých a devadesátých let, kdy se takhle chovala skoro všechna auta. Od chvíle, kdy na trh přišlo MiTo a vylepšená 159, se ale vše změnilo. Moderní motory i platformy, kvalitní materiály – jenže v hlavách lidí pořád sídlí snůška polopravd. Takže, raději se posaďte, ať to s vámi nešlehne – Giulietta je stejně dobrá a v některých aspektech možná i lepší než focusy, golfy a mégany.
S ingrediencemi, které u ní Alfa a mateřský koncern Fiat použily, se koneckonců dal úspěch čekat. Vývoj její platformy spolkl sto milionů eur – je to obrovská investice do budoucna, protože se dá libovolně natahovat, zkracovat, rozšiřovat a tak dále. Což se bude Fiatu hodit, když teď vlastní americký Chrysler. Na přední nápravě má zavěšení MacPherson a vzadu pak Multi-link, tak jak se na moderní auto v segmentu C sluší a patří. Na projížďku po klikatých silničkách v okolí Milána bereme verzi s přeplňovaným benzínem 1.4 MultiAir. Tyto motory mají jednu zvláštnost – elektrohydraulicky ovládané sací ventily. Místo jedné z vačkových hřídelí tu jsou kanálky s olejem, jehož tlak umožňuje libovolně nastavovat polohu jednotlivých ventilů.
Ve výsledku to znamená vyšší výkon, nižší spotřebu i emise a hladší chod motoru. A přesně tak, jak je tomu na papíře, to celé funguje i v reálu. Motor s výkonem 170 koní jen tiše vrní, a když ho pošlete do otáček, ozve se vzdálené hvízdání turbíny.

Technické údaje
Motor: 
čtyřválec, turbo, 1368 ccm
Výkon: 
170 koní v 5500 ot./min.
Toč. moment: 
250 Nm v 2500 ot./min.
Hmotnost: 
1365 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
7,8 s
Max.rychlost: 
218 km/h
Spotřeba: 
5,8 l/100 km
Cena: 
586 000 Kč
Autor: 
Richard Herbich
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)