Čtvrtá generace

Subaru Outback 3.6R
Čtěte více: Testy
Vydáno: 13. 4. 2011  /   Aktualizováno: 13. 4. 2011
Čtvrtá generace
Nový Outback je novější, než byste si mohli na první pohled myslet. A hlavně skvěle funguje…
Čtěte více: Subaru Outback 3.6R

Outback byl po STi vždycky naším nejoblíbenějším Subaru. Velký, pohodlný, svůj a s dokonalým podvozkem. Jistě, našli byste na něm chyby a pro spoustu řidičů byl nepřijatelný svým asijským přístupem k interiéru, ale to se změnilo. Čtvrtá generace stále ctí hodnoty jako mimořádné jízdní vlastnosti a solidnost, nicméně zaměření na evropský trh je jasně patrné, jen co otevřete dveře a podíváte se na palubní desku, sedačky a vůbec na celý interiér. Jenže změny jsou větší než jen na oko. Nová podvozková platforma znamená více místa pro posádku i zavazadla, ale Outback je také delší a širší než kdy dříve – 4775 a 1820 mm. Po pětatřiceti letech se navíc změnilo uložení motoru a je na pomocném rámu, což mimo jiné znamená méně vibrací a ještě kultivovanější chod.
Jak jsme řekli, nový interiér bude jednou ze zbraní. Přehledná palubní deska, skvělá a velká DVD navigace s parkovací kamerou, propracovaná ergonomie… Přihoďte si k tomu nové širší a pohodlnější sedačky, více místa na zadních sedadlech, širokou základní výbavu (její výčet by byl nadlouho) a třeba i nový audiosystém, a najednou zjistíte, že takové ty „staré pravdy“ už neplatí.

Technické údaje
Motor: 
šestiválec, boxer, 3630 ccm
Výkon: 
260 koní v 5600 ot./min.
Toč. moment: 
350 Nm v 4400 ot./min.
Hmotnost: 
1587 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
7,5 s
Max.rychlost: 
230 km/h
Spotřeba: 
10,0 l/100 km
Cena: 
1 180 000 Kč
Autor: 
Jan Červenka
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)