Česká cesta

Škoda Yeti 2.0 TDI 4x4
Čtěte více: Testy
Vydáno: 20. 4. 2011  /   Aktualizováno: 10. 5. 2011
Česká cesta
První SUV od Škodovky je tak dobré, že napsat objektivní test hraničí s obviněním z korupce. Tak jdeme na to…

Další zdvižený palec. Otlapkané boční okénko. A spousta dotazů. Tohle jsou převládající dojmy z týdenního testování Yetiho. Půjčili jsme si od Škodovky auto, které je všechno, jen ne základním modelem. Naftový dvoulitr, pohon všech kol, kůže, elektricky seřiditelné sedadlo spolujezdce a navigace, o kterou jsme se celou dobu báli.
O tom, jak Yeti vypadá, bychom mohli napsat malou vědeckou studii. Mohl by být hranatější, delší, měl by mít jiná světla… Každý má svůj názor. Velikostně se Yeti blíží Roomsteru a na fotkách vypadá mohutnější, než ve skutečnosti je. Nabízí dostatek místa pro čtyři pasažéry, ale páté prostřední sedadlo vzadu je spíše symbolické. Opravdoví dlouháni také mohou mít problémy za volantem. Což o to, samotná jízdní pozice je skvělá a ani ovládacím prvkům nelze nic vytknout, ale středový tunel tlačí do kolene. Na zadních místech je místa dostatek, byť o trochu méně než u Octavie. Jenže Octavia nemá tak chytré a jednoduché sklápění jednotlivých sedaček, což berte jako velké eso v rukávu. Dokonce je můžete i vyndat a z kufru se základním objemem čtyři sta litrů tak uděláte stěhovací záležitost – maximální objem je 1760 litrů. A protože jsou zadní sedadla o kus výš než ta přední a protože střecha je docela vysoko, budou mít i pasažéři vzadu skvělý výhled, což není u moderních aut zrovna obvyklé. Ale ještě zpátky ke kufru. Ano, vím, že čtete Speed, ale všichni ho chtěli vidět, takže strpení…

Technické údaje
Motor: 
turbodiesel, 1968 ccm
Výkon: 
140 koní v 4200 ot./min.
Toč. moment: 
320 Nm v 1750 ot./min.
Hmotnost: 
1530 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
9,9 s
Max.rychlost: 
190 km/h
Spotřeba: 
6,1 l/100 km
Cena: 
649 800 Kč
Autor: 
Jan Červenka
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)