Pro dlouhé řidiče

BMW 750Li xDrive
Čtěte více: Testy
Vydáno: 2. 5. 2011  /   Aktualizováno: 2. 5. 2011
Pro dlouhé řidiče
Když kupujete prodlouženou luxusní limuzínu, logika věci hlásá, že asi chcete sedět vzadu a nechat se vozit. Jenže sedmička od BMW je auto pro řidiče.
Čtěte více: BMW 750Li xDrive

Hlavním důvodem, proč máme v testu sedmičkové BMW, je, že je to první Long v historii značky, který má pohon všech kol. Je to sice poněkud váhavá odpověď, protože A8 je čtyřkolkou od nepaměti, Mercedes nabízí svůj 4Matic pro prodloužené esko už šest let, a aby toho nebylo málo, tak pohon všech kol můžete mít jen pro benzínovou sedmičku s osmiválcem twinturbo, ale buďme rádi. Protože naše očekávání jsou velká. Systém pohonu xDrive totiž pochází z X6 a poslední generace X5, kde funguje naprosto fenomenálně!
Baví mě ho řídit. Úplně nejvíc mě baví noční vidění, které nádherně a neuvěřitelně daleko rozpoznává lidi a zvířata schovaná v temnotě, ale o to tady dnes nejde. Jde o to, že s pohonem všech kol má sedmička více jistoty a trakce než kdy dříve. Elektronika umí rozdělovat výkon mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60 až 20:80. Dokonce se umí chovat i jako čistá zadokolka nebo předokolka, ale to je extrém. V drtivé většině případů prostě jen cítíte, jak vás auto lehce protáhne zatáčkou s náznakem jemné přetáčivosti, které je tak akorát, aby vám pomohla zatočit a krásně rovnala stopu.

Technické údaje
Motor: 
osmiválec, twinturbo, 4395 ccm
Výkon: 
408 koní v 5500 ot./min.
Toč. moment: 
600 Nm v 1750 ot./min.
Hmotnost: 
2060 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
5,1 s
Max.rychlost: 
250 km/h
Spotřeba: 
11,9 l/100 km
Cena: 
2 381 600 Kč
Autor: 
Jan Červenka
Subaru BRZ
Testy
Nakonec byl kratší, než by se mi líbilo, protože o co byl ten očekávaný déšť vytouženější, o to byl silnější. Spláchl ulice, zahnal lidi domů a vyprázdnil silnice. Už dlouho jsem se neprojížděl uprostřed noci, naposledy s Genesisem, když napadlo deset čísel sněhu. BRZ je nesmírně... (Pokračování...)
Jaguar XFR-S
Testy
Supersedany. Ne, řekněme raději übersedany. Tohle označení totiž nejvýstižněji charakterizuje nejen zeměpisný původ, ale je z něj současně cítit ta technologická zarputilost, asociovaná s těmito poměrně okrajovými auty. Na máloco jsou Němci tak pyšní jako na tyto přemotorované sedany, schopné cestovat po... (Pokračování...)
Peugeot RCZ 1.6 THP
Testy
Můžete mít námitky k jeho vzhledu. Je to otázka vkusu. Můžete mít námitky k jeho značce. Opět je to otázka vkusu. Ale nemůžete popřít jeho nevšední schopnosti. A to je fakt. Ten vzhled je spekulativní, avšak musím uznat, že se zlepšil. Pryč je přerostlá maska chladiče a nov... (Pokračování...)
Subaru Outback 2.0D Lineartronic
Testy
Subaru si dál razí svou cestu. Avšak jen na oko, jako by zamrzlo ve starších dobách. V Outbacku s naftovým plochým přeplňovaným čtyřválcem a převodovkou s plynule měnitelným převodem se vám dostává mechanického osvěžení hned na prvních metrech.... (Pokračování...)
Škoda Octavia RS TSI a TDI
Testy
Nejrychlejší Octavia všech dob! Dynamický vrchol celé řady s maximálkou 248 km/h! Taková jsou ústřední sdělení, která chce Škoda vtlouct do hlavy potenciálním zákazníkům třetí generace Octavie RS. A že je koho oslovovat, vždyť sportovně laděná verze tvoří přibližně... (Pokračování...)
Kia Pro_cee’d GT
Testy
Vlastně nevím, proč tolik povyku kolem. Takže začnu hledat. Nacházím to vzápětí, když nechám nohu na podlaze, twin-scroll turbo se roztočí naplno a motor letí do otáček… Na úvod jedno číslo. Pro_cee’d GT zajel Severní smyčku ve výborném čase. Polkněte. Chvilka... (Pokračování...)