Pro dlouhé řidiče

BMW 750Li xDrive
Čtěte více: Testy
Vydáno: 2. 5. 2011  /   Aktualizováno: 2. 5. 2011
Pro dlouhé řidiče
Když kupujete prodlouženou luxusní limuzínu, logika věci hlásá, že asi chcete sedět vzadu a nechat se vozit. Jenže sedmička od BMW je auto pro řidiče.
Čtěte více: BMW 750Li xDrive

Hlavním důvodem, proč máme v testu sedmičkové BMW, je, že je to první Long v historii značky, který má pohon všech kol. Je to sice poněkud váhavá odpověď, protože A8 je čtyřkolkou od nepaměti, Mercedes nabízí svůj 4Matic pro prodloužené esko už šest let, a aby toho nebylo málo, tak pohon všech kol můžete mít jen pro benzínovou sedmičku s osmiválcem twinturbo, ale buďme rádi. Protože naše očekávání jsou velká. Systém pohonu xDrive totiž pochází z X6 a poslední generace X5, kde funguje naprosto fenomenálně!
Baví mě ho řídit. Úplně nejvíc mě baví noční vidění, které nádherně a neuvěřitelně daleko rozpoznává lidi a zvířata schovaná v temnotě, ale o to tady dnes nejde. Jde o to, že s pohonem všech kol má sedmička více jistoty a trakce než kdy dříve. Elektronika umí rozdělovat výkon mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60 až 20:80. Dokonce se umí chovat i jako čistá zadokolka nebo předokolka, ale to je extrém. V drtivé většině případů prostě jen cítíte, jak vás auto lehce protáhne zatáčkou s náznakem jemné přetáčivosti, které je tak akorát, aby vám pomohla zatočit a krásně rovnala stopu.

Technické údaje
Motor: 
osmiválec, twinturbo, 4395 ccm
Výkon: 
408 koní v 5500 ot./min.
Toč. moment: 
600 Nm v 1750 ot./min.
Hmotnost: 
2060 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
5,1 s
Max.rychlost: 
250 km/h
Spotřeba: 
11,9 l/100 km
Cena: 
2 381 600 Kč
Autor: 
Jan Červenka
Mercedes-Benz GLA 220 CDI 4 Matic
Testy
Někdy mě až vyděsí, jak snadno se dokážu zamilovat. V případě Mercedesu GLA mi to netrvalo ani pětačtyřicet minut. Sice jsem nerozklíčoval, jestli je to crossover, nebo klasický hatch, ale nehodlám to nijak řešit, protože je důležité, že se mi líbí. Velikost Golfu, vychytaná řešení Mercedesu, př... (Pokračování...)
Mini Countryman S ALL4
Testy
Každý vám řekne, že Countryman a Clubman už nejsou Mini – jsou vyšší, širší a tak dále. A co je na tom špatného? Že se dovnitř pohodlně vejdou čtyři lidé? Že do kufru dáte víc než jen dva listy papíru? U některých aut je prostě potřeba zahodit... (Pokračování...)
DAVID BROWN SPEEDBACK GT
Testy
Sedím v přepychové kabině plné luxusní kůže a pravého dřeva, nacházím se poblíž městečka Bicester v Oxfordshire a před sebou mám dlouhou cestu do St. Tropez, ráje miliardářů z celého světa. Hlavou se mi honí spousta příkladů nadšenců, kteří obětovali v... (Pokračování...)
Subaru Outback 2.5i Lineartronic
Testy
Úplně první Outback se objevil v roce 1994 a vycházel z poměrně úspěšné druhé generace Subaru Legacy. Se svým zvýšeným podvozkem a dvoubarevným lakováním se stal okamžitě mimořádně oblíbeným u všech řidičů toužících po siln... (Pokračování...)
Range Rover Sport Autobiography
Testy
Přitom do předchozí generace Sportu jsem zamilovaný nebyl ani trochu. Nesla sice hrdé označení Range Rover, ale byla uskákaná, nepohodlná, trošku jankovitá a chyběla jí ta aristokratická vznešenost, která dělí RR od automobilového plebsu. Dost možná to bylo tím, že... (Pokračování...)
BMW M235i
Testy
Strategie BMW přejmenovat všechna kupé tak, aby začínala sudou číslovkou, je v případě M4 někomu možná pořád trochu proti srsti, ale u dvojkové řady docela dává smysl. Navazuje totiž na modely 1600-2 a 2002 z šedesátých let, ale duchovně nejbližším předchůdcem... (Pokračování...)