Pro dlouhé řidiče

BMW 750Li xDrive
Čtěte více: Testy
Vydáno: 2. 5. 2011  /   Aktualizováno: 2. 5. 2011
Pro dlouhé řidiče
Když kupujete prodlouženou luxusní limuzínu, logika věci hlásá, že asi chcete sedět vzadu a nechat se vozit. Jenže sedmička od BMW je auto pro řidiče.
Čtěte více: BMW 750Li xDrive

Hlavním důvodem, proč máme v testu sedmičkové BMW, je, že je to první Long v historii značky, který má pohon všech kol. Je to sice poněkud váhavá odpověď, protože A8 je čtyřkolkou od nepaměti, Mercedes nabízí svůj 4Matic pro prodloužené esko už šest let, a aby toho nebylo málo, tak pohon všech kol můžete mít jen pro benzínovou sedmičku s osmiválcem twinturbo, ale buďme rádi. Protože naše očekávání jsou velká. Systém pohonu xDrive totiž pochází z X6 a poslední generace X5, kde funguje naprosto fenomenálně!
Baví mě ho řídit. Úplně nejvíc mě baví noční vidění, které nádherně a neuvěřitelně daleko rozpoznává lidi a zvířata schovaná v temnotě, ale o to tady dnes nejde. Jde o to, že s pohonem všech kol má sedmička více jistoty a trakce než kdy dříve. Elektronika umí rozdělovat výkon mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60 až 20:80. Dokonce se umí chovat i jako čistá zadokolka nebo předokolka, ale to je extrém. V drtivé většině případů prostě jen cítíte, jak vás auto lehce protáhne zatáčkou s náznakem jemné přetáčivosti, které je tak akorát, aby vám pomohla zatočit a krásně rovnala stopu.

Technické údaje
Motor: 
osmiválec, twinturbo, 4395 ccm
Výkon: 
408 koní v 5500 ot./min.
Toč. moment: 
600 Nm v 1750 ot./min.
Hmotnost: 
2060 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
5,1 s
Max.rychlost: 
250 km/h
Spotřeba: 
11,9 l/100 km
Cena: 
2 381 600 Kč
Autor: 
Jan Červenka
Jaguar XJR
Testy
Tak si to shrňme. Velké auto je těžké auto. Proto potřebuje k rychlosti obrovský výkon, silné brzdy, které by krotily jeho hmotu, a hromadu přilnavosti, aby nevylétlo v tempu v zatáčkách mimo asfalt. Je to vytloukání klínu klínem a od začátku marný boj. Do ... (Pokračování...)
Audi RSQ 3
Testy
Pětiválců je na trhu jako šafránu. Vlastně je to skoro vymírající druh. A zrovna tento je jedním z těch opravdu čistokrevných. Jeho zvuk připomíná rallyové bestie, které se proháněly na rychlostních zkouškách v minulém století. Duní a ... (Pokračování...)
Peugeot 308 1.6 HDI
Testy
Podívejte se na něj a hned uvidíte tu velkou změnu. Ano, mluvíme o exteriéru nového Peugeotu 308. Posuďte sami, jestli je to změna k lepšímu, ale za nás říkáme, že tento hranatější vzhled se docela povedl. Ten předchozí byl totiž plný různých zbytečných... (Pokračování...)
Nissan GT-R
Testy
Základní fakta jsou následující: dvakrát přeplňovaný šestiválec má 550 koní a 630 Nm, což teď víc než kdy dříve představuje v kombinaci s pohonem všech kol mocnou kombinaci. V přímce je stále nadpozemsky rychlé a se zrychlením z místa i... (Pokračování...)
Ford Ranger Wildtrak 3.2 TDCi
Testy
Nemusíte nosit boty z krokodýlí kůže, vestičku a klobouk, abyste nadobro propadli novému Fordu Ranger Wildtrak. Ani nemusíte mít ovčí farmu nebo alespoň provozovat vleky někde v lyžařském areálu. Nový Ranger se totiž ve srovnání s minulou generací neuvěřitelně změnil. Je pohodlněj... (Pokračování...)
BMW i3
Testy
Kůže na sedačkách byla vyčiněna za pomoci spadlých olivových listů. Eukalyptové dřevo na palubní desce je ošetřené výlučně přírodními postupy. Sedmadvacet recyklovaných PET lahví tvoří příměs materiálu pro sedačky. Palubní deska je z lisovaného technick... (Pokračování...)