Pro dlouhé řidiče

BMW 750Li xDrive
Čtěte více: Testy
Vydáno: 2. 5. 2011  /   Aktualizováno: 2. 5. 2011
Pro dlouhé řidiče
Když kupujete prodlouženou luxusní limuzínu, logika věci hlásá, že asi chcete sedět vzadu a nechat se vozit. Jenže sedmička od BMW je auto pro řidiče.
Čtěte více: BMW 750Li xDrive

Hlavním důvodem, proč máme v testu sedmičkové BMW, je, že je to první Long v historii značky, který má pohon všech kol. Je to sice poněkud váhavá odpověď, protože A8 je čtyřkolkou od nepaměti, Mercedes nabízí svůj 4Matic pro prodloužené esko už šest let, a aby toho nebylo málo, tak pohon všech kol můžete mít jen pro benzínovou sedmičku s osmiválcem twinturbo, ale buďme rádi. Protože naše očekávání jsou velká. Systém pohonu xDrive totiž pochází z X6 a poslední generace X5, kde funguje naprosto fenomenálně!
Baví mě ho řídit. Úplně nejvíc mě baví noční vidění, které nádherně a neuvěřitelně daleko rozpoznává lidi a zvířata schovaná v temnotě, ale o to tady dnes nejde. Jde o to, že s pohonem všech kol má sedmička více jistoty a trakce než kdy dříve. Elektronika umí rozdělovat výkon mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60 až 20:80. Dokonce se umí chovat i jako čistá zadokolka nebo předokolka, ale to je extrém. V drtivé většině případů prostě jen cítíte, jak vás auto lehce protáhne zatáčkou s náznakem jemné přetáčivosti, které je tak akorát, aby vám pomohla zatočit a krásně rovnala stopu.

Technické údaje
Motor: 
osmiválec, twinturbo, 4395 ccm
Výkon: 
408 koní v 5500 ot./min.
Toč. moment: 
600 Nm v 1750 ot./min.
Hmotnost: 
2060 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
5,1 s
Max.rychlost: 
250 km/h
Spotřeba: 
11,9 l/100 km
Cena: 
2 381 600 Kč
Autor: 
Jan Červenka
Bentley Continental Flying Spur
Testy
Čistě teoreticky sem tedy můžu napsat cokoli a vy mi to budete muset věřit. A to je právě ten problém, protože tohle auto v sobě kombinuje dynamiku s luxusem takovým způsobem, že to zní až – teď byste se neměli divit – neuvěřitelně. Neuvěřitelné je i to, že i když je Flying Spur na trhu dlouhých osm let, jedn... (Pokračování...)
Infiniti Q50S 3.5 Hybrid
Testy
Jak zní to zlaté pravidlo, které ctí BMW, Mercedes a Audi? Vezmeme to dobré od konkurence a zkusíme to po svém. Ideálně o něco lépe. Proto jejich auta jezdí velmi dobře, ale pokud chcete něco ÚPLNĚ jiného, musíte se poohlédnout mimo kontinentální Evropu. Jaguar... (Pokračování...)
Range Rover Sport SDV6
Testy
Range Rover Sport si nemusí nic dokazovat, v porovnání s předchozí generací nepůsobí vedle většího bratříčka tak vlažně. Důvod je nasnadě. Zatímco předchozí model byl postaven na základech Discovery a jednalo se hlavně o design, tak druhá generace sdílí podvozek,... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive35is
Testy
Je to naprostá ostuda. Nejsportovnější auto v modelové řadě BMW nemá nejostřejší verzi M. Přitom minulá generace Z4 v emku byla, dokonce jako kabrio i kupé (to bylo zvlášť divoké), a v obou případech šlo o vynikající sportovní auta. To nejsilněj... (Pokračování...)
Škoda Yeti Outdoor 2.0 TDI 4x4
Testy
Yeti jste díky roztomilému čumáku s kulatými mlhovkami jen těžko přehlédli, teď dostal novou hranatou tvář ve stylu současných octavií a rapidů. Také si jí všimnete, ve spodních hranách světel má výrazné diodové pásy pro denní svícen... (Pokračování...)
BMW 640d Gran Coupé xDrive
Testy
Odmítám hrát hru na „čtyřdveřová kupé“ pokaždé, když se někomu podaří navrhnout sedan, který náhodou nevypadá jako tři papírové krabice naskládané vedle sebe. Jenže povídejte se na tohle auto. Fantastická silueta, hladké linie a ostré hrany, přikrčený... (Pokračování...)