Pro dlouhé řidiče

BMW 750Li xDrive
Čtěte více: Testy
Vydáno: 2. 5. 2011  /   Aktualizováno: 2. 5. 2011
Pro dlouhé řidiče
Když kupujete prodlouženou luxusní limuzínu, logika věci hlásá, že asi chcete sedět vzadu a nechat se vozit. Jenže sedmička od BMW je auto pro řidiče.
Čtěte více: BMW 750Li xDrive

Hlavním důvodem, proč máme v testu sedmičkové BMW, je, že je to první Long v historii značky, který má pohon všech kol. Je to sice poněkud váhavá odpověď, protože A8 je čtyřkolkou od nepaměti, Mercedes nabízí svůj 4Matic pro prodloužené esko už šest let, a aby toho nebylo málo, tak pohon všech kol můžete mít jen pro benzínovou sedmičku s osmiválcem twinturbo, ale buďme rádi. Protože naše očekávání jsou velká. Systém pohonu xDrive totiž pochází z X6 a poslední generace X5, kde funguje naprosto fenomenálně!
Baví mě ho řídit. Úplně nejvíc mě baví noční vidění, které nádherně a neuvěřitelně daleko rozpoznává lidi a zvířata schovaná v temnotě, ale o to tady dnes nejde. Jde o to, že s pohonem všech kol má sedmička více jistoty a trakce než kdy dříve. Elektronika umí rozdělovat výkon mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60 až 20:80. Dokonce se umí chovat i jako čistá zadokolka nebo předokolka, ale to je extrém. V drtivé většině případů prostě jen cítíte, jak vás auto lehce protáhne zatáčkou s náznakem jemné přetáčivosti, které je tak akorát, aby vám pomohla zatočit a krásně rovnala stopu.

Technické údaje
Motor: 
osmiválec, twinturbo, 4395 ccm
Výkon: 
408 koní v 5500 ot./min.
Toč. moment: 
600 Nm v 1750 ot./min.
Hmotnost: 
2060 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
5,1 s
Max.rychlost: 
250 km/h
Spotřeba: 
11,9 l/100 km
Cena: 
2 381 600 Kč
Autor: 
Jan Červenka
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)