Mistr těžké váhy

Mercedes GL 450 CDI
Čtěte více: Testy
Vydáno: 27. 5. 2011  /   Aktualizováno: 27. 5. 2011
Mistr těžké váhy
Větší nemusí vždy znamenat lepší. U Mercedesu ovšem ano.
Čtěte více: Mercedes GL 450 CDI

Číslo, které musím mít neustále na paměti, je 2550. Taková je hmotnost Mercedesu GL 450 CDI, s posádkou a nákladem se může dokonce hravě přes třítunovou hranici. Vidlicový osmiválec polyká naftu, má výkon 306 koní a točivý moment 700 Nm. Maximálka je popsána obligátními 250 km/h a na stovku to z místa umí „gé-elko“ za necelých osm vteřin. Šílené, pokud si právě teď v duchu znovu připomenete, kolik váží.
Důvod, proč se teď už potřetí vracím k hmotnosti auta, není vysoká konzumace paliva. Motor má objem čtyři litry a jeho pružnost a dynamika jsou famózní, bez omezování se dá ale snadno jezdit za jedenáct litrů, což u takového mastodonta hraničí s černou magií. Skutečnost, že přišla hmotnost Mercedesu znovu na přetřes, souvisí s tím, jak ji třída GL dokáže maskovat, a pokud lze inženýry ohledně příznivé spotřeby nařknout z šarlatánství, schopnost eliminovat působení hmoty na jízdní vlastnosti je popíráním fyzikálních zákonů.
Že sedíte v něčem, co si z profilu lehce spletete s parní lokomotivou, ucítíte jen na zlomek vteřiny při prvním sešlápnutí plynového pedálu – přesně v té chvíli, kdy se spodek auta pod návalem masitého krouťáku odlepí z místa, o pikosekundu předběhne kabinu, jež pak ztrátu dožene masivním zhoupnutím a následnou katapultací posádky vpřed.
Dejte si pár set kilometrů po dálnici a pořád nepřijdete na to, před čím se vás snažím varovat. V opulentně vybaveném interiéru se cítíte jako doma, tedy pokud se v obývacím pokoji běžně povalujete v pohodlném, měkce čalouněném křesle z kvalitní kůže a posloucháte při tom špičkové audio. Základní výbava je honosná jako sídlo ruského oligarchy a příplatky jsou jen na vás. A vy si rádi připlatíte.

Technické údaje
Motor: 
osmiválec, turbodiesel, 3996 ccm
Výkon: 
306 koní v 3600 ot./min.
Toč. moment: 
700 Nm v 2000–2600 ot./min.
Hmotnost: 
2550 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 
7,6 s
Max.rychlost: 
250 km/h
Spotřeba: 
11,7 l/100 km
Cena: 
2 274 000 Kč
Autor: 
Filip Rakovan
Renault Twingo 1.0 SCe
Testy
Městské auto – automaticky vám skočí do hlavy Francie. Twingo bylo už od první generace synonymem pro obratnou štiku do ulic a parkovišť, jeho recept vždy fungoval – teď se ale změnil. Nová verze sdílí platformu se čtyřdveřovým Smartem, takže přebírá jeho klíčovou vlastnost.... (Pokračování...)
Audi RS Q3
Testy
Představte si ten šok. Kdesi za zatáčkou slyšíte pětiválcové hřmění, ostré jako zuby cirkulárky. Do toho sem tam odfrknutí a zapráskání výfuku. Blíží se Stig Blomqvist v Quattru S1? Vytáhnete foťák, čekáte… A pak se kolem vás... (Pokračování...)
Citroen C4 Cactus
Testy
Vzpomeňte na Citroën 2CV alias „kachnu“. Když ho kdysi vymýšleli, ptali se lidí, ne co v autě ještě potřebují, ale bez čeho se obejdou. Vzniklo jednoduché auto, prošpikované chytrými nápady. Legenda. Historie se opakuje, nový Cactus jde stejnou cestou. Ty bubliny po obvodu celé... (Pokračování...)
Chevrolet Corvette Stingray
Testy
Provoz v Los Angeles je neústupný a nemilosrdný jako Alonso v první zatáčce. Máte jenom dvě možnosti – jezdit stejně rychle, nebo zírat s otevřenou pusou. Samozřejmě se hodí, když na to máte to správné auto. A jak se zdá, C7 Corvette Stingray Convertible je k takovému... (Pokračování...)
Opel Astra OPC
Testy
Před časem jsme všichni hlasitě jásali nad novým Leonem Cupra, a přitom jsme zjevně zapomněli, že tady už jedno takové auto máme: Astru OPC, další divoký a přitažlivý hot hatch s 280 koni. No, ono to vlastně u opelů není nijak neobvyklé, že se na ně zapomíná. Svezete se s ... (Pokračování...)
BMW Z4 sDrive28i
Testy
BMW Z4 se asi co nevidět dočká svého nástupce a já jen doufám, že nepřijde o těch pár věcí, díky nimž ho mám tak rád. Je to ta malá stísněná kabina, která navozuje příjemný pocit intimnosti a vzájemného souznění. A charakteristický posaz... (Pokračování...)